Donkervoort D8
- Erwin
- Berichten: 1812
- Lid geworden op: 08 okt 2008, 19:26
- Naam: Euh ... Erwin
- Auto: Elise S CR, Donk D8
- Locatie: Haasrode
Donkervoort D8
Na een helse rit gisterenavond door de gietende regen, slalom tussen alle ongevallen en gewoon overal file, eindelijk thuis geraakt met het nieuwe zusje van ons Elise.
Het is een Donkervoort D8 180/R geworden.
Leeggewicht 660 kg, 245 pk
Het is een Donkervoort D8 180/R geworden.
Leeggewicht 660 kg, 245 pk
- Bijlagen
-
- image.jpeg (115.38 KiB) 16508 keer bekeken
I don't have a carbon footprint - I drive everywhere.
- X-ian
- Berichten: 1179
- Lid geworden op: 19 mei 2010, 11:27
- Naam: Christian
- Auto: Ik had Elise Type 25
- Locatie: Bornem
Re: Donkervoort D8
Beestig.
- malo
- Berichten: 185
- Lid geworden op: 14 okt 2015, 14:24
- Naam: Martijn
- Auto: 111r & cup 220
- Locatie: ZH-NL
- Contacteer:
Re: Donkervoort D8
Fijn! Wel succes gewenst met het maken van de keuze iedere keer.. welke, welke
- Erwin
- Berichten: 1812
- Lid geworden op: 08 okt 2008, 19:26
- Naam: Euh ... Erwin
- Auto: Elise S CR, Donk D8
- Locatie: Haasrode
Re: Donkervoort D8
Zal vooral van het weer afhangen.
Gisteren was het echt aan het gieten en de donk is echt gevaarlijk in het nat en je kan het dakje niet meenemen. Ik zal dus nog een oplossing met tonneau ofzo moeten zoeken.
Het is ook een hemelsbreed verschil met de Elise qua vermogenopbouw.
Bij de Elise is direct alles beschikbaar door de compressor, tegen met de Donk moet de turbo eerst nog druk opbouwen.
Als de druk er is, waan je je in een raket
Gisteren was het echt aan het gieten en de donk is echt gevaarlijk in het nat en je kan het dakje niet meenemen. Ik zal dus nog een oplossing met tonneau ofzo moeten zoeken.
Het is ook een hemelsbreed verschil met de Elise qua vermogenopbouw.
Bij de Elise is direct alles beschikbaar door de compressor, tegen met de Donk moet de turbo eerst nog druk opbouwen.
Als de druk er is, waan je je in een raket
I don't have a carbon footprint - I drive everywhere.
- Frederik
- Site Admin
- Berichten: 11313
- Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
- Auto: Elan & Evora
- Locatie: Waregem
- Contacteer:
Re: Donkervoort D8
Zalige wagen, nogmaals proficiat Erwin!
Een Donkey is de enige juiste keuze voor een degelijke 7 als je het mij vraagt.
Een Donkey is de enige juiste keuze voor een degelijke 7 als je het mij vraagt.
9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
- Blue Darkness
- Berichten: 3056
- Lid geworden op: 12 aug 2008, 16:12
- Naam: Gunther
- Auto: Esprit GT3
- Locatie: Linter (Belgium)
- Contacteer:
- Frederik
- Site Admin
- Berichten: 11313
- Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
- Auto: Elan & Evora
- Locatie: Waregem
- Contacteer:
Re: Donkervoort D8
Alhier zou men zeggen "jawaddedadde"
9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
- Erwin
- Berichten: 1812
- Lid geworden op: 08 okt 2008, 19:26
- Naam: Euh ... Erwin
- Auto: Elise S CR, Donk D8
- Locatie: Haasrode
Re: Donkervoort D8
De wagen is zoals ze zeggen: een ruwe diamant.
Er is nog wat werk aan om hem helemaal naar mijn zin te zetten, maar dat is nu net zo leuk.
Gisteren al een 2 tal cm verhoogd, want ik geraakte zelfs niet in mijn garage binnen.
En de eerste dingen die gaan volgen:
-Een goed onderhoud, met distributieriem, ... (Onbekend wanneer deze vervangen was)
- cup zetel eruit en standaard zetel erin
- oplossing zoeken voor de zeer zware koppeling (is een heel bruut gesinterd exemplaar), dus eventueel naar hydrulisch ombouwen met een servo ertussen.
En dan in de winter interieur helemaal opfrissen.
Er is nog wat werk aan om hem helemaal naar mijn zin te zetten, maar dat is nu net zo leuk.
Gisteren al een 2 tal cm verhoogd, want ik geraakte zelfs niet in mijn garage binnen.
En de eerste dingen die gaan volgen:
-Een goed onderhoud, met distributieriem, ... (Onbekend wanneer deze vervangen was)
- cup zetel eruit en standaard zetel erin
- oplossing zoeken voor de zeer zware koppeling (is een heel bruut gesinterd exemplaar), dus eventueel naar hydrulisch ombouwen met een servo ertussen.
En dan in de winter interieur helemaal opfrissen.
I don't have a carbon footprint - I drive everywhere.
- Blue Darkness
- Berichten: 3056
- Lid geworden op: 12 aug 2008, 16:12
- Naam: Gunther
- Auto: Esprit GT3
- Locatie: Linter (Belgium)
- Contacteer:
- mindp0wer
- Berichten: 2226
- Lid geworden op: 05 aug 2009, 23:01
- Naam: Koen
- Auto: Elise Sport160 - 2006 S
- Locatie: Kermt
Re: Donkervoort D8
Mooi! Veel klusplezier!
Lotus Tour Limburg 2011-2012-2013-2014-2015
I have no idols. I admire work, dedication and competence.
Ayrton Senna
I have no idols. I admire work, dedication and competence.
Ayrton Senna