Vogelstront op de steenslagfolie

Plaats hier berichten die met Lotus te maken hebben, maar niet specifiek bedoeld is op een bepaald type/model.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jeroen Geerts
Berichten: 18
Lid geworden op: 10 mei 2016, 16:36
Naam: Jeroen
Auto: Elise S2 Rover
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Vogelstront op de steenslagfolie

Bericht door Jeroen Geerts »

Verdorie verdorie verdorie. Ik wilde mijn Elise eerst even grondig poetsen voordat ik hem onder zijn nieuwe hoesje zou stoppen (helaas heb ik geen overdekte stalling). Maar zonder dat ik er erg in had heeft er twee dagen vogelstront op de voorkant gezeten. Niet op de lak, maar op de steenslagfolie die op de auto is aangebracht.

Gisteren heb ik de auto lekker schoongemaakt, maar die vogelstront zorgt voor problemen. De stront zelf is eraf, maar heeft lichte sporen achter gelaten op de folie. De folie is heel licht vervormd, waardoor je bij de juiste inval van licht ziet waar de vogelstront ooit zat. Op internet is van alles te vinden over uitwerpselen op lak, maar niet over uitwerpselen op steenslagfolie.

Heeft iemand enig idee / ervaring met het verwijderen van deze ellende? Een nieuw stuk folie is natuurlijk een oplossing, maar niet de goedkoopste. Zijn er misschien alternatieve chemicaliën of technieken (verwarmen/uitrollen) die effect hebben?

Mijn dank is groot!
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Vogelstront op de steenslagfolie

Bericht door Frederik »

Volgens mij is dit stuff voor een goede detailer...

Ik zou je wat adressen kunnen geven, maar gezien je van NL bent zijn die een beetje ver. :)

mss dat DForce advies kan geven? ik trek even aan zijn mouw ...
Plaats reactie