Subwoofer Evora

Evora, Evora S, GTE, 400 & GT4
Plaats reactie
DutchPete
Berichten: 32
Lid geworden op: 01 mar 2014, 22:43
Naam: Peter
Auto: Evora
Locatie: Helmond, Nederland

Subwoofer Evora

Bericht door DutchPete »

Na de remmen (wat toch wel een soort van prioriteit had :lol: ) kom ik nu op andere puntjes die nog niet helemaal in orde zijn. Waar de remmen het niet helemaal goed deden... doet de subwoofer het helemaal niet :(
Na het (meerdere malen) controleren van de obvious zaken zoals de instellingen van de radio en de zekeringen ben ik nu toch echt op het punt aangekomen om de daadwerkelijke speaker en de versterker te controleren (ik hoop op een lokale zekering in de sub versterker of zoiets simpels.
Dus dit weekend dacht ik maar eens een kijkje te gaan nemen onder de huid van de Evora om te zien hoe de versterker en speaker zich vermaken. Echter blijkt de eerste uitdaging helemaal niets met de sub te maken te hebben.... maar met het verwijderen van het interieur... Ik ben een heel eind gekomen (dwz er is veel vloerbedekking en schuimplastic uit gekomen...) maar er komt nauwelijks beweging in het zij paneel waar de sub achter zit... Ik denk dat ik nu op het punt ben waar geen schroeven meer zitten maar dat je moet weten waar de klik verbindingen zitten om te voorkomen dat de klik-klak verbindingen veranderen in klik-krak verbindingen.

Hoewel ik in het bezit ben van de Evora service notes kan ik daar niets vinden over de methode / volgorde voor het demonteren van zaken als interieur en dashboard... staat dat misschien beschreven in een ander document of zijn ze daar gewoon niet aan begonnen? :roll:

Hebben jullie misschien ervaring of tips hoe ik dit verder kan oppakken? Tnx!

Peter
Bijlagen
IMAG3137.jpg
IMAG3138.jpg
IMAG3136.jpg
Gebruikersavatar
Erwin
Berichten: 1812
Lid geworden op: 08 okt 2008, 19:26
Naam: Euh ... Erwin
Auto: Elise S CR, Donk D8
Locatie: Haasrode

Re: Subwoofer Evora

Bericht door Erwin »

Ik kan je enkel zeggen dat ik vroeger heeeeel lang gespeeld heb met de settings alvorens dat er echt klank uit de subwoofer kwam.

Toen op de Alpine unit was het echt een ramp om alle settings goed te krijgen.
I don't have a carbon footprint - I drive everywhere.
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Subwoofer Evora

Bericht door Frederik »

Al es een CD gemaakt met BASStesten?
Misschien staat de sub heel laag afgefiltert?
DutchPete
Berichten: 32
Lid geworden op: 01 mar 2014, 22:43
Naam: Peter
Auto: Evora
Locatie: Helmond, Nederland

Re: Subwoofer Evora

Bericht door DutchPete »

hmmm.... tja er zit vast veel waarheid in het geen jullie schrijven... Waarom?
Nou omdat ik dus bij de speaker en versterker ben gekomen en wat bleek... hij bleek het "gewoon" te doen. Maarja wat is gewoon... hij doet het zo zacht dat hij ruim wordt overschreden door de deur speakers zelf. Ook met het sub niveau op 15. De geluidsdruk van de sub is hoorbaar als je de fader volledig op "achter" zet en het volume op flink niveau...

Enfin, hij "doet" het dus... maar zo minimaal dat hij niets aan het geluidsbeeld toevoegd.

Ik zal mijn bass test CD er eens op los laten...

PS. Het goede nieuws... Ik weet hoe een en ander uit elkaar moet voor het geval ik toch voor een totale upgrade van het audio systeem ga :) En! alle bekleding zit er weer strak en netjes in (ik was een beetje verbaasd over de slordige manier hoe een grote hoeveelheid dubbelzijdige tape en klittenband rond gestooid was)
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Subwoofer Evora

Bericht door Frederik »

Het is normaal dat een sub overschreden wordt door de gewone speakers. Een sub is 'een aanvulling' geen speaker dat even luid meespeelt en al zeker niet in de (kleine) vorm in de Evora.

Ik zou me es moeten verdiepen in de audio van de Evora om te zien hoe deze is aangesloten. Zit deze op een apart sub kanaal of niet...

Kijk ook es hier : http://www.lotustalk.com/forums/f170/re ... ng-213426/

Blijkbaar kan je de kantelfrequentie in de radio aanpassen. Zou ik ook eerst es uitzoeken en proberen.
Plaats reactie