Lotus Eleven - Westfield Eleven
- FastEleven
- Berichten: 1925
- Lid geworden op: 29 jan 2009, 11:38
- Naam: Erik
- Auto: 2-11 + Cup 250
- Locatie: België-Brasschaat
Re: Lotus Eleven - Westfield Eleven
Paul Matty heeft momenteel een zeer interesante wagen te koop :
1959 Lotus Eleven REPLICA, maar chasis en Coventry Climax motor zoals origineel. Donker blauw !
http://www.paulmattysportscars.co.uk/sh ... px?id=3508
Lotus 11 club? No, but a fantastic interpretation believed to have been originally constructed in Canada - Coventry Climax engine. Sprite gearbox. NASH back axle. Has been used for road work and hill climbing - half the price of a real one at £47,500!!
1959 Lotus Eleven REPLICA, maar chasis en Coventry Climax motor zoals origineel. Donker blauw !
http://www.paulmattysportscars.co.uk/sh ... px?id=3508
Lotus 11 club? No, but a fantastic interpretation believed to have been originally constructed in Canada - Coventry Climax engine. Sprite gearbox. NASH back axle. Has been used for road work and hill climbing - half the price of a real one at £47,500!!
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track


-
- Berichten: 1910
- Lid geworden op: 09 dec 2009, 14:38
- Naam: Stijn
- Auto: Dax Rush, Elise S1
- Locatie: Sijsele (Belgium)
Re: Lotus Eleven - Westfield Eleven
Blijkbaar ook eentje geregistreerd voor de Zoute Grand Prix dit weekend.
Gaan ze dan toch beginnen smaak krijgen in Knokke...
Ga waarschijnlijk zaterdagmorgen eens een kijkje gaan nemen want ze passeren niet ver van m'n deur.
Gaan ze dan toch beginnen smaak krijgen in Knokke...

Ga waarschijnlijk zaterdagmorgen eens een kijkje gaan nemen want ze passeren niet ver van m'n deur.
De kortste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn.
De mooiste verbinding tussen 2 punten is een bocht.
De snelste en mooiste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn door een bocht !
De mooiste verbinding tussen 2 punten is een bocht.
De snelste en mooiste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn door een bocht !
- Coen
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: 19 apr 2011, 10:23
- Naam: Coen
- Auto: Elise S2 111S
- Locatie: Amsterdam
Re: Lotus Eleven - Westfield Eleven
Ik zie net deze te koop staan. Was deze al bekend?
http://www.pistonheads.com/classifieds/ ... ld/3003633
http://www.pistonheads.com/classifieds/ ... ld/3003633
Lotus Elise S2 111S & Porsche 997.2
- Coen
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: 19 apr 2011, 10:23
- Naam: Coen
- Auto: Elise S2 111S
- Locatie: Amsterdam
Re: Lotus Eleven - Westfield Eleven
Er staat er blijkbaar eentje bij Van der Kooi in Houten.
Lotus Elise S2 111S & Porsche 997.2
-
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 23 mar 2013, 22:57
- Auto: eleven
Re: Lotus Eleven - Westfield Eleven
Meer details over deze wagen op de onderstaande link
http://www.vanderkooisportscars.nl/webs ... hp?lang=nl
http://www.vanderkooisportscars.nl/webs ... hp?lang=nl
-
- Berichten: 143
- Lid geworden op: 13 mar 2013, 15:42
- Naam: rony
- Auto: Evora S sportracer
- Locatie: kessel
Re: Lotus Eleven - Westfield Eleven
Toch heel mooi nietwaar! Kent iemand de 'elf' bij van der kooi ? Gezien de prijs zal er wel wat werk aan zijn veronderstel ik...
If i cannot drive a Lotus in heaven... I shall NOT go!
- FastEleven
- Berichten: 1925
- Lid geworden op: 29 jan 2009, 11:38
- Naam: Erik
- Auto: 2-11 + Cup 250
- Locatie: België-Brasschaat
Re: Lotus Eleven - Westfield Eleven
Ik ken de wagen niet en ben ook niet gaan kijken. Maar ik zie op de foto's wel dat dit een auto is van de eerste batch, dus gebouwd begin jaren '80. Cosmetisch standaard en volgens de foto's een beetje afgeleefd (tapijten oa goed afgeschenen). Technisch natuurlijk niet in te schatten, maar die blokjes gaan bij slijtage wel behoorlijk wat olie verbruiken. Revisies zijn goedkoop. Versnellingsbak lijkt de 4-bak van de midget te zijn.Kent iemand de 'elf' bij van der kooi ?
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track


-
- Berichten: 180
- Lid geworden op: 26 dec 2010, 17:58
- Auto: 96 Esprit S4s, 340R,
Re: Lotus Eleven - Westfield Eleven
Kijk das een interesante prijs voor een LHD. eleven
ik heb de auto zelf al bewonderd, ben er geweest met de winterfair,
nu baal ik ontzettend dat mijn muntjes op zijn,
en ik mijn europa Twin Cam nog niet verkocht heb,
inruilen is daar helaas geen optie,
dus ik moet wachten tot dat iemand mijn twin cam koopt,
want die andere lotussen doe ik voorlopig niet weg!
ik heb de auto zelf al bewonderd, ben er geweest met de winterfair,
nu baal ik ontzettend dat mijn muntjes op zijn,
en ik mijn europa Twin Cam nog niet verkocht heb,
inruilen is daar helaas geen optie,
dus ik moet wachten tot dat iemand mijn twin cam koopt,
want die andere lotussen doe ik voorlopig niet weg!
- FastEleven
- Berichten: 1925
- Lid geworden op: 29 jan 2009, 11:38
- Naam: Erik
- Auto: 2-11 + Cup 250
- Locatie: België-Brasschaat
Re: Lotus Eleven - Westfield Eleven
Dit is wat mij betreft toch de normale prijs voor een niet of half gerestaureerde Eleven van de eerste batch (er is overigens quasi geen prijsverschil tussen LHD en RHD).
Voor de meeste wagens die te koop staan wordt 30-35 k€ gevraagd en die blijven blijkbaar eeuwig te koop staan (verschillende voorbeelden in Frankrijk en Duitsland). Ik gok dat dat niet alleen is omwille van het kleine publiek, maar toch vooral omdat - naast de prijs - aan de meeste van die auto's iets niet klopt, zoals:
- moeilijk inschrijfbare papieren (te recent bouwjaar, MG ipv Westfield, etc)
- een 4-bak ipv gewenste 5-bak
- een standaard blok, vaak versleten met aanzienlijk olieverbruik.
Voor een perfecte Westfield Eleven - en dus recent gebouwd of gerestaureerde auto uit de 1e batch, met oude datum van eerste inschrijving, met een recent gereviseerde motor en bij voorkeur een 5-bak - durf ik wel een prijs van 30-35€ schatten, maar dat is dan ook zo'n beetje de ultieme versie en die kom ik helaas zelden of nooit tegen.
Dat betekent niet dat je die auto's niet zou mogen kopen, maar persoonlijk zou ik - mocht ik dat willen - toch een aanzienlijk lager bod doen dan de meeste vraagprijzen. Geen idee of de verkoper dan toehapt, maar uiteindelijk is de enige juiste prijs diegene die een zot er voor wil betalen ....
Voor de meeste wagens die te koop staan wordt 30-35 k€ gevraagd en die blijven blijkbaar eeuwig te koop staan (verschillende voorbeelden in Frankrijk en Duitsland). Ik gok dat dat niet alleen is omwille van het kleine publiek, maar toch vooral omdat - naast de prijs - aan de meeste van die auto's iets niet klopt, zoals:
- moeilijk inschrijfbare papieren (te recent bouwjaar, MG ipv Westfield, etc)
- een 4-bak ipv gewenste 5-bak
- een standaard blok, vaak versleten met aanzienlijk olieverbruik.
Voor een perfecte Westfield Eleven - en dus recent gebouwd of gerestaureerde auto uit de 1e batch, met oude datum van eerste inschrijving, met een recent gereviseerde motor en bij voorkeur een 5-bak - durf ik wel een prijs van 30-35€ schatten, maar dat is dan ook zo'n beetje de ultieme versie en die kom ik helaas zelden of nooit tegen.
Dat betekent niet dat je die auto's niet zou mogen kopen, maar persoonlijk zou ik - mocht ik dat willen - toch een aanzienlijk lager bod doen dan de meeste vraagprijzen. Geen idee of de verkoper dan toehapt, maar uiteindelijk is de enige juiste prijs diegene die een zot er voor wil betalen ....
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track


-
- Berichten: 180
- Lid geworden op: 26 dec 2010, 17:58
- Auto: 96 Esprit S4s, 340R,
Re: Lotus Eleven - Westfield Eleven
ben het wel met je eens erik, alleen ze worden net zoals jij al aangeeft weinig aangeboden en dan een 5 bak met goeie papieren word dat wel in eens heel zeldzaam,
en je hebt helemaal gelijk, het publiek wat dit soort autos zoekt is maar heel klein, ik heb een type plaatje van MG op de auto zien zitten, dus waarschijnlijk een MG A chassis nummer,
ik zelf hou de elevens ook wel wat in de gaten, maar een goedkope heb ik eigenlijk nog niet gezien,
30K is veel geld voor zo''n kleine auto en waarop alles gewoon erg simpel is,
maar men schijnt het er wel voor te betalen, (dat heb ik tevens ook met mijn 340r.. lichte auto maar wel enorm duur, omdat het zeldzaam is natuurlijk he)
ooit, jah ooit komt er 1 een eleven...
en je hebt helemaal gelijk, het publiek wat dit soort autos zoekt is maar heel klein, ik heb een type plaatje van MG op de auto zien zitten, dus waarschijnlijk een MG A chassis nummer,
ik zelf hou de elevens ook wel wat in de gaten, maar een goedkope heb ik eigenlijk nog niet gezien,
30K is veel geld voor zo''n kleine auto en waarop alles gewoon erg simpel is,
maar men schijnt het er wel voor te betalen, (dat heb ik tevens ook met mijn 340r.. lichte auto maar wel enorm duur, omdat het zeldzaam is natuurlijk he)
ooit, jah ooit komt er 1 een eleven...