'97 Lotus Elise S1 (zwart)

Hier kan je uw Lotus of voertuig met Lotus DNA te koop aanbieden.
Commercieel verkopen is niet toegelaten!
Plaats reactie
mark986
Berichten: 170
Lid geworden op: 18 nov 2008, 17:09
Naam: Mark
Auto: elise mk2 JPS
Locatie: Antwerpen/Altea

Re: '97 Lotus Elise S1 (zwart)

Bericht door mark986 »

Binnenkort foto's , vandaag bevestigd
Vintagespeed
Berichten: 15
Lid geworden op: 28 apr 2012, 18:18
Naam: Sacha
Auto: Ford Mustang Mach1

Re: '97 Lotus Elise S1 (zwart)

Bericht door Vintagespeed »

dus... je bent van een Porsche Boxster naar een Elise terug overgestapt?

ernstige vraag : hoe rijdt een Elise tov een Porsche? Ik heb namelijk een 911, maar heb ook een zwak voor de de Elise. Graag wel een eerlijke antwoord :mrgreen: want da's een gevaarlijke vraag op een Lotus forum natuurlijk :lol:
mark986
Berichten: 170
Lid geworden op: 18 nov 2008, 17:09
Naam: Mark
Auto: elise mk2 JPS
Locatie: Antwerpen/Altea

Re: '97 Lotus Elise S1 (zwart)

Bericht door mark986 »

ik heb ondertussen al 3 mk1 gehad en dit is mijn eerste mk2. Wel de boxster 986 is een leuke wagen maar ivm sportiviteit zal de lotus het wel halen. De 987 S met de 295pk is al iets andere koek. Op roadstergebied is dat zowat de top in zijn klasse volgens de autopers en ik volg ze hier wel in (zeer onderschatte wagen door de medeweggebruikers....vrouwenporsche....dacht het niet).

Waarom dat ik dan terug naar Lotus ben overgeschakeld????? Tja, na een lange tweestrijd zijn er voor mij een paar punten geweest waar de lotus het heeft gehaald.
Ik vind een elise specialer dan een boxster. Ook gaat de elise meer feedback, dynamiek geven op lagere snelheid. Natuurlijk ook het rauwere karakter tov de porsche. Bij Porsche heb je dit ook maar dan ga je meer naar de gt3 versie etc.

Ik vind de elise meer speel en fun. De boxster of porsche is "volwassener" en daarbij ook gewoon een andere soort auto meer gesteld op comfort en practisch inzetbaar!
Je kan perfect een 911 en een elise in je garage hebben of zelfs een boxster en een elise! De ene voor elke dag en de andere voor op zondag.....

Voor mij is er geen winnaar is deze keuze... het is gewoon een keuze!
Gebruikersavatar
Coen
Berichten: 1907
Lid geworden op: 19 apr 2011, 10:23
Naam: Coen
Auto: Elise S2 111S
Locatie: Amsterdam

Re: '97 Lotus Elise S1 (zwart)

Bericht door Coen »

Vintagespeed schreef:dus... je bent van een Porsche Boxster naar een Elise terug overgestapt?

ernstige vraag : hoe rijdt een Elise tov een Porsche? Ik heb namelijk een 911, maar heb ook een zwak voor de de Elise. Graag wel een eerlijke antwoord :mrgreen: want da's een gevaarlijke vraag op een Lotus forum natuurlijk :lol:
Ik denk dat je echt even dit topic moet lezen. Hier wordt de Porsche / Lotus vraag goed beantwoord zonder meteen te bashen. Mijn conclusie komt goed overeen met wat Mark zegt. Porsches, mooie auto's voor alledag maar voor mij niet bijzonder genoeg voor echt leuke ritten. De 986 Boxster S vond ik meer overeenkomsten hebben met mijn dagelijkse auto (2012 Megane coupe) dan met mijn Elise.

http://forums.seloc.org/viewthread.php? ... pid6658399
Lotus Elise S2 111S & Porsche 997.2
Plaats reactie