Lotus Eleven - Westfield Eleven

Voor alle andere modellen die hierboven geen sub-forum hebben.
oa. Lotus Eclat, Elite, Excel, Carlton & nieuwe ontwikkelingen/prototypes alsook modellen uit een samenwerkingen met andere automerk.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
FastEleven
Berichten: 1925
Lid geworden op: 29 jan 2009, 11:38
Naam: Erik
Auto: 2-11 + Cup 250
Locatie: België-Brasschaat

Re: Lotus Eleven - Westfield Eleven

Bericht door FastEleven »

Fasteleven, deze XI zal je wel kennen.......
nostalgie .... :)

HIeronder een filmpje van een (belgsiche) Westfield Eleven tijdens enkele voorzichtige rondjes op Spa:
http://www.youtube.com/watch?v=qAUntfd9O0w



Wat zou ik graag nog eens een keertje .... :? :? :?
Laatst gewijzigd door Yves op 19 nov 2013, 08:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Filmpje zichtbaar gemaakt
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track
Afbeelding
Gebruikersavatar
FastEleven
Berichten: 1925
Lid geworden op: 29 jan 2009, 11:38
Naam: Erik
Auto: 2-11 + Cup 250
Locatie: België-Brasschaat

Re: Lotus Eleven - Westfield Eleven

Bericht door FastEleven »

Dit weekend heb ik vernomen dat een kennis de rode LHD Westfield Eleven - die eerder in dit draadje staat beschreven - heeft gekocht. De nieuwe eigenaar is een echte petrolhead die z'n handen graag vuilmaakt en ook een groot liefhebber van oude motoren is.

Opnieuw een Eleven in Belgie die in goede handen is gekomen ...
Bijlagen
OAS098.02.small.jpg
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track
Afbeelding
Gebruikersavatar
FastEleven
Berichten: 1925
Lid geworden op: 29 jan 2009, 11:38
Naam: Erik
Auto: 2-11 + Cup 250
Locatie: België-Brasschaat

Re: Lotus Eleven - Westfield Eleven

Bericht door FastEleven »

Franse Westfield Eleven te koop voor 35.900 €:
http://www.leboncoin.fr/voitures/552800754.htm?ca=12_s

Vends Lotus Eleven 1957 reconstruction par Westfield en 1982. 2800 miles d'origine. 29e voiture construite sur 50. Couvre tonneau, pot inox, chassis tubulaire sans oxydation. Véhicule en parfait état idéal rallye régularité et circuit. Sensation de piloter un kart. Carte grise française normale.

En voor wie een Japans avontuur wil wagen :

1986 Westfield Eleven with 1270cc
Please contact without hesitation the requesting Details Photos and any questions.
DirectE-mail ipotos60@gmail.com
Direct Mobile 00819010735912
Skype ikko60

Vraagprijs 29.000 £ + VAT

De enkele auto's die momenteel te koop staan, verdwijnen vaak even van de markt maar komen even snel opnieuw te koop, meestal met dezelfde verkoper. Wellicht heeft deze trend toch wat met die overdreven vraagprijzen te maken ....
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track
Afbeelding
bauke
Berichten: 180
Lid geworden op: 26 dec 2010, 17:58
Auto: 96 Esprit S4s, 340R,

Re: Lotus Eleven - Westfield Eleven

Bericht door bauke »

Dankjewel voor deze Eleven update,

ik zelf heb ook wel trek in een Eleven,
maar net zo wat hier al vermeld word, het zijn te hoge vraag prijzen,
het schijnt dat deze wagens ook wel rond de 20.000 te koop staan,
of zelfs nog minder (zal wel aan de staat liggen)

dus als iemand nog wat weet, een sleutel auto, of een auto die slecht is
of gewoon een goede auto die relatief een beetje betaalbaar is, dan hoor ik het graag,
Gebruikersavatar
FastEleven
Berichten: 1925
Lid geworden op: 29 jan 2009, 11:38
Naam: Erik
Auto: 2-11 + Cup 250
Locatie: België-Brasschaat

Re: Lotus Eleven - Westfield Eleven

Bericht door FastEleven »

TE KOOP : 1970 WESTFIELD ELEVEN

http://www.carandclassic.co.uk/car/C471507

The sad day has arrived when the itch in my spanner hands has reached critical mass. :down:

The car is no 32 of the original 50 re released with plaque to prove.

The car has been upgraded since SVA with BGH E2 5 speed gearbox, ratios are very near the original Midget box but with the benefit of overdrive 5th for relaxed cruising.

The engine has been rebuilt with steel centre strap, wedged crank, vernier timing gear, Morspeed Phase 2 camshaft (relatively mild), 1.5:1 roller rockers, Rimflo valves and Weber 45 carb The head was ported by Cosworth (as I worked there at the time). The spark is handled by Megajolt so you have mappable ignition rather than dodgy points. The car was dyno'd at Northampton Motorsport at 99.9 bhp but more is available with a more aggressive cam. Whilst on the dyno it was discovered that the Weber had a manufacturing fault with the accelerator pump circuit and the carb has since been replaced by Webcon.

Weather equipment wise I have a tonneau to handle the best of the English summer.

The car is registered correctly post SVA as a historic vehicle so you can legally wear stick on, white on black number plates and it's also tax free!!

NB the supercharger has been removed but may be available should you wish.

Price: £19500 Or near offer Advert Type: For Sale
Category: Classic Cars
Make: Westfield
Model (alt): XI
Year: 1970
Country: UK
Region: Cambridgeshire
Town: Huntingdon
Telephone: 07043 236747 (Privacy Service)
Bijlagen
1970 W XI WFL252H.01.jpg
1970 W XI WFL252H.01.jpg (29.6 KiB) 6299 keer bekeken
1970 W XI WFL252H.02.jpg
1970 W XI WFL252H.02.jpg (30.62 KiB) 6299 keer bekeken
1970 W XI WFL252H.03.jpg
1970 W XI WFL252H.03.jpg (29.38 KiB) 6299 keer bekeken
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track
Afbeelding
Red Baron
Berichten: 1910
Lid geworden op: 09 dec 2009, 14:38
Naam: Stijn
Auto: Dax Rush, Elise S1
Locatie: Sijsele (Belgium)

Re: Lotus Eleven - Westfield Eleven

Bericht door Red Baron »

Cliff Allison
http://en.wikipedia.org/wiki/Cliff_Allison

Le Mans 24h - 1956
image.jpg
image.jpg
Silverstone Grand Prix - 1956
image.jpg
De kortste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn.
De mooiste verbinding tussen 2 punten is een bocht.
De snelste en mooiste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn door een bocht !
Gebruikersavatar
FastEleven
Berichten: 1925
Lid geworden op: 29 jan 2009, 11:38
Naam: Erik
Auto: 2-11 + Cup 250
Locatie: België-Brasschaat

Re: Lotus Eleven - Westfield Eleven

Bericht door FastEleven »

Classic Lotus onboard with Lotus XI, Lotus 17, Lotus 22, Elan, ....

My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track
Afbeelding
Gebruikersavatar
Coen
Berichten: 1907
Lid geworden op: 19 apr 2011, 10:23
Naam: Coen
Auto: Elise S2 111S
Locatie: Amsterdam

Re: Lotus Eleven - Westfield Eleven

Bericht door Coen »

Geen idee of dit hier al over is gesproken:
http://www.autonetcarbooks.com/fotoboek ... leenen.htm
Lotus Elise S2 111S & Porsche 997.2
Gebruikersavatar
FastEleven
Berichten: 1925
Lid geworden op: 29 jan 2009, 11:38
Naam: Erik
Auto: 2-11 + Cup 250
Locatie: België-Brasschaat

Re: Lotus Eleven - Westfield Eleven

Bericht door FastEleven »

Lost Lotus 'Breadvan' to meet famous Ferrari at 72nd Goodwood Members' Meeting - 25 February 2014

This year's Goodwood Members' Meeting will play host to a never-seen-before 'Battle of the Breadvans', held between the famous rebodied Ferrari 250GT and the lesser-known, independently built Lotus which it inspired...
Of course, the Ferrari – famously built on a 250GT SWB chassis – has long been a regular at Goodwood. Sporting bodywork that represented the pinnacle of aerodynamic knowledge at the time, the Breadvan remains unmistakable among its peers, thanks to the visual effect created by its arrow-straight roofline and kamm tail.

The tale of the Lotus is a less familiar one. Inspired by the competition success of the Ferrari, British racing driver Graham Capel chose to apply its aerodynamic principles to his Lotus Eleven. Having achieved many class wins, plus a second-in-class finish at Goodwood in 1964 during its final outing, it was then stripped of its unusual bodywork and refitted with standard panels.

The bread and butter of Goodwood


Now, its owner has instructed Twyman Racing to return the car to its ‘Breadvan’ profile, finished in its original Plumstead Racing livery, in time for a second coming at the Goodwood Members’ Meeting in March. The lightweight understudy will meet its mighty inspiration in the Moss Trophy, and while it might have eight fewer cylinders than the Ferrari, it should remain competitive. “I’d expect the Ferrari to be at the front with the Lotus not too far off the pace,” says Neil Twyman, “although if it rains that could all change, depending on who’s driving.” The prospect sounds like an enticing filling for a rapidly delivered sandwich.

Bron : http://www.classicdriver.com/en/article ... rs-meeting
Bijlagen
goodwood_members_meeting_breadvans_04.jpg
Laatst gewijzigd door FastEleven op 18 mar 2014, 09:44, 1 keer totaal gewijzigd.
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track
Afbeelding
Gebruikersavatar
FastEleven
Berichten: 1925
Lid geworden op: 29 jan 2009, 11:38
Naam: Erik
Auto: 2-11 + Cup 250
Locatie: België-Brasschaat

Re: Lotus Eleven - Westfield Eleven

Bericht door FastEleven »

BATTLE OF THE BREADVANS
Rival low-drag cars at 72nd Members Meeting


Spectators will be treated to a unique ‘Battle of the Breadvans’ at the 72nd Members’ Meeting, with both Ferrari and Lotus versions competing in the same race for the first time ever.

For those not familiar with the Breadvan concept, a big fall-out at Ferrari in 1961 meant some key personnel including engineers Giotto Bizzarini and Carlo Chiti were forced to find new employment.

They did so at Count Volpi’s Scuderia Serenissima, but when they enquired about buying a new GTO to go racing, Ferrari refused. As a result Bizzarini and Chiti – who had both helped create the original GTO - decided to develop a GTO of their own... and to make it better.

THE BREADVAN NICKNAME
Body specialist Piero Drogo came up with a bold design that reflected state-of-the-art aerodynamic thinking, and the rebodied 250GT quickly earned the ‘Breadvan’ nickname thanks to its novel profile. Not long after the Ferrari’s completion, British racing driver Graham Capel saw the 250 and decided that perhaps a Lotus 11 with similar bodywork would be quick too. The Lotus ‘Breadvan’ was born and Capel was proved right, as the Lotus achieved many class wins.

Twyman Racing has been tasked with readying the Lotus for modern racing duty. ‘The car will race in its original Plumstead livery and it should be quite competitive,’ says Neil Tyman. ‘I’d expect the Ferrari to be at the front with the Lotus not too far off the pace, although if it rains that could all change, depending who’s driving.’

THE CARS AT GOODWOOD
Visitors to the 2012 Revival and 2009 Festival of Speed should recall seeing the Ferrari being driven in anger. If you’re wondering though why you haven’t seen the Lotus, there’s a very good reason for that. While the car has been raced at Goodwood – the last occasion was in a ten lap scratch race on the 12th September 1964 where it finished second in class.

Shortly after that the Breadvan body was removed and standard Lotus 11 panels were refitted. Part of Twyman Racing’s involvement is to get the low-drag bodywork back on in time for the Member’s Meeting. The last word from Neil Twyman: “We’re still working on it. It might be a last-minute finish, but we’ll get it done!

Bron : http://www.goodwood.co.uk/members-meeti ... dvans.aspx

(met dank aan Stijn voor de tip)
Bijlagen
goodwood_members_meeting_breadvans_05.jpg
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track
Afbeelding
Plaats reactie