Mooi, daar ben ik beetje jaloers op
Maar je zegt inlaattandwiel van nokkenas, doe je uitlaattandwiel dan niet?
Of is er maar 1 nokkenas die in en uitlaatkleppen bedient, sorry ken Esprit motor niet zo goed
motor nakijken en opfrissen
- Hugo
- Berichten: 934
- Lid geworden op: 08 nov 2009, 09:47
- Naam: Hugo
- Auto: Europa Special
- Locatie: Stabroek
-
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 06 jan 2014, 11:11
- Naam: Siets
- Auto: '90 Esprit SE
Re: motor nakijken en opfrissen
Nee er zijn 2 assen, maar ik neem aan, dat dit het meeste resultaat geeft, anders maken we de,r nog eentje bij.Hugo schreef:Mooi, daar ben ik beetje jaloers op
Maar je zegt inlaattandwiel van nokkenas, doe je uitlaattandwiel dan niet?
Of is er maar 1 nokkenas die in en uitlaatkleppen bedient, sorry ken Esprit motor niet zo goed
Siets
-
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 06 jan 2014, 11:11
- Naam: Siets
- Auto: '90 Esprit SE
Re: motor nakijken en opfrissen
zie hier de gt2871r kogellager turbo , in gebruik bij mijn esprit
laaddruk 1.2 bar ( de turbo is goed voor max 425 pk )
(hiervoor had ik een kleinere turbo (max 360pk) , werkte prima, maar vloog uit elkaar door te hoge toerentallen.)
eigenlijk is een dergelijke turbo een must op de esprit,
de oude standaard turbo kan het lang niet voorhouden, in het begin laad het nog wel wat, maar bij hogere luchtsnelheden kakt het geval in naar 0.7 -0.8 bar.
ook bij de s4 die een grotere turbo van huis heeft meegekregen zijn ze er nog niet helemaal.
ook die gaat door de knieen bij hogere revs.
de kogellager turbo daarintegen houd het bij een stevige laaddruk.
ik heb de turbo afgeregeld met een gewone huis-tuin-en keuken regelaar van 25 euro.. en dat werkt prima.
alles werkt buiten de electronische regeling van lotus om.
je ziet dat de uitlaat zijde zelf gemaakt is ( zie eerdere postings)
achterna is dat niet nodig, je kunt hiervoor genoeg aansluit flenzen vinden op internet.
laaddruk 1.2 bar ( de turbo is goed voor max 425 pk )
(hiervoor had ik een kleinere turbo (max 360pk) , werkte prima, maar vloog uit elkaar door te hoge toerentallen.)
eigenlijk is een dergelijke turbo een must op de esprit,
de oude standaard turbo kan het lang niet voorhouden, in het begin laad het nog wel wat, maar bij hogere luchtsnelheden kakt het geval in naar 0.7 -0.8 bar.
ook bij de s4 die een grotere turbo van huis heeft meegekregen zijn ze er nog niet helemaal.
ook die gaat door de knieen bij hogere revs.
de kogellager turbo daarintegen houd het bij een stevige laaddruk.
ik heb de turbo afgeregeld met een gewone huis-tuin-en keuken regelaar van 25 euro.. en dat werkt prima.
alles werkt buiten de electronische regeling van lotus om.
je ziet dat de uitlaat zijde zelf gemaakt is ( zie eerdere postings)
achterna is dat niet nodig, je kunt hiervoor genoeg aansluit flenzen vinden op internet.
-
- Berichten: 2153
- Lid geworden op: 09 sep 2008, 12:50
- Naam: Henk-Jan
- Auto: Elan M100 S2 Turbo '95
- Locatie: Delluf
Re: motor nakijken en opfrissen
Dik ding!
Ik blijf blij met m'n kleine turbootje hoor
Ik blijf blij met m'n kleine turbootje hoor
If you always do what you always did, you always get what you always got.
- fastcooki3
- Berichten: 460
- Lid geworden op: 10 okt 2011, 08:39
- Auto: Maisto 340r 1:43
Re: motor nakijken en opfrissen
.71? hmm niet slecht. Vooral voelbaar vanaf 3 a 3k5 rpm? of ook al eerder tov standaard?
-
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 06 jan 2014, 11:11
- Naam: Siets
- Auto: '90 Esprit SE
Re: motor nakijken en opfrissen
nou om eerlijk te wezen let ik daar niet zo op , (zal de leeftijd wezen) maar het trekt wel door..waar anderen ophouden, en dan de lekkere sound van de afblazer er overheen.... heerlijk.fastcooki3 schreef:.71? hmm niet slecht. Vooral voelbaar vanaf 3 a 3k5 rpm? of ook al eerder tov standaard?
- Bosbon_be
- Berichten: 417
- Lid geworden op: 07 sep 2008, 20:36
- Naam: Peter Bosmans
- Auto: Elan SE
- Locatie: Hasselt
Re: motor nakijken en opfrissen
Mooie werkplaats!
Heb jij het motormanagment ook laten aanpassen?
Heb jij het motormanagment ook laten aanpassen?
-
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 06 jan 2014, 11:11
- Naam: Siets
- Auto: '90 Esprit SE
Re: motor nakijken en opfrissen
ik heb ooit de chip geblankt en er wat anders in gezet (copy van iets snellers)Bosbon_be schreef:Mooie werkplaats!
Heb jij het motormanagment ook laten aanpassen?
maar kreeg niet het idee, dat er wat verandert was..
ik heb de data nog wel in een file staan, chip kost iets van 1 euro denk ik
(oude bios chip van een computer)
wel een setje nieuwe injectoren van rc electronics ( schijnen hogere opbrengst te hebben), en de lucht aanvoerwegen wat bij geslepen..
ik heb de bevestiging van de throttle body's omgedraaid, dat vond ik handiger
en...de cat is verdwenen, die was al kaduuk, dus kon er ook wel onder vandaan.