EXIGE RGB nr 055

Gallerij van Ledenauto's en andere mooie Lotussen.
Wil je uw wagen voorstellen? Doe het dan hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
zeldzame kanarie
Berichten: 275
Lid geworden op: 01 feb 2012, 00:29
Naam: Tino
Auto: Exige RGB
Locatie: een vergeten dorp waar de tijd heeft stilgestaan en miette de geit mascotte is verklaart

Re: EXIGE RGB nr 055

Bericht door zeldzame kanarie »

Blue Darkness schreef:
zeldzame kanarie schreef:
Blue Darkness schreef:PS: een 330d heeft ongeveer 6,7sec nodig van 0 tot 100km/u.
Hoe kan zo'n ding nu sneller zijn dan je Exige?? :oops: :roll:
Zelfs met heel veel 'chiptuning' gaat dat volgens mij niet lukken hoor...
denk dat je het oude model voor hebt, een e90 LCI 330D heeft in originele toestand 6.0 sec (manuele bak 6.2) nodig om naar 100kmpu te gaan dit met volle tank en testpiloot van 75kg volgens bmw's technische gegevens.
met herprogramatie kan men in 5.4 sec de 100kmpu bereiken afhankelijk van windrichting en inhoud brandstoftank. zelf getest met cronometer waar hij geherprogrameerd is geweest. door zijn 1600kg is hij in 1ste en 2de Vitesse niet extreem snel zoals de exige maar eens de 90kmpu gepasseerd speel het koppel een hoofdrol. 675nm is bijna zoals als een stuwraket die je vooruit blaast geen enkel vier cilindertje kan daar tegen op. behalve een Atom dan of caterham R500.
Zelfs met die 5,4sec moet je Exige toch nog steeds sneller zijn.
Tegen dat die BMW je dan toch ooit voorbij zou vliegen is een stoplichtsprintje toch al voorbij.
denk dat we dan de 200 al vlot zijn gepasseerd. :shock:
touring pack-sport pack-performance pack-Limited slip differential-moroso race carter-anti surge alloy fuel tank-alloy race radiator- TRD Airbox-Janspeed lotus stage3 exhaust-roadblock film on clamshell.
Gebruikersavatar
Blue Darkness
Berichten: 3056
Lid geworden op: 12 aug 2008, 16:12
Naam: Gunther
Auto: Esprit GT3
Locatie: Linter (Belgium)
Contacteer:

Re: EXIGE RGB nr 055

Bericht door Blue Darkness »

je mag in België nergens harder dan 120km/u ;)
Gebruikersavatar
zeldzame kanarie
Berichten: 275
Lid geworden op: 01 feb 2012, 00:29
Naam: Tino
Auto: Exige RGB
Locatie: een vergeten dorp waar de tijd heeft stilgestaan en miette de geit mascotte is verklaart

Re: EXIGE RGB nr 055

Bericht door zeldzame kanarie »

Blue Darkness schreef:
zeldzame kanarie schreef:
Blue Darkness schreef:Of een rijcursus! Efficienter en veel goedkoper :P
kom maar is mee op franco rijden dan zal ik je eens een demonstratie geven wat een rijcursus is :P ;)
Ik dacht dat je niet meer op circuit zou rijden? ;)
ga de beiersche mazoetketel verkopen en met dat geld kan ik nieuwe clamshells kopen int geval dat die marshals te lui zijn om te vlaggen bij vuil wegdek.. laat me niet meer pluimen. t'leven is al duur genoeg, verzekering a la card of anders blijft ie thuis.
touring pack-sport pack-performance pack-Limited slip differential-moroso race carter-anti surge alloy fuel tank-alloy race radiator- TRD Airbox-Janspeed lotus stage3 exhaust-roadblock film on clamshell.
Gebruikersavatar
zeldzame kanarie
Berichten: 275
Lid geworden op: 01 feb 2012, 00:29
Naam: Tino
Auto: Exige RGB
Locatie: een vergeten dorp waar de tijd heeft stilgestaan en miette de geit mascotte is verklaart

Re: EXIGE RGB nr 055

Bericht door zeldzame kanarie »

Blue Darkness schreef:je mag in België nergens harder dan 120km/u ;)
jawel meneer de agent :) ben je nu ook al federale flik geworden in u vrije tijd. :lol:
touring pack-sport pack-performance pack-Limited slip differential-moroso race carter-anti surge alloy fuel tank-alloy race radiator- TRD Airbox-Janspeed lotus stage3 exhaust-roadblock film on clamshell.
Gebruikersavatar
Blue Darkness
Berichten: 3056
Lid geworden op: 12 aug 2008, 16:12
Naam: Gunther
Auto: Esprit GT3
Locatie: Linter (Belgium)
Contacteer:

Re: EXIGE RGB nr 055

Bericht door Blue Darkness »

Snelheden boven de 200km/u zijn geen stoplichtsprintje meer maar een race!

En als je voor niet teveel geld wil racen op een rechte weg koop je best een Corvette ofzo... ;)
Gebruikersavatar
zeldzame kanarie
Berichten: 275
Lid geworden op: 01 feb 2012, 00:29
Naam: Tino
Auto: Exige RGB
Locatie: een vergeten dorp waar de tijd heeft stilgestaan en miette de geit mascotte is verklaart

Re: EXIGE RGB nr 055

Bericht door zeldzame kanarie »

Blue Darkness schreef:Snelheden boven de 200km/u zijn geen stoplichtsprintje meer maar een race!

En als je voor niet teveel geld wil racen op een rechte weg koop je best een Corvette ofzo... ;)
ge weet niet wat dat zuipt zeker :? ik ga hier over ophouden sewes staat de wijkagent voor de deur met voldoende bewijzen me int kaschot te steken vanacht :lol: alleen nog een filmpke op youtube en nummerplaat ontbreken.
er rijdt maar één geel sportwagentje rond hier in de omgeving dus ssssst :|
touring pack-sport pack-performance pack-Limited slip differential-moroso race carter-anti surge alloy fuel tank-alloy race radiator- TRD Airbox-Janspeed lotus stage3 exhaust-roadblock film on clamshell.
Gebruikersavatar
dachero
Berichten: 1257
Lid geworden op: 05 sep 2009, 16:24
Naam: Danny
Auto: gene
Locatie: kwaadmechelen

Re: EXIGE RGB nr 055

Bericht door dachero »

Tino,laat die sprintjes maar. Binnenkort ga je niet alert genoeg meer zijn om bij groen te sprinten. De slapeloze nachten die je staan te wachten na de geboorte van uw 2 de kleine gaan uw reactiesnelheid vertragen :mrgreen: :mrgreen: :lol:
LOTUS heeft voor diegene die thuis niks te zeggen hebben ook wat gewone kleuren aan het pallet toegevoegd
Gebruikersavatar
zeldzame kanarie
Berichten: 275
Lid geworden op: 01 feb 2012, 00:29
Naam: Tino
Auto: Exige RGB
Locatie: een vergeten dorp waar de tijd heeft stilgestaan en miette de geit mascotte is verklaart

Re: EXIGE RGB nr 055

Bericht door zeldzame kanarie »

dachero schreef:Tino,laat die sprintjes maar. Binnenkort ga je niet alert genoeg meer zijn om bij groen te sprinten. De slapeloze nachten die je staan te wachten na de geboorte van uw 2 de kleine gaan uw reactiesnelheid vertragen :mrgreen: :mrgreen: :lol:
ik weet het Danny :) ben nog aan het twijfelen welke auto ik ga nemen voor zo snel mogelijk naar de maturiteit te razen. de lotus is op papier sneller maar dan verlies ik weer tijd om ons Evi daar uit te krijgen zonder er iets aan over te houden. en ook de textiel vloer van die bmw absorbeert nog wat vruchtwater, maar in de lotus zit je dan weer in een kuip gelijk een aquarium :lol:
touring pack-sport pack-performance pack-Limited slip differential-moroso race carter-anti surge alloy fuel tank-alloy race radiator- TRD Airbox-Janspeed lotus stage3 exhaust-roadblock film on clamshell.
Gebruikersavatar
bartvdb
Berichten: 881
Lid geworden op: 15 sep 2008, 13:38
Naam: Bart
Auto: Elise S 2008
Locatie: Adinkerke

Re: EXIGE RGB nr 055

Bericht door bartvdb »

men mag wel 200 in belgie zelf 300 als het voertuig dat kan enkel niet op de openbare weg ! :D
Gebruikersavatar
davidvdw
Berichten: 47
Lid geworden op: 14 apr 2013, 23:01
Naam: David
Auto: Elise S chrome orange
Locatie: Leopoldsburg
Contacteer:

Re: EXIGE RGB nr 055

Bericht door davidvdw »

Dan heb je de wagen die het snelst optrekt en dan kom je in deze situatie terecht en wat DAN? :twisted: :D :lol: :
carplane5.jpg
Laatst gewijzigd door Frederik op 26 mei 2013, 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: altijd foto's uploaden aub ... ff voor je gedaan
Plaats reactie