Omdat ik er zelf eentje heb (s2.2 weliswaar) geef ik toch ook maar even mijn gedacht.
Ik geef toe , dat ik al heeeeel erg veel op het net heb gesurft naar mooie 16" of 17" velgen voor op de esprit en dan vind ik deze voor op een esprit toch heel mooi staan.
Maar, dan ga ik steeds weer kijken naar mijn originele 14" speedlines met de "ballonbanden" en steeds weer besef ik dat je dit gewoon zo moet laten. Het is mooi. De Giugiaro esprits zijn sowieso zeldzaam en uniek en ook de originele speedlines in verschillende maten zijn zeldzaam en uniek. Ergens heb ik gelezen dat Colin Chapman ze zelf heeft gekozen als vervanging van de wolfrace velgen. Dus wie ben ik.... Deze wagen heeft het niet nodig om zich te onderscheiden van de rest, meer nog je moet hem tonen zoals hij is. In ere houden.
En toch kriebelt het en blijf ik velgen kijken . Ik hou van mooie velgen. Op mijn dagelijkse insignia zitten extreme maar originele Opel 20" velgen.
Maar dan die verlaging.
Dat is echt jammer. Ik vind een verlaagde auto mooi en vooral als de wielen netjes gelijk met de wielkasten komen. Maar het valt mij op dat er in de scene een echte hype is naar auto's die zo laag mogelijk doorgezakt zijn en om eerlijk te zijn. Ik vind deze auto's kompleet belachelijk en plomp ogen. Ik snap het waarschijnlijk niet maar ik weet wel dat de ontwerpers , zelfs op hun designtekeningen het niet zo bedoelen. De proporties kloppen niet meer en dat doen ze wel op designtekeningen.
Zo vind ik het mooi als de wielkastrand mooi rond de band zit zonder veel speling, maar ik vind het lelijk als de band volledig in de wielkast verdwijnt,en de velgranden bijna tegen de wielkast zitten.
En toch ga ik jaarlijks wel eens naar een tuningbijeenkomst , omdat ik het plezant vind naar de creativiteit van die mensen te kijken.
Voila
Geert
Airbagged & cleaned Esprit S3
- gvy
- Berichten: 484
- Lid geworden op: 15 nov 2010, 00:58
- Naam: Geert
- Auto: '80 Esprit S2.2
Re: Airbagged & cleaned Esprit S3
[b]Look what Q's brought for us, isn't it nice[/b]
-
- Berichten: 1910
- Lid geworden op: 09 dec 2009, 14:38
- Naam: Stijn
- Auto: Dax Rush, Elise S1
- Locatie: Sijsele (Belgium)
Re: Airbagged & cleaned Esprit S3
Met die systemen die standaard geplaatst zijn op deze wagens ga je die Esprit wel niet zo plat krijgen...Frederik schreef:Stijn, de airride's van nu kan je echt niet meer vergelijken met die van een paar jaar geleden. 'echt' ik denk dat 98% van de Audi A8 eigenaars niet eens weten dat ze infeite op airride rijden, laat staan de ML en RR rijders.
Die kunnen enkele cm zakken maar geen 10cm.
Daarbij zijn die standaard systemen met verschillende elektronische controle systemen uitgerust zodat er niets kan verkeerd gaan.
Aftermarket systemen zijn daar nergens mee uitgerust.
Airride systemen zoals op die Esprit is zeker niet gelijk aan een systeem die 2cm kan stijgen in geval van een drempel !
De kortste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn.
De mooiste verbinding tussen 2 punten is een bocht.
De snelste en mooiste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn door een bocht !
De mooiste verbinding tussen 2 punten is een bocht.
De snelste en mooiste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn door een bocht !
- Frederik
- Site Admin
- Berichten: 11313
- Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
- Auto: Elan & Evora
- Locatie: Waregem
- Contacteer:
Re: Airbagged & cleaned Esprit S3
Juist Stijn, maar wat ik bedoelde is dat de airrides veel beter zijn geworden de laatste jaren.Red Baron schreef:Met die systemen die standaard geplaatst zijn op deze wagens ga je die Esprit wel niet zo plat krijgen...Frederik schreef:Stijn, de airride's van nu kan je echt niet meer vergelijken met die van een paar jaar geleden. 'echt' ik denk dat 98% van de Audi A8 eigenaars niet eens weten dat ze infeite op airride rijden, laat staan de ML en RR rijders.
Die kunnen enkele cm zakken maar geen 10cm.
Daarbij zijn die standaard systemen met verschillende elektronische controle systemen uitgerust zodat er niets kan verkeerd gaan.
Aftermarket systemen zijn daar nergens mee uitgerust.
Airride systemen zoals op die Esprit is zeker niet gelijk aan een systeem die 2cm kan stijgen in geval van een drempel !
Maar dat is hier eigenlijk de discussie niet
Die Esprit is gebouwd voor de show, niet om trackdays te doen.
9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
- fastcooki3
- Berichten: 460
- Lid geworden op: 10 okt 2011, 08:39
- Auto: Maisto 340r 1:43
Re: Airbagged & cleaned Esprit S3
Want de ML, RR en A8, DAT zijn nu echt auto's die recht in hetzelfde segment zitten als een klassieke Esprit. Goed gezien!Frederik schreef:Stijn, de airride's van nu kan je echt niet meer vergelijken met die van een paar jaar geleden. 'echt' ik denk dat 98% van de Audi A8 eigenaars niet eens weten dat ze infeite op airride rijden, laat staan de ML en RR rijders.
Geen van die auto's staan bekend om hun supersportief gedrag, dacht ik even luidop, maar wel dat ze zeer kwaliteitsvolle limousines zijn.
Laat mij dat u nu echter niet, op het lumineus idee brengen, om van die Esprit ook nog een 4 zitter limousine te maken
Ik begrijp uw punt Frederik, airrides zijn beter geworden in functie van tijd, dat is zo! But they haven't won a race yet...
- Frederik
- Site Admin
- Berichten: 11313
- Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
- Auto: Elan & Evora
- Locatie: Waregem
- Contacteer:
Re: Airbagged & cleaned Esprit S3
so true ...fastcooki3 schreef:Want de ML, RR en A8, DAT zijn nu echt auto's die recht in hetzelfde segment zitten als een klassieke Esprit. Goed gezien!Frederik schreef:Stijn, de airride's van nu kan je echt niet meer vergelijken met die van een paar jaar geleden. 'echt' ik denk dat 98% van de Audi A8 eigenaars niet eens weten dat ze infeite op airride rijden, laat staan de ML en RR rijders.
Geen van die auto's staan bekend om hun supersportief gedrag, dacht ik even luidop, maar wel dat ze zeer kwaliteitsvolle limousines zijn.
Laat mij dat u nu echter niet, op het lumineus idee brengen, om van die Esprit ook nog een 4 zitter limousine te maken
Ik begrijp uw punt Frederik, airrides zijn beter geworden in functie van tijd, dat is zo! But they haven't won a race yet...
Maar daarvoor is airride dan ook niet ontwikkeld, en deze Esprit ook niet. Daarom ... als showaspect : cool (voor mij althans)
Niet iedereen heeft zijn Lotus om te tracken of om rondritten te doen, er zijn er zelfs die hem in de garage laten staan en er elke 2 dagen een uur gaan naar kijken.
9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
- diego
- Berichten: 393
- Lid geworden op: 25 dec 2010, 12:38
- Auto: Elan S2 - EXIGE S II
- Locatie: Staden
Re: Airbagged & cleaned Esprit S3
Onze OEM airride op de range rover zakte 11cm en kan ook nog 11 cm stijgen , er kan dus 22 cm overbrugt worden
- electroshock
- Berichten: 2983
- Lid geworden op: 18 jan 2009, 22:01
- Auto: nee, youngtimer Ridley
Re: Airbagged & cleaned Esprit S3
Zo dan, dat spaart benzinekosten en aftermarket airdinges.Frederik schreef:er zijn er zelfs die hem in de garage laten staan en er elke 2 dagen een uur gaan naar kijken.
Besser laufen, als faulen.
Better to run than to rot.
- J.W. von Goethe, Reineke Fuchs
Better to run than to rot.
- J.W. von Goethe, Reineke Fuchs