Onlangs stond er op Scout24 een Cortina MkII met Lotus look te koop , is deze week verkocht . Iemand van het Lotus Forum nieuwe eigenaar ?
Nu is er een echte Lotus Cortina Twin Cam 1600 te koop , volledig gerestaureerd voor 16500 Euro , iemand een idee wat de waarde van een MKII LOTUS is ?
Cortina Lotus MKII
- co-driver
- Berichten: 2294
- Lid geworden op: 17 aug 2008, 18:50
- Naam: Kurt
- Auto: KIACeed 2013,Smart4two
- Locatie: Roeselare / West Vlaanderen
Cortina Lotus MKII
Lotus makes greencars ..... funcars!!
- Didier
- Berichten: 1596
- Lid geworden op: 25 jul 2009, 11:20
- Naam: Didier heeft Lotusitis ..
- Auto: Elan Plus2S CN
- Locatie: Geluwe W-VL
- Contacteer:
Re: Cortina Lotus MKII
In Engeland vindt ge er voor £19000.
£25000 is ook geen zeldenheid.
Uiteraard kan je er vinden voor £6500, maar verwacht niet te veel van de toestand.
Een MK1 loopt gemakkelijk £65,000
In de Australia staat er eentje te koop voor $75,000 AUD
Ik vind er enkel een MK1 voor €38.000.
Handig moest er een link in je berichtje staan.
£25000 is ook geen zeldenheid.
Uiteraard kan je er vinden voor £6500, maar verwacht niet te veel van de toestand.
Een MK1 loopt gemakkelijk £65,000
In de Australia staat er eentje te koop voor $75,000 AUD
Waar zie je die op autoscout24?co-driver schreef:Nu is er een echte Lotus Cortina Twin Cam 1600 te koop , volledig gerestaureerd voor 16500 Euro ,
Ik vind er enkel een MK1 voor €38.000.
Handig moest er een link in je berichtje staan.
--------------Greetz, Didier -------------The destination is irrelevant, when the journey is in a Lotus!
- co-driver
- Berichten: 2294
- Lid geworden op: 17 aug 2008, 18:50
- Naam: Kurt
- Auto: KIACeed 2013,Smart4two
- Locatie: Roeselare / West Vlaanderen
Re: Cortina Lotus MKII
De link:Didier schreef:In Engeland vindt ge er voor £19000.
£25000 is ook geen zeldenheid.
Uiteraard kan je er vinden voor £6500, maar verwacht niet te veel van de toestand.
Een MK1 loopt gemakkelijk £65,000
In de Australia staat er eentje te koop voor $75,000 AUD
Waar zie je die op autoscout24?co-driver schreef:Nu is er een echte Lotus Cortina Twin Cam 1600 te koop , volledig gerestaureerd voor 16500 Euro ,
Ik vind er enkel een MK1 voor €38.000.
Handig moest er een link in je berichtje staan.
http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=216247401
K'denk dat het een 'omgebouwde' gewone Cortina MKII is boordplank op de foto is in ieder geval geen origineel exemplaar .
Lotus Cortina echte boordplank;
Lotus makes greencars ..... funcars!!
- Didier
- Berichten: 1596
- Lid geworden op: 25 jul 2009, 11:20
- Naam: Didier heeft Lotusitis ..
- Auto: Elan Plus2S CN
- Locatie: Geluwe W-VL
- Contacteer:
Re: Cortina Lotus MKII
Dat interieur ziet er idd uit als dat van een Ford Cortina MkII Deluxe Saloon.
Maar ...
Ford (de bouwer van de MK2, niet Lotus) heeft in de loop der jaren verschillende uitvoeringen van interieur, zetels, dashbord deurpanelen e.d. ingebouwd.
Vanaf '67 werd er een middenconsole met meetklok ingebouwd komende van de GT. (net zoals deze te koop aangeboden)
De foto hier onder is van een Lotus Cortina met chassisnummer BA91JA 16599 B= GB (land van assemblering)
A = Dagenham ,
91 = type Lotus
J=1969
A=Juli
De rest is het volgnummer.
Ander vb: In principe zoude alle interieurs zwart moeten zijn.
De Lotus Cortina met nummer BA91GD66236 heeft een groen interieur en geen middenconsole. De te koop aangeboden auto:
Het Lotus logo op de flank zit in de hoek van de groene lijn; Dat van een Lotus Cortina zit pal in het groen. Het logo staat dus te ver naar voor.
Het radiatorrooster vooraan is er geen van de Lotus Cortina.
Dat van Lotus is zwart met chroom omranding, dus niet in het midden.
De hoekbumpers zijn iig niet origineel.
Geen Lotus logo voor- en achteraan.
De wielen zijn van een standaard MK2
Het is heel moeilijk voor een leek om echt van vals te onderscheiden, zoveel zijn er omgebouwd naar wannabe Lotus Cortina maar vooral omdat Ford steeds verwisselde van uitvoering.
Niet alle Lotus Cortina (Mk1&2) zijn daarom Lotus Cortina.
Maar om te zeggen dat de aangeboden auto geen Lotus Cortina is ... 'k weet het niet.
De 2 eerste cijfers na de 2 letters in het chassisnummer kunnen uitsluiting geven: 91 voor de MK2 en 74 voor de MK1, echter opgelet: de Cortina Mk1 2deurs DeLuxe heeft ook 74!
Voor deze laatste zijn er andere herkenningspunten.
Voor de amateurs, een origineel infofoldertje uit 1967 en enkele andere.
Model Brochure
Maar ...
Ford (de bouwer van de MK2, niet Lotus) heeft in de loop der jaren verschillende uitvoeringen van interieur, zetels, dashbord deurpanelen e.d. ingebouwd.
Vanaf '67 werd er een middenconsole met meetklok ingebouwd komende van de GT. (net zoals deze te koop aangeboden)
De foto hier onder is van een Lotus Cortina met chassisnummer BA91JA 16599 B= GB (land van assemblering)
A = Dagenham ,
91 = type Lotus
J=1969
A=Juli
De rest is het volgnummer.
Ander vb: In principe zoude alle interieurs zwart moeten zijn.
De Lotus Cortina met nummer BA91GD66236 heeft een groen interieur en geen middenconsole. De te koop aangeboden auto:
Het Lotus logo op de flank zit in de hoek van de groene lijn; Dat van een Lotus Cortina zit pal in het groen. Het logo staat dus te ver naar voor.
Het radiatorrooster vooraan is er geen van de Lotus Cortina.
Dat van Lotus is zwart met chroom omranding, dus niet in het midden.
De hoekbumpers zijn iig niet origineel.
Geen Lotus logo voor- en achteraan.
De wielen zijn van een standaard MK2
Het is heel moeilijk voor een leek om echt van vals te onderscheiden, zoveel zijn er omgebouwd naar wannabe Lotus Cortina maar vooral omdat Ford steeds verwisselde van uitvoering.
Niet alle Lotus Cortina (Mk1&2) zijn daarom Lotus Cortina.
Maar om te zeggen dat de aangeboden auto geen Lotus Cortina is ... 'k weet het niet.
De 2 eerste cijfers na de 2 letters in het chassisnummer kunnen uitsluiting geven: 91 voor de MK2 en 74 voor de MK1, echter opgelet: de Cortina Mk1 2deurs DeLuxe heeft ook 74!
Voor deze laatste zijn er andere herkenningspunten.
Voor de amateurs, een origineel infofoldertje uit 1967 en enkele andere.
Model Brochure
Laatst gewijzigd door Didier op 16 jul 2012, 21:07, 1 keer totaal gewijzigd.
--------------Greetz, Didier -------------The destination is irrelevant, when the journey is in a Lotus!
- Didier
- Berichten: 1596
- Lid geworden op: 25 jul 2009, 11:20
- Naam: Didier heeft Lotusitis ..
- Auto: Elan Plus2S CN
- Locatie: Geluwe W-VL
- Contacteer:
Re: Cortina Lotus MKII
co-driver schreef:... Lotus Cortina echte boordplank;
Grappig ...
Hetzelfde stuur had ik in mijn Kitcar!
over origineel gesproken ...
--------------Greetz, Didier -------------The destination is irrelevant, when the journey is in a Lotus!
- electroshock
- Berichten: 2983
- Lid geworden op: 18 jan 2009, 22:01
- Auto: nee, youngtimer Ridley
Re: Cortina Lotus MKII
Check de VIN, zie ook:
http://www.lotus-cortina.com/mk2plate.htm
en start met lezen, lezen, lezen ... (ideale lectuur voor een lange natte zomer ) :
http://www.lotus-cortina.com/library/lit.htm
En zie hier nog veel meer :
http://www.lotus-cortina.com/
http://www.lotuscortina.net/
http://www.lotus-cortina.com/mk2plate.htm
en start met lezen, lezen, lezen ... (ideale lectuur voor een lange natte zomer ) :
http://www.lotus-cortina.com/library/lit.htm
En zie hier nog veel meer :
http://www.lotus-cortina.com/
http://www.lotuscortina.net/
Besser laufen, als faulen.
Better to run than to rot.
- J.W. von Goethe, Reineke Fuchs
Better to run than to rot.
- J.W. von Goethe, Reineke Fuchs
- co-driver
- Berichten: 2294
- Lid geworden op: 17 aug 2008, 18:50
- Naam: Kurt
- Auto: KIACeed 2013,Smart4two
- Locatie: Roeselare / West Vlaanderen