Lichtje remmen?

MKI ('60) & MK2 ('90)
HJ2
Berichten: 2153
Lid geworden op: 09 sep 2008, 12:50
Naam: Henk-Jan
Auto: Elan M100 S2 Turbo '95
Locatie: Delluf

Re: Lichtje remmen?

Bericht door HJ2 »

Heb je bijgevuld tot aan de max? (=onderkant vulhalsje met het draadgedeelte van je dop oftewel het hele reservoirtje ;) .

Zo ja: Is je dop aan de bovenkant vochtig met remolie? Dan: dop vervangen
Zo nee: bijvullen tot aan de max. Als je blokjes een beetje slijten, gaat immers ook je niveau een beetje omlaag ;)
Zo nee: Dat spul verdampt niet, dus dan moet er wel ergens een lek zijn!

Als je met stilstaande motor een aantal maal stevig op je rempedaal duwt moet deze helemaal bovenin een solide gevoel geven. Houd hem stevig ingedrukt (gooi flink wat gewicht erachter!), en voel of je 'm langzaam naar beneden voelt zakken. Zo ja: Lekkage.
If you always do what you always did, you always get what you always got.
Gebruikersavatar
ovi
Berichten: 3904
Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Locatie: Keerbergen

Re: Lichtje remmen?

Bericht door ovi »

Moest het lekage zijn ga je dit niet zo vlug voelen hoor HJ of ze moest er langs alle kanten uitspuiten! ;)
Vul het dus mooi tot aan het merkteken of zet er zelf nog één bij dat je goed kan zien en kijk dan na een paar keer rijden nog eens of het nog gezakt is.
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Lichtje remmen?

Bericht door Frederik »

De remdruk begrenzer/?regelaar? achteraan durft wel es lekken, ik heb het ook. Blijkbaar zijn die stukjes moeilijk te verkrijgen, bij mij is het echt wel minimaal.
Gebruikersavatar
diego
Berichten: 393
Lid geworden op: 25 dec 2010, 12:38
Auto: Elan S2 - EXIGE S II
Locatie: Staden

Re: Lichtje remmen?

Bericht door diego »

nuja ik vul het reservoir nog eens bij en dan laat ik het probleem deze winter bij FVH onderzoeken
Plaats reactie