New Esprit is the only model in development

De Giugiaro, Stevens & Thomson versies.
Gebruikersavatar
electroshock
Berichten: 2983
Lid geworden op: 18 jan 2009, 22:01
Auto: nee, youngtimer Ridley

Re: New Esprit is the only model in development

Bericht door electroshock »

Mr.E schreef:Voor mij is de nieuwe Mc Laren zoals een nieuwe Lotus zou moeten zijn.
Licht en echt innovatief. Qua look misschien niet de knapste, eerder form follows function... zoals het hoort dus!
Inderdaad.

Los van de verbazingwekkende technische hoogstandjes, verbaast de vorm mij ook.
Niet moeders mooiste maar functioneel bedacht.
Wetende dat de vorm mee uit de mouw geschud is door Frank Stephenson, die eerder bekend geraakte met de Mini en de fiat 500 : louter vormelijke retro-designtjes.

Ik bedacht net: al wordt de Esprit half zo innovatief en kost maar de helft van de MP4-12C ... is dat dan goed of maar half zo goed ?
Besser laufen, als faulen.
Better to run than to rot.

- J.W. von Goethe, Reineke Fuchs
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: New Esprit is the only model in development

Bericht door Frederik »

electroshock schreef:Inderdaad.

Los van de verbazingwekkende technische hoogstandjes, verbaast de vorm mij ook.
Niet moeders mooiste maar functioneel bedacht.
Wetende dat de vorm mee uit de mouw geschud is door Frank Stephenson, die eerder bekend geraakte met de Mini en de fiat 500 : louter vormelijke retro-designtjes.

Ik bedacht net: al wordt de Esprit half zo innovatief en kost maar de helft van de MP4-12C ... is dat dan goed of maar half zo goed ?
Ik denk (hoop) dat Bahar de lat hoog zal leggen. Verder hoop ik dat Lotus een waardige (of betere) concurrent kan bouwen tegen een scherpere prijs. Dat is toch wat Lotus altijd al gedaan heeft ... toch?
Gebruikersavatar
electroshock
Berichten: 2983
Lid geworden op: 18 jan 2009, 22:01
Auto: nee, youngtimer Ridley

Re: New Esprit is the only model in development

Bericht door electroshock »

De lat moet wel hoog liggen.
Er is nog wat plaats op deze startgrid.
Maar de komende 911 turbo (S) zal het ook wel beter doen dan deze,
en wellicht niet alleen op de rechte stukken.


http://www.youtube.com/watch?v=5ejAKZ3KXcQ

En om het aan scherpere prijzen te doen dan de tegenstanders maakt het zeker een grote uitdaging.

Dat ze in Hethel alvast rekening houden met een aantal na te streven richtwaardes :

ENGINE POWER 600 PS (441kW) @ 7000rpm of 592 bhp @ 7000rpm
TORQUE 600 Nm @ 3000-7000rpm
DIN WEIGHT 1434 kg
DRY WEIGHT 1336 kg
DRY WEIGHT (with lightweight options) 1301 kg
EFFICIENCY CO2 279 g/km
FUEL CONSUMPTION 11.7 L/100 km 24.2 mpg (UK)
POWER TO WEIGHT 461 PS/tonne 455 bhp/tonne
CO2 / POWER 0.47 g/km PS 0.47 g/km per bhp
MAXIMUM SPEED 330kph 205mph
0-100 KPH (62MPH) 3.3 s / 3.1 s*
0-200 KPH (124MPH) 9.1 s / 8.9 s*
0-400 M 10.9 S @ 216 kph 10.9 @ 134mph
0-1000 M 19.6 s @ 272kph
BRAKING
200-0 KPH 124-0 MPH 123 m
100-0 KPH 62-0 MPH 30.5 m

* With optional Corsa tyres

Bron: http://www.brussels.mclaren.com
Besser laufen, als faulen.
Better to run than to rot.

- J.W. von Goethe, Reineke Fuchs
Plaats reactie