Linksgestuurde Esprit S3

De Giugiaro, Stevens & Thomson versies.
LSV
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 mei 2010, 11:35
Naam: Ruud
Auto: Turbo Esprit/Europa S

Re: Linksgestuurde Esprit S3

Bericht door LSV »

Esprits zijn ontzettend onderhoudsgevoelige wagens en liefst heb je eentje die gewoon normaal z'n kilometers gedraaid heeft en niet altijd heeft stilgestaan.
Het verschil kan ik mooi zien aan mijn 1e en mijn 2e Esprit.

de eerste had zeker 3 jaar stilgestaan en daar heb ik alles aan moeten repareren. Van defecte slangen, vastzittende kleppen, koppeling die niet meer functioneerde etc.

Voordat ik deze heb gekocht, heb ik er eerst de nodige proefgereden. Ik raad je aan dit ook te doen. Om een beetje te wennen aan hoe deze wagens reageren en dat je ook enigszins een referentie hebt. Koop nooit eentje blind van het internet.

Ik raad je aan je vetrouwd te maken met de zwakke punten van het voertuig. Ondanks dat een Esprit een ontzettend mooi voertuig is, kun je er financieel op leeglopen als je niet weet waar je op moet letten (o.a uitlaatspruitstuk...)

Laat je niet verleiden door enkel mooi lakwerk of een mooi interieur. Bij geen enkele Esprit is een interieur echt bijzonder mooi te noemen... Ik heb me bij mijn eerste Esprit de moeite genomen het interieur uit elkaar te nemen en opnieuw te laten bekleden in leer en alcantara.

Linksgestuurde Turbo Giugiaro's zijn nu eenmaal dun bezaaid. De meesten hebben het stuur rechts. Ik zou wel wegblijven van de 1e serie, met dry sump motor.

De latere types (Stevens Esprits) zijn relatief goedkoper, omdat dit een minder courant model is. Geen idee waarom, denk dat de S3 en de Giugiaro Turbo nog steeds leunt op z'n James Bond FYEO image.

Verwacht bij Lotus ook niet een perfect voertuig. Sommige items geven hem een heel erg kitcar achtig karakter...persoonlijk vind ik dat ook wel wat charme hebben, maar het is wennen voor sommige mensen.


Groeten, Ruud
Plaats reactie