(mooie) Lotus autosleutel ... foto's?

Plaats hier berichten die met Lotus te maken hebben, maar niet specifiek bedoeld is op een bepaald type/model.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

(mooie) Lotus autosleutel ... foto's?

Bericht door Frederik »

Ben op zoek naar foto's mooie Lotus sleutels, omdat de sleutel van de Elan eigenlijk een oude Opel sleutel is zou ik die willen 'tweaken'.

We weten allemaal dat Lotus gekend is om gewicht te sparen op hun onderdelen maar gewicht sparen op de sleutel vind ik een beetje van het goeie teveel. Dus ik wil een ''mooie'' Lotus sleutel.

Dus graag iedereen een foto van zijn Lotus sleutel posten aub :)

Ik zou eventueel een andere (recentere) Lotussleutel bestellen via een dealer en deze dan bij een sleutelmaker laten veranderen of zelf de sleutel ombouwen. In Duitsland zag ik ook ene die universele klapsleutels verkoopt wat ook een eventuele mogelijke is...

Een andere mogelijkheid die ik kon vinden is de onderstaande... te bestellen via http://www.blackwatchracing.com
1014-2.jpg
1014-2.jpg (58.37 KiB) 3270 keer bekeken
Herman
Berichten: 4066
Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Locatie: Kortrijk / Altea.
Contacteer:

Re: Lotus autosleutel

Bericht door Herman »

vele vd contactsleutels van moderne wagens hebben een ingebouwde sensor voor de transponder vh contact... en kunnen niet door een gewone sleutelmaker nagemaakt meer worden....

ik heb het zelfs op mijn suzuki samurai van 1999 in spanje meegemaakt, start maar val direkt stil, met een namaak sleutel...
Gebruikersavatar
Bzguy
Berichten: 1883
Lid geworden op: 25 aug 2008, 11:22
Naam: Hans
Auto: Noble M12
Locatie: Baal

Lotus Autosleutel ... maar kapot

Bericht door Bzguy »

Vermits t nog vrij deftig weer is om met de Esprit te rijden (koud, maar droog), heb ik 'm nog maar even van stal gehaald om ermee naar t werk te rijden.

Echter ... bij t sluiten van mn portier brak mn sleutel af (is n houten 'handvat' met daarin de sleutel, sleutel intern gebroken, stuk hout eraf gesprongen)

resultaat : heb nu het 'handvat' van de sleutel, en n stukje sleutel, k kan gelukkig wel dmv een kurkentrekker de sleutel gebruiken (hebben hier geen tang of zo :( )

Heb gelukkig nog n reservesleutel thuis, maar k vroeg mij af waar k n nieuwe sleutel kan laten maken, liefst n mooi exemplaar, en niet -zoals Frederik aangeeft- n simpel huis-tuin-en keukensleuteltje.

t is mn dagje niet ...

alvast bedankt op voorhand
"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity."

Martin Luther King, Jr.
1963
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Lotus Autosleutel ... maar kapot

Bericht door Frederik »

correctie : ik wil ook een mooie sleutel, nu is het een simpel sleutelke.

Dus heb threads gemerged.
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: (mooie) Lotus autosleutel ... foto's?

Bericht door Frederik »

Van Ferrari kan je die kopen (van de Enzo) om dan te laten slijpen voor je eigen model.

Zoiets zie ik wel zitten maar dan met een Lotus logo natuurlijk.
key9.jpg
Of in carbon :o
FA1.jpg
Gebruikersavatar
Bzguy
Berichten: 1883
Lid geworden op: 25 aug 2008, 11:22
Naam: Hans
Auto: Noble M12
Locatie: Baal

Re: (mooie) Lotus autosleutel ... foto's?

Bericht door Bzguy »

mooi mooi, maar vrees n beetje voor het prijskaartje ;)

dr is echter ook 1 voordeel aan n 'anonieme sleutel' : niemand zal m pikken :)
"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity."

Martin Luther King, Jr.
1963
mark986
Berichten: 170
Lid geworden op: 18 nov 2008, 17:09
Naam: Mark
Auto: elise mk2 JPS
Locatie: Antwerpen/Altea

Re: (mooie) Lotus autosleutel ... foto's?

Bericht door mark986 »

ik vind het anders wel grappig.... met de porsche zag je meteen, het is een porsche....
nu is het "o ja, oude opel...", tot je buiten instapt... incognito key :-)
Plaats reactie