Aftermarket ECU

De Giugiaro, Stevens & Thomson versies.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bosbon_be
Berichten: 417
Lid geworden op: 07 sep 2008, 20:36
Naam: Peter Bosmans
Auto: Elan SE
Locatie: Hasselt

Aftermarket ECU

Bericht door Bosbon_be »

Wat jullie al weten; ik rij reeds een tijdje rond met een carburator Esprit Turbo.
Wat de meesten onder jullie nog niet weten is dat ik mij en de Esprit aan het voorberijden ben op het plaatsen van een aftermarket motormanagement. Voordelen van een aftermarket systeem is dat je alles kan aanpassen maar dan ook alles, je kan bijvoorbeeld dat ding zo programmeren dat je volgas kunt schakelen, zonder motorschade op te lopen. Het nadeel van dit systeem is dat je alles kunt aanpassen.
Dus dan ga je op zoek naar lotgenoten die ook zo gek zijn om zulk iets te ondernemen met een Esprit. Een roze olifant vinden is makkelijker. Eentje daarvan is Cor, hij is ook iemand actief op dit forum. Hij is een Esprit aan het restaureren op een niveau dat de fabriek nooit gehaald heeft.
Verder is er nog Jan Petterson, hij is een Noor die een S3 Turbo omgebouwd heeft op een Emerald motormanagement, electronische ontsteking ingebouwd, turbodruk controle, een injectie met Bosch racing onderdelen en een Garett GT3072R turbo gemonteerd, ja OK de turbo heeft wat meer lag dan de originele maar als hij op druk komt kan hij naar de 450pk gaan.
Hij zit nu aan een veilige 330pk en zou volgend jaar naar Dave Walker in de UK gaan om op de vermogenbank die ideale afstemming te laten programmeren.

Jan zat samen met enkele vrienden donderdag en vrijdag op de Ring, en dat was dus voor mij de kans om die man eens in levende lijve te zien. Ik heb een mailtje naar Gert en Hans gestuurd om te vragen of zij mij wilden vergezellen. Enkele uren later stonden die jongens thuis aan de deur al te wachten. Bart was ook even langsgekomen, na 5 min inpraten op Bart ging hij ook mee. Op naar de ring…

http://picasaweb.google.com/10624634533 ... Pag6--wpQE#

Wij zijn met die Noren zo bezig geweest aan het praten over motoren dat wij vergaten om foto’s te nemen van die auto’s.

Ik denk dat er best een nieuwe thread over de Groene Hel kan gepost worden door iemand die er een rondje over heeft gereden…
Laatst gewijzigd door Bosbon_be op 21 aug 2010, 12:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Aftermarket ECU

Bericht door Frederik »

Ik heb ze op foto :)

Weliswaar van uit mijn luie stoel thuis, via de webcam van Nürburgring.
Als ik ook nie alles zelf doe hé :lol: :lol: ;)
webcam20-08-2010.jpg
>> http://www.lotusforum.be/viewtopic.php? ... 470#p38470
Gebruikersavatar
Blue Darkness
Berichten: 3056
Lid geworden op: 12 aug 2008, 16:12
Naam: Gunther
Auto: Esprit GT3
Locatie: Linter (Belgium)
Contacteer:

Re: Aftermarket ECU

Bericht door Blue Darkness »

topic om te volgen 8-)
Gebruikersavatar
Bzguy
Berichten: 1883
Lid geworden op: 25 aug 2008, 11:22
Naam: Hans
Auto: Noble M12
Locatie: Baal

Re: Aftermarket ECU

Bericht door Bzguy »

hier nog wat foto's, ook van onze Noorse vriendne :

http://gallery.me.com/hansdegeytere#100 ... &view=grid
"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity."

Martin Luther King, Jr.
1963
Gebruikersavatar
Exploded
Berichten: 1163
Lid geworden op: 12 sep 2008, 09:57
Naam: Gert
Auto: Elise MK1
Locatie: Herselt

Re: Aftermarket ECU

Bericht door Exploded »

Ik herinner me dat vorige week op weg naar huis, een zeer wijs man mij zei: "Ik weiger te tanken waar ze steigerende paardjes te afficheren, het is een gewoon principezaak!" :lol: :lol: :lol:
Speciaal voor deze gelijkgestemde ziel :twisted: :twisted: :
...And it burns, burns, burns...
http://www.bbc.co.uk/newsbeat/11071047
Herman
Berichten: 4066
Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Locatie: Kortrijk / Altea.
Contacteer:

Re: Aftermarket ECU

Bericht door Herman »

" a real Hot Car.."... :) . op seloc is er ook een bericht verschenen over het recent wel meer dan normaal (aantal) in de fik vliegen van dit ros....
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Aftermarket ECU

Bericht door Frederik »

Herman schreef:" a real Hot Car.."... :) . op seloc is er ook een bericht verschenen over het recent wel meer dan normaal (aantal) in de fik vliegen van dit ros....
helemaal offtopic maar :

Dit jaar zijn er zo’n 10 exemplaren naar het hiernamaals vertrokken, waaronder eentje in een loods op Heathrow airport. Het feit dat Ferrari nu drie gevallen van brandende 458 Italia’s onderzoekt, daaraan mogen nog geen conclusies worden verbonden. Ferrari benadrukt dat de oorzaken van de branden nog niet bekend zijn en dat deze evengoed bij de bestuurder zouden kunnen worden gezocht.

Een Ferrari woordvoerder:
It is important to differentiate between what is a vehicle fire and outside factors and I would include driver error. Six have been incidents where it potentially could be the driver or other factors. I am not in a position to comment on the vehicle fires and all we can say is we are taking it obviously very seriously.

Het moge duidelijk zijn dat Ferrari een beetje zenuwachtig wordt van al die brandjes, die nu dus ook figuurlijk met wat positieve PR moeten worden geblust.
Plaats reactie