Roland Esprit Turbo

Ben je hier nieuw? Stel je hier eventjes voor.
Uw Lotus kan U voorstellen in Showroom!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 206
Lid geworden op: 21 nov 2008, 17:50
Auto: Lotus Esprit Turbo
Locatie: Lillois (naast Waterloo)

Roland Esprit Turbo

Bericht door Roland »

Meer dan hoog tijd om me voor te stellen, zeker. :oops:
Ik bekijk ondertussen al maanden die forum, en nu neem ik de tijd om dit te doen.
Dus: ik ben Roland, 49 jaar, wonend in Waals Brabant, getrouwd, twee dochters.
Gek van Lotus sinds mijn eerste contact met die "rare zwarte wagens" op de F1-race in Nijvel in 1972. :shock:
Nadien, pure toeval, heb ik de pers-presentatie van de nieuwe Esprit mee gemaakt in een kasteel ergens tussenN inove en Edingen. Ik was aan het wandelen met mijn vriendin, en kwam due een kolom van Esprits tegen.
Later heb ik als student in een Toyota garage gewerkt.
Daar stond een Elan +2S te koop in okkazie. Eerste echte contact met een Lotus (ik bedoel rijden). Toffe auto, maar dat was toen te duur voor mij.
Sindsdien van alles verzameld over Lotus, voornamelijk documentatie en schaalmodellen (waren een tijd geleden heel moeilijk te vinden).
En paf, in 2003, lees ik in een streekkrant een advertentie mbt een Lotus Esprit Turbo, speciale reeks 40th Commemorative, nr 39 van 40. Te koop, dus.
Ik dacht: "Is het wel de moeite?", en mijn vrouw zei: "Go for it! Als je het nu niet doet, zal het later niet meer kunnen". Bleef zo. Tot de volgende dag. Een frustratie meegemaakt op het werk, en vlam, mijn telefoon gepakt.
En zo ben ik eigenaar geworden van een Esprit. :P
DSC_0817.jpg
Ze heeft vandaag zo'n 80.000 miles (ja 't is een engelse!) Iedere ker dat ik ermee rijd is zo'n plezier!
Ondertussen ben ik voor de eerste keer een paar onder jullie tegen gekomen op het Mosseldiner in Vilvoorde. Ik ben wel van plan om in 2009 op meer Events aanwezig te zijn, zolang het droog weer is.
See you soon!

Roland
Gebruikersavatar
hans
Berichten: 482
Lid geworden op: 31 aug 2008, 16:06
Auto: Elan
Locatie: Holsbeek

Re: Roland Esprit Turbo

Bericht door hans »

Zeer mooi in het wit.
En valt dat een beetje mee, zo laag tegen de grond langs de rechterkant achter het stuur zitten ?
Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 206
Lid geworden op: 21 nov 2008, 17:50
Auto: Lotus Esprit Turbo
Locatie: Lillois (naast Waterloo)

Re: Roland Esprit Turbo

Bericht door Roland »

Dat valt best mee, behalve:
- Het is ongewoon voor mij, met mijn 1.93 m!
- Als je in het regen een vrachtwagen inhaalt; een Hitchkock-stress
- Als je alleen zit in de wagen, op kleinere wegen, achter een vrachtwagen, een bestelauto, een monovolume of een tractor; evenveel stress om in te halen, je ziet niks afkomen (de laatste keer kon via onder de tractor uitkijken...)
- Als mijn vrouw mee is, dan geeft zij een signaal om in te halen: nog veel meer stress! Oeps!
Roland
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Roland Esprit Turbo

Bericht door Frederik »

Roland schreef: - Als mijn vrouw mee is, dan geeft zij een signaal om in te halen: nog veel meer stress! Oeps!
:lol: :lol: :lol:

Leuk dat je uw prachtige Esprit eens komt voorstellen, we hebben elkaar ontmoet in Vilvoorde tijdens de Lotus Mossel Diner. Hopelijk volgend jaar op enkele events.

Op 21 mei moet je er alvast zeker bij zijn hé! ;)
Gebruikersavatar
hans
Berichten: 482
Lid geworden op: 31 aug 2008, 16:06
Auto: Elan
Locatie: Holsbeek

Re: Roland Esprit Turbo

Bericht door hans »

Roland schreef:- Als mijn vrouw mee is, dan geeft zij een signaal om in te halen: nog veel meer stress! Oeps!
Dus: niet buiten rijden zonder madame !!
Gebruikersavatar
ovi
Berichten: 3904
Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Locatie: Keerbergen

Re: Roland Esprit Turbo

Bericht door ovi »

Roland schreef:Dat valt best mee, behalve:
- Het is ongewoon voor mij, met mijn 1.93 m!
- Als je in het regen een vrachtwagen inhaalt; een Hitchkock-stress
- Als je alleen zit in de wagen, op kleinere wegen, achter een vrachtwagen, een bestelauto, een monovolume of een tractor; evenveel stress om in te halen, je ziet niks afkomen (de laatste keer kon via onder de tractor uitkijken...)
- Als mijn vrouw mee is, dan geeft zij een signaal om in te halen: nog veel meer stress! Oeps!
Roland
Door het slechte weer was iedereen nogal vlug weg dus hebben we elkaar spijtig genoeg niet gesproken!
Volgende keer doen we daar iets aan. ;)
Plaats reactie