Esprit GT1?

De Giugiaro, Stevens & Thomson versies.
Gebruikersavatar
Exploded
Berichten: 1163
Lid geworden op: 12 sep 2008, 09:57
Naam: Gert
Auto: Elise MK1
Locatie: Herselt

Re: Esprit GT1?

Bericht door Exploded »

Bosbon_be schreef:
Frederik schreef: Gezien die GT1 Engels is vraag ik me dan af, wat doet die GT1 in Duitsland of wat doet die Duitse Elise in Engeland?
De GT1 is door een Duitser gekocht en zoals in Belgie krijg je dat in Duitsland moeilijk door de keuring, dus rijdt hij rond met UK platen, of ergens op een circuit.
Idd en nog niet zomaar den eerste den beste Duitser, maar wel de voorzitter van de Duitse Lotus Club.
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Esprit GT1?

Bericht door Frederik »

De Elise staat bij Komo-Tec's website tekoop.
http://www.komo-tec.com/Gebrauchtfahrze ... 6aa6b37415

Vermoedelijk zal de GT1 daar zijn (geweest) voor wat extra pony's ...
Gebruikersavatar
Exploded
Berichten: 1163
Lid geworden op: 12 sep 2008, 09:57
Naam: Gert
Auto: Elise MK1
Locatie: Herselt

Re: Esprit GT1?

Bericht door Exploded »

Frederik schreef: Vermoedelijk zal de GT1 daar zijn (geweest) voor wat extra pony's ...
Je kan er bijna niet verder naast zitten! ;) Geloof me maar aan deze GT1 van Komotec kunnen de kerels van Komotec nog bitter weinig veranderen.
De enige echte reden waarom de auto daar staat (aldus de eigenaar die mij net een mailtje stuurde), is omdat Komotec hem helpt om de wagen in te schrijven in Duitsland, via hun goede contacten bij de TÜV. Probleem is dat volgende onderdelen echte (gebruikte) koersonderdelen zijn en dus niet (TüV) gekeurd en ik citeer dan de bouwer van de auto:
GT1 body kit, doors, wheels, brakes, suspension, engine parts and engine management.
Tunen aan deze motor daar durven ze zich daar al niet aan wagen en bij Komotec zijn ze toch al iets gewoon. Het kleinste detail aan deze motor wijzigen en je mag al gauw een nieuw blok zoeken. Een standaard V8 is al zo fijngevoelig, deze zwaar getunede motor is in verhouding een "Bert Anciaux" in fijn gevoeligheid :roll: . En telkens als ie bleit, bloedt den eigenaar zwaar in zijn portemonnee :lol:
Gebruikersavatar
Cor van Nistelrooij
Berichten: 79
Lid geworden op: 19 feb 2010, 00:00
Naam: Cor
Auto: Elise Europa Esprit ele
Locatie: Maaskantje nl

Re: Esprit GT1?

Bericht door Cor van Nistelrooij »

Gebruikersavatar
wimvanbeeck
Berichten: 1615
Lid geworden op: 01 sep 2008, 14:14
Naam: Wim
Auto: Elise S 220
Locatie: Lommel

Re: Esprit GT1?

Bericht door wimvanbeeck »

Exploded schreef:

Tunen aan deze motor daar durven ze zich daar al niet aan wagen en bij Komotec zijn ze toch al iets gewoon. Het kleinste detail aan deze motor wijzigen en je mag al gauw een nieuw blok zoeken. Een standaard V8 is al zo fijngevoelig, deze zwaar getunede motor is in verhouding een "Bert Anciaux" in fijn gevoeligheid :roll: . En telkens als ie bleit, bloedt den eigenaar zwaar in zijn portemonnee :lol

Fantastisch geformuleerd
Gebruikersavatar
electroshock
Berichten: 2983
Lid geworden op: 18 jan 2009, 22:01
Auto: nee, youngtimer Ridley

Re: Esprit GT1?

Bericht door electroshock »

Exploded schreef:Een standaard V8 is al zo fijngevoelig, deze zwaar getunede motor is in verhouding een "Bert Anciaux" in fijn gevoeligheid :roll: . En telkens als ie bleit, bloedt den eigenaar zwaar in zijn portemonnee :lol:
Het is natuurlijk een a-politiek forum, ;)
en dit gaat nog meer off-topic, :roll:
maar moest ik op de http://www.auto-partei.ch/ kunnen stemmen ... :D
Zit helaas niet in mijn kieskring. :(
Besser laufen, als faulen.
Better to run than to rot.

- J.W. von Goethe, Reineke Fuchs
Gebruikersavatar
Bzguy
Berichten: 1883
Lid geworden op: 25 aug 2008, 11:22
Naam: Hans
Auto: Noble M12
Locatie: Baal

Re: Esprit GT1?

Bericht door Bzguy »

Exploded schreef: Idd en nog niet zomaar den eerste den beste Duitser, maar wel de voorzitter van de Duitse Lotus Club.
... die oa een Sport 300 & een Sport 350 heeft :P
"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity."

Martin Luther King, Jr.
1963
Plaats reactie