B zelfklever? achteraan op wagen, wat zegt wet ? waar ?
-
- Auto: Europa S +Morgan 4/4
- Contacteer:
B zelfklever? achteraan op wagen, wat zegt wet ? waar ?
Ik moet op mijn beide lotus koetskes een B klever plakken achteraan, omdat ze beiden nu binnenkort moeten bollen in het buitenland, wat zegt de wetgever eigenlijk hieromtrent ? qua grootte en plaats ?-- ik haat die grote idiote klevers, zou een piepkleine B , gewoon de letter, ook mogen, in welk kleur dan ? zijn er ergens originele te koop ?
- Frederik
- Site Admin
- Auto: Elan & Evora
- Contacteer:
Re: B zelfklever? achteraan op wagen, wat zegt wet ? waar ?
Binnen België is een B sticker niet verplicht, als je naar het buitenland gaat wel. Ik rij al jaren in het buitenland zonder een B en heb nog nooit problemen gehad. Naar het schijnt doen ze daar enkel nog in Zwitserland moeilijk over.
De meeste europese landen hebben nu ook europese nummerplaten waarbij de land-letter in de nummerplaat ingewerkt is.
Je mag overal de B plakken als het maar aan de achterkant van je wagen is.
Over het formaat kan ik niet veel terugvinden, maar ik ben nogal fan van de kleintjes.
De meeste europese landen hebben nu ook europese nummerplaten waarbij de land-letter in de nummerplaat ingewerkt is.
Je mag overal de B plakken als het maar aan de achterkant van je wagen is.
Over het formaat kan ik niet veel terugvinden, maar ik ben nogal fan van de kleintjes.
9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
TBA Lotus Summers End
- Bzguy
- Naam: Hans
- Auto: Noble M12
ik vertik t om n B op mn auto's te hangen, heb n degout van stickers ! OOk geen type-aanduiding of zo , gewoon lekker strak.
Heb wel t voordeel da'k een EURO-plaat heb, scheelt wel n pak als de flikken me zien
Heb wel t voordeel da'k een EURO-plaat heb, scheelt wel n pak als de flikken me zien
"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity."
Martin Luther King, Jr.
1963
Martin Luther King, Jr.
1963
-
- Contacteer:
jaren terug werd ik aan de Franse grens nabij Maubeuge tegengehouden door de douane en mocht Frankrijk niet binnen omdat ik geen B erop had.... ik was toen een verwoed compitie valschermspringer en we moesten rap rap naar het vliegveld van Maubeuge voor een wedstrijd. dus géén tijd eigenlijk om er ene (B) te gaan kopen.... toen heb ik maar de lippenstift van mijn lief genomen en een heel grote B achteraan op mijn toen witte Capri getekend, en we konden doorrijden....
Laatst gewijzigd door Herman op 26 nov 2008, 00:53, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Contacteer:
Heb ooit een koppel gekend ,pas getrouwd en hevige verliefd... de man was een extreme fan van Brigitte Bardot, hij verzamelde werkelijk alles wat met BB te maken had foto's, sleutelhangers, alles maar dan ook alles.... zijn vrouw wilde hem eens een super cadeau doen voor zijnen verjaardag, en liet zich achteraan op beide bipsen een grote B tatoeeren...... s'avonds .. t'ventje kwam thuis,een beetje in de wind, want hij had al een beetje gevierd en gedronken op het werk.. en wa later in de werkkamer springt zijn vrouw plots poedelnaakt uit bed met alle lichten aan, en steekt haren derierre in de lucht en roept : ziet es schatteke wat vind ge daarvan ?, en wa leest ge nu... ? en hij wrijft zijn ogen uit, en leest ..... B....
ja.... de rest moet ge maar verbeelden....
a la cama...
ja.... de rest moet ge maar verbeelden....
a la cama...
- wimvanbeeck
- Naam: Wim
- Auto: Elise S 220
ik vind een klasieke B ( wittte ovaal met zwarte rand en zwarte B ) ook niet mooi, zelf de zilverkleurige B-kader die Thierry Oostende erop hang vind ik ook veel te platiekerig, ik zou graag een zwarte B met ovaal errond maar zonder witte achtergrond hebben en dan niet te groot, misschien de maat die op die foto van de Polo hangt van Frederic, soms zien we dit wel eens maar ik weet niet waar die te koop zijn, wie kan daar bij helpen?
Misschien een vraag naar de daelers, als het onderste deel van de ovaal een kleine tekst wordt, bv LOTUS FKM of LOTUS THIERRY VERHIEST of LOTUS FVH kan dit nog een goed idee zijn om de daelers wat reklame te laten maken op een subtiele mannier, deze stikkers zouden dan in 2 kleuren moeten gemaakt worden, zwart ( voor licht Lotus ) of zilvergrijs ( voor donkere Lotus ).
Ik heb achter mijn plaat een carbon sheet van Reverie geplakt, zie er een beetje mooier uit.
Wim
Misschien een vraag naar de daelers, als het onderste deel van de ovaal een kleine tekst wordt, bv LOTUS FKM of LOTUS THIERRY VERHIEST of LOTUS FVH kan dit nog een goed idee zijn om de daelers wat reklame te laten maken op een subtiele mannier, deze stikkers zouden dan in 2 kleuren moeten gemaakt worden, zwart ( voor licht Lotus ) of zilvergrijs ( voor donkere Lotus ).
Ik heb achter mijn plaat een carbon sheet van Reverie geplakt, zie er een beetje mooier uit.
Wim
- Bijlagen
-
- IMG_3299.JPG (30.34 KiB) 4249 keer bekeken
- Frederik
- Site Admin
- Contacteer:
Ik zie ook regelmatig een andere variant van de B. Het is een fijn grijs ovaaltje met daarin een B in het zilver maar enkel de contouren. Ik kan er niet direct een foto van vinden, maar heb ze al regelmatig tegengekomen.
Dat zou een mooi alternatief zijn voor op je carbon plaat.
Als je begrijpt dat ik bedoel?
Dat zou een mooi alternatief zijn voor op je carbon plaat.
Als je begrijpt dat ik bedoel?
TBA Lotus Summers End
TBA Lotus Summers End
- Frederik
- Site Admin
- Contacteer:
Fototje gevondenFrederik schreef:Als je begrijpt dat ik bedoel?
TBA Lotus Summers End
TBA Lotus Summers End
- vasseur
- Auto: Elise s1 - Elan+2
Ik heb mij altijd afgevraagd hoe je aan zo een plaat komt en wat je bedoelt tegenover de flikken , een voor of nadeel?Heb wel t voordeel da'k een EURO-plaat heb, scheelt wel n pak als de flikken me zien
- Frederik
- Site Admin
- Contacteer:
Werkt bij Eurocontrol (= europese instelling dat instaat voor de veiligheid van de luchtvaart) ... BIV, taksen en verzekering zouden hetzelfde zijn.vasseur schreef:Ik heb mij altijd afgevraagd hoe je aan zo een plaat komt en wat je bedoelt tegenover de flikken , een voor of nadeel?Heb wel t voordeel da'k een EURO-plaat heb, scheelt wel n pak als de flikken me zien
Heeft 'soms' wel een voordeel bij de Politie uw vriend (maar niet demijne )
TBA Lotus Summers End
TBA Lotus Summers End