20/10/2009 : Vroemdag 2009 (Circuit Zolder) [comments / foto's]

Plaats hier info, foto's en nabesprekingen van de Lotus evenementen.
Van Trackdays, trips, uitstappen, bijeenkomsten in binnen & buitenland.
Gebruikersavatar
ovi
Berichten: 3904
Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Locatie: Keerbergen

Re: 20/10/2009 : Vroemdag 2009 (Circuit Zolder) [info]

Bericht door ovi »

Zoals onzen Exploded al geschreven heeft een nieuw belangrijk topke leren kennen wat toch wel belangrijk is voor alle Elan rijders om weten! :oops:
Vorige week hier op de Haachtesesteenweg waar ze de busbanen aan het aanleggen zijn door een serieus putke gereden verdoeme maar niks aan de hand "dacht ik"! :?
Gisteren mochten we dus wel inhalen in de bochten en daarmee waren de Porschkes en makkelijke prooi omdat ge die dus gewoon in de bochten langs alle kanten kund voorbijrijden. Er was slecht één die da niet graag had en ook Bart heeft daar wat problemen mee gehad en die heben ze er dan ook afgehaald. Was dus in die bewuste ronde eerst dien paljas ergens voorbijgegaan maar had mij bij het aansnijden van de bocht WEER proberen de kant in te duwen waardoor ik effe over de curbstones moest! :evil:
Die kleine werd er helemaal wild van dat we een Porsche hadden ingehaald! :lol:
Daarna hing ik al vanaf de kanaalbocht in het mooie kontje van de Ferrari en heb hem dan in den Bianche mooi binnendoor gestoken omdat ik wist dat hij in de bochten gewoon trager was. Is dan nog effe naast mij blijven hangen maar ik wist dat hij ook veel trager de chicane ging insturen dus heb gewoon mijn pedaalke is echt tot int matteke geduwd en zo kwam ik dus lekker als eerste door de chicane terug vollebak gas en dan.... niks ni meer???? :roll:
Geen vermogen meer en motor viel stil!
Ik kon hem gelukkig daar mooi aan de kant zette op en veilige plaats en de kerel die ik op die moment bij had was ook juist een stoere kerel dus geen paniek! We zijn dan over de balustrade gesprongen en de mensen van de veiligheid hebben dien bink komen halen met de ziekenwagen dus da vondt dien ook weeral koel!
Ikke even daarna dan "veel minder koel" achter den depaneur en Elaneke op de parking gezet. Nog is effe proberen te starte maar mijn vermoeden was dat de onsteking was uitgevallen. Motor had op het moment dat hij uitviel de normale temperateur en had ook geen gerammel van kleppen of iets dergelijk gehoord dus distributieriem of zo kon ook al uitgesloten worden. Zou ook wel straf zijn aangezien dit allemaal vervangen is bij de revisie van de motor! :roll:
Na het vrij rijden was alles lekker afgekoeld en toch nog een keer geprobeerd!
Toen ik mijn deur losdeed viel het op dat de rechter deur niet werkte dus da was al possitief daar ik direkt aan een doorgebrande zekering dacht. Toen ik mijn kontakt opzette werd deze diagnoze bevestigd daar ik mijn benzinepomp niet hoorde! Hiep,hiep hoera dacht ik dus effe de boosdoener opsporen en probleem opgelost. Alle zekeringen waren echter oke! :( Dan maar naar FKM getelefoneerd en de technieker vertelde mij dat er achter de zetel een groot plastieke dekseltje was dat ik er moest aftrekken en dan met de vinger die ge normaal voor iets anders gebruikt ;) moest ik een klein plastieke topke zoeken en indrukken! :D Da was het dus en probleem opgelost!
Spijtig dat ik hierdoor het vrij rijden moeten missen hebben.
Al bij al toch goe geamuzeerd en gelukkig was de 2° sessie al een tijdje bezig toen het gebeurde zodat ik toch nog wa glunderende smoelekes naast mij gehad heb! 8-) Toch altijd plezant om met die gasten te rijden!
Gebruikersavatar
mindp0wer
Berichten: 2226
Lid geworden op: 05 aug 2009, 23:01
Naam: Koen
Auto: Elise Sport160 - 2006 S
Locatie: Kermt

Re: 20/10/2009 : Vroemdag 2009 (Circuit Zolder) [info]

Bericht door mindp0wer »

Ne mens moet toch eens kunnen lachen hé ...
Ben blij voor jou dat je geen kosten hebt.
AfbeeldingLotus Tour Limburg 2011-2012-2013-2014-2015

I have no idols. I admire work, dedication and competence.
Ayrton Senna
Gebruikersavatar
ovi
Berichten: 3904
Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Locatie: Keerbergen

Re: 20/10/2009 : Vroemdag 2009 (Circuit Zolder) [info]

Bericht door ovi »

mindp0wer schreef:Ne mens moet toch eens kunnen lachen hé ...
Ben blij voor jou dat je geen kosten hebt.
We hebben gisteren ni anders gedaan dan gelachen hé!
Altijd gezellige boel met de Lotus mannen en vrouwen! 8-)
En er mag zeker een keer gelachen worden, en zeker nu er dan ook nog eens geen kosten en vooral belangrijk voor mij, geen werk aan is! ;)
Dus ik ben in blijde verwachting van de Gert zijn foto's die juist op de goede plaats stond! Onze noekel zal dan wel die foto's voorzien van wa rook of vlammen dan wordt het helemaal plezant! :lol:
Gebruikersavatar
ovi
Berichten: 3904
Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Locatie: Keerbergen

Re: 20/10/2009 : Vroemdag 2009 (Circuit Zolder) [info]

Bericht door ovi »

[quote="Exploded
Ik zal maar afsluiten met de quote die hier al 20 keer van mij op het forum staat: De M100 is de meest onderschatte Lotus ever![/quote]

Der zijn er nu nen hele hoop die dat ook gesnapt hebben! ;)
Hopelijk mogen we de volgende keer bij de VAB happening die mannen die enkel op het rechte stuk snel zijn ook in de bochten voorbij gaan dan wordt het voor mij helemaal plezant!
8-)
SAM
Berichten: 23
Lid geworden op: 14 aug 2008, 11:40
Auto: E30 325i + S111 (broer)
Locatie: Regio Halle

Re: 20/10/2009 : Vroemdag 2009 (Circuit Zolder) [info]

Bericht door SAM »

Ik zag je gisteren staan na de S-bocht Ovi, ik ben blij dat je Lotus ok is.
Laatst gewijzigd door SAM op 21 okt 2009, 10:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ovi
Berichten: 3904
Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Locatie: Keerbergen

Re: 20/10/2009 : Vroemdag 2009 (Circuit Zolder) [info]

Bericht door ovi »

SAM schreef:Ik zag je gisteren staan na de S-bocht Ovi, ik ben blij dat je Lotus ok.
Ik ook!
Bedankt joengne! ;)
SAM
Berichten: 23
Lid geworden op: 14 aug 2008, 11:40
Auto: E30 325i + S111 (broer)
Locatie: Regio Halle

Re: 20/10/2009 : Vroemdag 2009 (Circuit Zolder) [info]

Bericht door SAM »

ovi schreef:
SAM schreef:Ik zag je gisteren staan na de S-bocht Ovi, ik ben blij dat je Lotus ok.
Ik ook!
Bedankt joengne! ;)
En jij ook natuurlijk ;)
HJ2
Berichten: 2153
Lid geworden op: 09 sep 2008, 12:50
Naam: Henk-Jan
Auto: Elan M100 S2 Turbo '95
Locatie: Delluf

Re: 20/10/2009 : Vroemdag 2009 (Circuit Zolder) [info]

Bericht door HJ2 »

Aha!

Ivo heeft de roemruchte fuelcut (inertia switch) ontdekt. Bij een ongeval knipt deze de brandstoftoevoer af. Dat is inderdaad wel ff zoeken als je dat niet weet!

Dat ziet er uit als een mooie dag mannuh!
Ivo, bedankt voor het verdedigen van de Elanners onder ons, ik zie dat je ze een poepie hebt laten ruiken. Daar moet op gedronken worden :-)
If you always do what you always did, you always get what you always got.
11-j
Berichten: 38
Lid geworden op: 01 jul 2009, 20:53
Auto: Matchbox

Re: 20/10/2009 : Vroemdag 2009 (Circuit Zolder) [info]

Bericht door 11-j »

ovi schreef:
11-j schreef:Hola manne... ik heb gezegd dat hij na al die levenservaring nog steeds de "toppekes" nie goed weet staan :twisted: :lol:
Van mijnen Elan bedoeld ge dan toch hé! :lol:
Natuurlijk... hier wordt toch enkel over Lotusjes gepraat :D
XRaid
Berichten: 383
Lid geworden op: 09 apr 2009, 19:29
Naam: Peter
Auto: Elise MK2
Locatie: Schoten

Re: 20/10/2009 : Vroemdag 2009 (Circuit Zolder) [info]

Bericht door XRaid »

Ik vond het ook een geslaagde dag ! Enkel spijtig dat ik geen remmen meer had op het laatste. En nu haat ik de Porsche Cayman nog meer, volle gas op een bocht af gaan en dan alles toe smijten om mss tegen 40 de bocht aan te snijden, hij had bijna een Elise met mij der in in zijne koffer steken. Zijn meerde Lotus rijders die problemen hadden met die gast. Voor de rest super toffe dag ! :D Alleen ff schrikke dat ik Ivo ineens zag staan. Even straag voorbijgerden maar ze stonden toen al veilig achter de balustrade.
With your mind power, your determination, your instinct, and the experience as well, you can fly very high.
Plaats reactie