Evora "FKM-001"

Evora, Evora S, GTE, 400 & GT4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Benny
Berichten: 168
Lid geworden op: 30 mei 2009, 20:02
Naam: Benny
Auto: Exige S
Locatie: Melsele

Evora "FKM-001"

Bericht door Benny »

Toen ik vorige zaterdag tijdens enkele vrije uurtjes nog eens al het moois bij FKM ging bewonderen, kreeg ik van Frédéric de gelegenheid om met de Evora te rijden. Toen ik zelf eerst even twijfelde, vertelde de blik in de ogen van mijn zoon dat het wel erg dom zou zijn om het niet te doen :?
Dus na een korte uitleg (slechts 1500 km op de teller, dus max 5500 t/m) ingestapt, zetel goed gezet, en de garage uitgereden.
Na enkele smalle straatjes de binnensingel opgedraaid. Vlot rijdend tussen het zaterdagverkeer (niet echt druk, maar toch genoeg mede weggebruikers) valt het al snel op hoe gesapig men met deze 3.5l kan rijden. De Evora vraagt niet om toeren te maken, en voelt zich lekker thuis tussen de andere auto’s. Ik heb het gevoel dat het een uitstekende dagdagelijkse auto kan zijn die zelfs in een file geen opofferingen vraagt van zijn bestuurder. Het is slechts als je in de buitenspiegels kijkt en zo de brede ronde golvingen van de achterspatborden ziet, en dat aan de verkeerslichten alle andere bestuurders door hun zijramen kijken, dat je jezelf realiseert met wat je op de baan bent.
We hebben geluk, aan de verkeerslichten waar we willen afdraaien staan we als eerste, licht op groen en niks voor ons. De motor word wat hoger in de toeren gejaagd, dit is pas echt leuk. We houden het echter nog zeer beschaafd, en met de remmen waarmee de Evora is uitgerust, hebben we niet snel iets te vrezen.
We komen terug in de richting naar de garage, ons toerke zit er bijna op. Wie de omgeving bij FKM een beetje kent weet zeker het stuk baan van het zwembad naar Berchem centrum, met 2 licht glooiende bochten, in en na de kleine tunnel. De lichten daarvoor staan we weer als eerste… groen… vanaf tweede duuw ik tot de toegestane 5500 toeren, derde, vierde….. ooow :shock: we naderen heel snel andere auto’s. Het was in dit stuk dat de Evora zijn Lotus roots volledig boven kwamen, het gevoel met het asfalt, de feilloze reacties, ons doorverwende Lotus rijders natuurlijk alom gekend :D
Soms vraag ik me af hoe triest en hoe saai het leven moet zijn voor de mensen die nog geen Lotus gereden hebben :mrgreen:
Uiteindelijk draaien we terug de garage binnen, als ik bij het parkeren in achteruit schakel verschijnt het beeld van de achteruitrijcamera op het scherm, mooi, ik parkeer alsof ik er al jaren mee rondrijd…
Met een smile :D op ons gezicht, beginnend aan het linker oor tot het rechter oor gaan we de sleutel terug aan Frédéric geven.
Thanks, it was awesome !!
ben
Berichten: 413
Lid geworden op: 03 mar 2009, 21:23
Naam: Ben
Auto: geen
Locatie: Gent

Re: Evora "FKM-001"

Bericht door ben »

Hoe je het vertelt, klinkt 'awesome' ook :)

Je zou zo zin krijgen om ook een toerke te doen... ;)
Gebruikersavatar
ovi
Berichten: 3904
Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Locatie: Keerbergen

Re: Evora "FKM-001"

Bericht door ovi »

Sjanszeur!!! :o
Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 24
Lid geworden op: 05 feb 2009, 03:00
Auto: Geen

Re: Evora "FKM-001"

Bericht door Jeroen »

Mooi verhaal! Klinkt goed, ik wil er ook wel eens een stukkie mee rijden....
Soms vraag ik me af hoe triest en hoe saai het leven moet zijn voor de mensen die nog geen Lotus gereden hebben
Zeg, maak anderen eens niet zo jaloers he. :lol: ;)
Gebruikersavatar
Exploded
Berichten: 1163
Lid geworden op: 12 sep 2008, 09:57
Naam: Gert
Auto: Elise MK1
Locatie: Herselt

Re: Evora "FKM-001"

Bericht door Exploded »

Lucky you!! 8-)
Schiiterende wagen! Ik hoop nog te weten te komen of de witte Evora die ik zondag ben tegen gekomen; ook in mijn buurt woont.
Gebruikersavatar
JDV
Berichten: 716
Lid geworden op: 03 jan 2009, 13:22
Naam: Jonathan De Valck
Auto: eerstdromen,dankopen
Locatie: Meise->Vlaams-Brabant
Contacteer:

Re: Evora "FKM-001"

Bericht door JDV »

Ik vind eerlijk gezegd de 2+2 minder mooi dan de gewone.
Back in action :-)
Bart P
Berichten: 1021
Lid geworden op: 21 okt 2008, 20:54
Naam: Bart
Auto: Elise S2
Locatie: Maasmechelen

Re: Evora "FKM-001"

Bericht door Bart P »

Ik zie geen verschil maar ben dan ook 25 jaar ouder ;)
Herman
Berichten: 4066
Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Locatie: Kortrijk / Altea.
Contacteer:

Re: Evora "FKM-001"

Bericht door Herman »

ik ook niet, maar ben dan nog iets ouder... :) meschien... het prijskaartje want de zogezegde rear seating is eigenlijk ook maar een (dure) luxe bagageruimte....
Plaats reactie