Esprit met V10 ?

De Giugiaro, Stevens & Thomson versies.
Gebruikersavatar
JDV
Berichten: 716
Lid geworden op: 03 jan 2009, 13:22
Naam: Jonathan De Valck
Auto: eerstdromen,dankopen
Locatie: Meise->Vlaams-Brabant
Contacteer:

Re: Esprit met V 10 ?

Bericht door JDV »

Frederik schreef:
JDV schreef:
JeanVM schreef:En hier is het model voor de fotoshop dat ze gebruikt hebben:
Maar toch een mooi resultaat met het dak van een Gallardo.
Die laatste (die ik juist gequote heb) die is niet voor productie normaal gezien. Dat is een design gewoon gemaakt voor de 40 ste verjaardag van Hot Wheels. Hot Wheels vroeg aan verschillende merken om ter gelegenheid van deze verjaardag een speciaal model te tekenen en te maken in miniatuur en dat heeft Lotus dan ook gedaan. In het artikel dat ik las stond er ook geschreven dat dit model geen rekening heeft gehouden met de technische en praktische problemen. Het is dus gewoon een concept car dat niet echt zal gemaakt worden. Als je meer wilt weten: het artikel staat in het lotusmagazine van de LCI december 2007, ik heb het magazine liggen...
& komt van de hand van "onze" Steven Crijns !!! (mogen daarop toch wel erg fier zijn hé)
Zeker en vast :D
Back in action :-)
Gebruikersavatar
JeanVM
Berichten: 193
Lid geworden op: 30 sep 2008, 21:58
Auto: Lotus Esprit S1

Re: Esprit met V10 ?

Bericht door JeanVM »

Als Steve Crijns deze forum ook bekijkt! Gelieve dan rekening te houden met dit:
Wedge design als de S1 hoeft niet helemaal te zijn maar ik hoop dat enkele lijnen blijven bestaan op de nieuwe.
Bijlagen
Lotus Esprit S1 mijn arzo-800.jpg
Mijn dagelijkse schot Lotus: Excel BRG
Gebruikersavatar
Blue Darkness
Berichten: 3056
Lid geworden op: 12 aug 2008, 16:12
Naam: Gunther
Auto: Esprit GT3
Locatie: Linter (Belgium)
Contacteer:

Re: Esprit met V10 ?

Bericht door Blue Darkness »

Lotus’s reborn Esprit gets V10 power

Two-seater targets R8 with stunning look and an engine shared with the imminent Lexus LF-A

A legendary Lotus is returning – it’s the new Esprit! The dust has only just settled on the stunning Evora, but already the Norfolk firm is setting its sights even higher. And our exclusive pictures show how the reborn supercar will take shape.
The new mid-engined model revives a badge that was used on the original Lotus flagship between 1976 and 2004. And with a choice of six, eight and 10-cylinder powerplants, it will take the fight to the Ferrari F430 and Lamborghini Gallardo, as well as Audi’s storming R8 V10.
Lotus’s special relationship with Toyota has been well documented – the Japanese manufacturer already supplies engines for the Elise, Exige and 2-Eleven, plus the Evora. Our sources have revealed that the partnership will step up a gear for the Esprit. Toyota’s luxury arm, Lexus, will be called on to provide a pair of high-power engines.
The entry-level Esprit will be equipped with a tuned version of the Evora’s 3.5-litre V6, producing around 300bhp, while a mid-range model gets the 414bhp 5.0-litre V8 from the Lexus IS F. But taking the new Lotus into the big league will be the earth-shattering 550bhp 4.8-litre V10 from the upcoming LF-A supercar.
Mated to a six-speed semi-automatic paddleshift transmission, this unit should provide the Esprit with performance to match some of the fastest cars on the planet.
A 0-60mph sprint time of less than four seconds is expected, and judging by pre-production testing of the LF-A (see Issue 1,066), the car is likely to hit a top speed in excess of 200mph.
Underpinning the model will be a wider and longer version of the Evora’s rear-wheel-drive platform. This should ensure the handling is worthy of the Esprit name. The wedge-like profile clearly takes cues from Giorgetto Giugiaro’s 1976 design – a car made famous by 1977’s James Bond film, The Spy Who Loved Me.
But a combination of creases and curves is used to provide the modern-day Esprit with a muscular and aggressive stance on the road. Inside, the newcomer will build on the style of the Evora’s leather-clad cabin – so it’s expected to be the most luxurious interior Lotus has ever designed, a must if the car is to tempt customers away from more established supercar manufacturers.
Prices are likely to start from around £75,000 for the entry-level car, and rise to £150,000 for the V10. We’ll have to wait until at least 2012 for the Esprit’s official debut, though. Lotus won’t embark on final development until the Evora is making a consistent profit. But by adding the new car to the line-up, total production at the firm’s Hethel plant could reach 4,000-5,000 models annually.
Gebruikersavatar
JDV
Berichten: 716
Lid geworden op: 03 jan 2009, 13:22
Naam: Jonathan De Valck
Auto: eerstdromen,dankopen
Locatie: Meise->Vlaams-Brabant
Contacteer:

Re: Esprit met V10 ?

Bericht door JDV »

De nieuwe esprit zal de nissan Z350 vervangen als de nieuwe "Porschekiller"
Back in action :-)
Plaats reactie