PJH schreef: ↑16 mei 2018, 08:35 Grappig Bas heeft precies zijn best gedaan om het virus te verspreiden
- knip -
Donderdag dan meegedaan aan de Ypres Lotus Days:
Super om die diversiteit van wagens en rijders te zien. Echt mensen en wagens van alle leeftijden. Ik had er fameus naar uitgekeken omdat YLD één van de beste rondritten zou zijn volgens velen. Ik ben het daar niet mee eens nu ik heb meegedaan. Het is fantastisch om de vele wagens te zien, de organisatie was goed (timing, alles is duidelijk, je weet waar je moet zijn, je weet wat je kunt verwachten, tussenstops zijn voldoende, er is rekening gehouden met een groot deelnemersveld, diner achteraf was zeer goed, bonnetjes waren duidelijk enz enz) alleen het roadbook vond ik persoonlijk echt minder. Voor mij maakt of breekt dat het event, gezien ik echt kom om te rijden, en dit vond ik toch wel minder. Met wegen die enkel voor plaatselijk verkeer zijn kan ik nog leven, hoewel ik dat zelf nooit doe, maar de kwaliteit van het wegdek was echt erbarmelijk met momenten. Nog nooit zo veel oneffen wegen, slechte betonbanen, bol liggende banen en verzakkingen gezien in mijn hele leven denk ik Het was dus al duidelijk dat ik hard ging moeten opletten, maar blijkbaar zie je niet altijd alles liggen. De eerste schade aan de Lotus is dus een feit
Blijven hangen aan de grond op de zoveelste onzichtbare zonk in het wegdek Gaat echt door merg en been als je dat allemaal hoort kraken en breken En ik was ook lang niet de enige, want op de parking van het zwembad heb ik nog iemand gesproken met een andere Exige die zijn plaat in twee gereden had, en dan nog een Elise die ze ook kwijt was. Ik reed dan nog niet eens rap
PJ, het spijt ons dat je schade hebt gereden tijdens Ypres Lotus Day. Kan je mij zeggen waar dat ongeveer was?
Om nu te zeggen dat je heel de dag op slecht wegdek moest rijden vind ik wel een beetje overdreven, en spijtig dat je uw mening over het event 360° keert met dit voorval.
We gaan niet ontkennen dat er hier en daar een slecht stuk tussenzat. Soms konden we niet anders, het is de westhoek en niet de ardennen. Toch heeft Dirk dit beperkt proberen te houden, en hebben we de slechte stukken vermeld in het roadbook. Heeft je co-piloot je daarvan wel op de hoogte gebracht tijdens de rit? Vergeet niet dat het roadbook een indicatie is want als je daar op 'n zonnige zondag met je vriendin richting zee rijdt, moet je ook die ene listige put gezien hebben hé... dan hebben wij nog ons best gedaan om het te vermelden in het roadbook. Maar ik begrijp je frustratie, ik zou ook niet happy lopen als mijn wagen beschadigd was.
Dirk probeert altijd aandacht te geven aan de staat van het wegdek. Maar eerlijkheidshalve moet ik bekennen dat er inderdaad een heel slecht stuk inzat, een stuk die we 3 dagen voor het event hebben moeten gebruiken omdat de weg die we normaal zouden volgen onderbroken was en we onze route op de laatste moment nog hebben moeten aanpassen. 't zal nu wel weer lukken dat het net daar moest gebeuren zeker.
Hopelijk valt de schade mee en kan je het voorval snel vergeten.
Trouwens bij Elises en Exiges worden de nummerplaten iets lager gehangen om zo een buffer te maken bij het raken van de baan. Heb je dat ook gedaan? Vraag maar es aan de andere ...