malo's 2004 Elise 111r
- Rene
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 14 jul 2014, 14:40
- Naam: René
- Auto: Elise S S2
- Locatie: Twente
Re: malo's 2004 Elise 111r
Goed bezig Malo!
- Coen
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: 19 apr 2011, 10:23
- Naam: Coen
- Auto: Elise S2 111S
- Locatie: Amsterdam
- Frederik
- Site Admin
- Berichten: 11313
- Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
- Auto: Elan & Evora
- Locatie: Waregem
- Contacteer:
Re: malo's 2004 Elise 111r
Grote werken, kleine werken, amai.
9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
- malo
- Berichten: 185
- Lid geworden op: 14 okt 2015, 14:24
- Naam: Martijn
- Auto: 111r & cup 220
- Locatie: ZH-NL
- Contacteer:
Re: malo's 2004 Elise 111r
In de opbouw:
Stoelframes weer netjes: Raamrubbers vernieuwd, prima wiki hierover op: http://wiki.seloc.org/a/Replacing_the_Window_Seals
Alleen de schroevendraaier vervangen door een kunstof squeegee (of ruitenkrabber of creditcard) Eindelijk van de gebobbelde seal af. Het uiteinde onder de spiegel moet ik nog zwart afkitten om opnieuw bobbelen te voorkomen (credits arno@seloc). Ruw uitlijnen voordat de frontclam er weer op gaat:
Stoelframes weer netjes: Raamrubbers vernieuwd, prima wiki hierover op: http://wiki.seloc.org/a/Replacing_the_Window_Seals
Alleen de schroevendraaier vervangen door een kunstof squeegee (of ruitenkrabber of creditcard) Eindelijk van de gebobbelde seal af. Het uiteinde onder de spiegel moet ik nog zwart afkitten om opnieuw bobbelen te voorkomen (credits arno@seloc). Ruw uitlijnen voordat de frontclam er weer op gaat:
- Remmel
- Berichten: 143
- Lid geworden op: 16 feb 2016, 18:13
- Naam: Jean-Pierre
- Auto: Elise S3 Cup 250 Gold
- Locatie: Limburg
- Contacteer:
Re: malo's 2004 Elise 111r
Helpt dit?Air ducts aangebracht tussen crashbox en motorsport fan, ik hoop op frisse lucht in de cabine ipv warme radiatorlucht
Daar heb ik dus ook enorm veel last van (gehad).
Na de Alpentocht alle kieren en gaatjes laten afkitten en airco erin, het was echt niet uit te houden na 2uur rijden, 80gr bij de voeten!
Had ik van deze oplossing geweten had ik dit ook gedaan, is veel goedkoper!
Maar doe ik misschien alsnog, heb je die airducts zelf gemaakt of kun je deze pasklaar bestellen?
80% van het salaris is voor mijn auto, de rest verknoei ik.
- malo
- Berichten: 185
- Lid geworden op: 14 okt 2015, 14:24
- Naam: Martijn
- Auto: 111r & cup 220
- Locatie: ZH-NL
- Contacteer:
Re: malo's 2004 Elise 111r
zo te lezen heb jij de gewoon de normale ventilator/kachel/airco box in je auto zitten. Deze haalt standaard de verse buitenlucht al uit de crashbox - helaas is hier voor jou dus geen winst meer te behalen.
Omdat ik deze unit geheel verwijderd heb ten gunste van een lichtere motorsportfan op het brandschot - en minder roestige onderdelen aan boord - heb ik de verbinding op de crashbox op een andere manier moeten leggen. Ik moet de effectiviteit nog testen overigens.
Warm zal het altijd blijven ivm de koelleidingen door de aluminium sill - en misschien stroomt er stiekum toch wat warm water door je heaterbox als je kachel op nul staat? Toyota configuraties gebruiken de heatermatrix ook als bypass voor heatsoak, maar ook dat circuit zou normaal gesproken gesloten moeten zijn.
Omdat ik deze unit geheel verwijderd heb ten gunste van een lichtere motorsportfan op het brandschot - en minder roestige onderdelen aan boord - heb ik de verbinding op de crashbox op een andere manier moeten leggen. Ik moet de effectiviteit nog testen overigens.
Warm zal het altijd blijven ivm de koelleidingen door de aluminium sill - en misschien stroomt er stiekum toch wat warm water door je heaterbox als je kachel op nul staat? Toyota configuraties gebruiken de heatermatrix ook als bypass voor heatsoak, maar ook dat circuit zou normaal gesproken gesloten moeten zijn.
- Remmel
- Berichten: 143
- Lid geworden op: 16 feb 2016, 18:13
- Naam: Jean-Pierre
- Auto: Elise S3 Cup 250 Gold
- Locatie: Limburg
- Contacteer:
Re: malo's 2004 Elise 111r
Thx voor de toelichting, ik heb eea in oktober laten fixen dus heb er niet meer mee in de hitte gereden.
Voel wel dat de airco koude lucht blaast dus het werkt in ieder geval, en de hele installatie was maar iets van 4,5kg dus dat lijn ik wel even eraf.
Je 111R ziet er top uit trouwens, respect!
Voel wel dat de airco koude lucht blaast dus het werkt in ieder geval, en de hele installatie was maar iets van 4,5kg dus dat lijn ik wel even eraf.
Je 111R ziet er top uit trouwens, respect!
80% van het salaris is voor mijn auto, de rest verknoei ik.
- malo
- Berichten: 185
- Lid geworden op: 14 okt 2015, 14:24
- Naam: Martijn
- Auto: 111r & cup 220
- Locatie: ZH-NL
- Contacteer:
Re: malo's 2004 Elise 111r
Het nieuwe forum eens uitproberen.
De winterwerken zijn weer in volle gang, even olie wisselen
Waar ben ik weer aan begonnen... Wordt ongetwijfeld vervolgd.
De winterwerken zijn weer in volle gang, even olie wisselen
Waar ben ik weer aan begonnen... Wordt ongetwijfeld vervolgd.
-
- Berichten: 226
- Lid geworden op: 14 sep 2013, 13:46
- Auto: Elise 111R
- Locatie: Friesland
Re: malo's 2004 Elise 111r
Wat ben je allemaal van plan dat de motor er uit moet?
- het is alleen onmogelijk totdat iemand het gedaan heeft -
-
- Berichten: 1910
- Lid geworden op: 09 dec 2009, 14:38
- Naam: Stijn
- Auto: Dax Rush, Elise S1
- Locatie: Sijsele (Belgium)
Re: malo's 2004 Elise 111r
Staat toch in z'n bericht... olie wisselen
De kortste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn.
De mooiste verbinding tussen 2 punten is een bocht.
De snelste en mooiste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn door een bocht !
De mooiste verbinding tussen 2 punten is een bocht.
De snelste en mooiste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn door een bocht !