Lotus Eleven - Westfield Eleven

Voor alle andere modellen die hierboven geen sub-forum hebben.
oa. Lotus Eclat, Elite, Excel, Carlton & nieuwe ontwikkelingen/prototypes alsook modellen uit een samenwerkingen met andere automerk.
Plaats reactie
electroshock
Auto: nee, youngtimer Ridley

Re: Lotus Eleven - Westfield Eleven

Bericht door electroshock »

Yofra schreef:ik hoop dat de fotos nu op de juiste site staan,
Nog een paar period-pictures van de Gullwing-versie :
dcpefrnt.jpg
dcpefrnt.jpg (5.75 KiB) 5228 keer bekeken
dcpein.jpg
dcpein.jpg (6.14 KiB) 5228 keer bekeken
dcperear.jpg
dcperear.jpg (5.58 KiB) 5228 keer bekeken
dcperesa.jpg
dcperesa.jpg (5.39 KiB) 5228 keer bekeken
dcperesb.jpg
dcperesb.jpg (5.03 KiB) 5228 keer bekeken
dcpeside.jpg
dcpeside.jpg (5.6 KiB) 5228 keer bekeken
en bijhorend verhaal van Rod Leach uit 1976 :
http://www.fortunecity.com/marina/seavi ... mk11gw.htm
Besser laufen, als faulen.
Better to run than to rot.

- J.W. von Goethe, Reineke Fuchs
Red Baron
Naam: Stijn
Auto: Dax Rush, Elise S1

Bericht door Red Baron »

A Relatively Quiet End To An Exceptional Year

The concentrated workshop time gave Bob Dance the chance to finish the restoration of the Colin Chapman Lotus Eleven Sports chassis number 260. This is the only road going Lotus which Colin Chapman bought, as opposed to sold. As you can imagine Bob has made a wonderful job of restoring what was a very derelict car. Competition Fabrications worked wonders to recover all of the original bodywork, intact. Great care has been taken to preserve originality throughout. Clive Chapman enjoyed a very special moment driving the car around the Hethel test track, with Bob riding shotgun for what he claimed to be his first ever ride in an Eleven.
2011Q4-Team-Large.jpg
Everyone at CTL is fond of the Eleven and we decided to take a team photo with the car for the 2012 CTL calendar. What better venue than East Carleton Manor and in the company of Hazel Chapman? Unfortunately Jeremy Peirson was absent from the line-up which is a shame, especially as Jeremy has done so much in his licensing role to generate funds for the maintenance of the Classic Collection. Sorry Jeremy!

Bron: Fourth Quarterly Review 2011 - Classic Team Lotus
De kortste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn.
De mooiste verbinding tussen 2 punten is een bocht.
De snelste en mooiste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn door een bocht !
Red Baron
Naam: Stijn
Auto: Dax Rush, Elise S1

Bericht door Red Baron »

Vandaag de nieuwe Octane in de bus ontvangen, stonden terug 2 eleven's in te koop.
The original stuff geen copietjes :D

Lotus XI - 1956
Graham Hill's first racing car, built and succesfully driven by himself !!!

http://www.classiccars-langen.de/de/car ... 1956)/112/
Lotus 11.jpg
Prijs (die in Octane Magazine stond): 150.000€

-----------------------------------------------------------------

Lotus XI Le Mans - 1957
chassis nr. 283, Coventry Climax engine nr. 400157621, registration 422 XUS, FIA and FIVA papers.
Built in only 270 examples from 1956 to 1960, the Lotus Eleven is Colin Chapaman's masterpiece and it's for sure one of the most famous and celebrated English sports cars of its period. This example was sold by the American West Coast Lotus dealer Jay Chamberlain in March 1957 and then successfully raced on the most important American circuits until the end of the eighties. Imported again to Europe and fully restored to enter quite a lot of international events in France, Switzerland and UK. As you can see, the car is in excellent conditions throughout with a perfect engine and a marvelous alloy body. The set of historical documents coming with the car and its perfect shape are a guarantee to perform in the most important events of this season!

http://www.motorstorica.com/in_vendita?Language=en_GB

Foto's: http://www.motorstorica.com/imagecatalo ... uage=en_GB
953-650x1000.jpg
Prijs (die in Octane Magazine stond): 115.999€
De kortste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn.
De mooiste verbinding tussen 2 punten is een bocht.
De snelste en mooiste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn door een bocht !
FastEleven
Naam: Erik
Auto: 2-11 + Cup 250

Bericht door FastEleven »

Te koop : WESTFIELD ELEVEN HILL CLIMB RACE SPEC For Sale (1995)

1995 Build Westfield eleven.
This car has been constructred to the hightest level with FORD RUNNING GEAR, 1300 Crossflow, aldon engineering enging, producing approx 145 BHP, with dry sump system, mated to Ford straight cut close ration gearbox.
this car is wolf in sheep clothing and is very well set up for fast road, tarck or hill climb.
Finished in British racing green with red sports interior trim.

Call for more details :Trade : +44 7970 450000
Price : £14995 As stated

http://www.carandclassic.co.uk/car/C288190
Bijlagen
1995.W11.Q339DRS.01.jpg
1995.W11.Q339DRS.01.jpg (38.21 KiB) 4942 keer bekeken
1995.W11.Q339DRS.02.jpg
1995.W11.Q339DRS.02.jpg (41.88 KiB) 4942 keer bekeken
1995.W11.Q339DRS.03.jpg
1995.W11.Q339DRS.03.jpg (38.69 KiB) 4942 keer bekeken
1995.W11.Q339DRS.04.jpg
1995.W11.Q339DRS.04.jpg (50.89 KiB) 4942 keer bekeken
1995.W11.Q339DRS.05.jpg
1995.W11.Q339DRS.05.jpg (46.87 KiB) 4942 keer bekeken
FastEleven

Volgens mij dezelfde auto die al een hele tijd te koop staat :
http://www.carandclassic.co.uk/car/C245077

En nu ook op ebay :
http://www.ebay.co.uk/itm/ws/eBayISAPI. ... 3374895599
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track
Afbeelding
Emiel
Naam: Emiel
Auto: Motorsport/Exige S1

Bericht door Emiel »

Geweldig.......

Toch es tijd die loterij te winnen!
Didier
Naam: Didier heeft Lotusitis ..
Auto: Elan Plus2S CN
Contacteer:

Bericht door Didier »

Denk dat dit fotootje hier in past.

Mooi é :D
Lotus 11.jpg
--------------Greetz, Didier -------------The destination is irrelevant, when the journey is in a Lotus!
FastEleven

TOEVAL BESTAAT !!

In de periode dat ik trotse bezitter van een Westfield 'Lotus' Eleven was, kwam ik in mijn eigen gemeente meerdere keren een rode Eleven tegen. Elke keer heb ik bij het kruisen zo snel mogelijk ommekeer gemaakt, maar nooit ben ik er in al die jaren in geslaagd de auto daadwerkelijk in te halen en en de eigenaar aan te spreken. Vorig jaar werd diezelfde auto nog gespot op de Classic Concours 2011 in 's Gravenwezel (zie pg 15), waar ik helaas niet aanwezig was. De enige zekerheid die ik al die jaren had was dat die Eleven dicht in de buurt moest zitten ...

Zoals het een echte oldtimer liefhebber past had ik gisteren met enkele gelijkgezinden afgesproken voor een pintje op het Classic Car Event in het park van Brasschaat (en tevens de start van de Tour Amical). Precies op de plaats waar ik met enkele vrienden een auto stond te bewonderen, kwam die bewuste rode Westfield Eleven de parking opgedraaid en parkeerde naast de auto waar we bijstonden !!

Nadat de eigenaar alle gebruikelijke en voor mij meer dan bekende vragen van omstaanders had beantwoord (wat is dit voor een auto, welk bouwjaar, welke motor, etc) hadden we eindelijk de gelegenheid tot een uitgebreid gesprek. Ook hij was in het verleden bijzonder verbaasd om in hetzelfde dorp nog een andere Westfield Eleven tegen te komen, maar had me ook nooit te pakken gekregen. Straffer nog : hij woont op slechts 500 m van het huis waar ik woonde toen we nog beiden een Westfield Eleven hadden ... Merkwaardig dat we elkaar nooit hebben kunnen spreken, al is zo'n Eleven natuurlijk niet de auto waarmee je in het centrum boodschappen gaat doen ....

Zijn auto is een linksgestuurde Westfield Eleven, voorzien van 1275 cc BMC motor met 4-boite, SU carburators en hoort tot de eerste batch, maw gebouwd in de eerste helft van de jaren '80. De auto heeft een prachtige patine, wat deze Eleven meteen een bijzonder geloofwaardige auto maakt en de auto is ingeschreven op O-plaat.

Ook mijn toenmalige copiloot was op dit evenement aanwezig, en het mag duidelijk zijn dat de straffe verhalen over mijn Eleven rijkelijk werden opgehaald. Bij thuiskomst ben ik onmiddellijk naar m'n kantoor gelopen, heb ik met bewondering naar de grote foto van m'n Eleven boven m'n bureau gekeken, en heel stiekem heb ik ook even een traan weggepinkt .... :( :( :(
Bijlagen
OAS098.03.small.jpg
OAS098.02.small.jpg
OAS098.05small.jpg
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track
Afbeelding
Frederik
Site Admin
Auto: Elan & Evora
Contacteer:

Bericht door Frederik »

Uitgenodigd voor YLD?

Ik zou een traantje wegpinken én een nier verkopen om dergelijke wagen aan de start te mogen ontvangen. Hopelijk ... ooit es ...

Oja ... bangelijke scheurijzer, euch pardon, "scheuralu" (maar dat klinkt niet zo goed) :)
fastcooki3
Auto: Maisto 340r 1:43

Bericht door fastcooki3 »

Mooi verhaal FastEleven, ik heb een soortgelijk verhaal meegemaakt met een groene Esprit S4. Die bleek letterlijk maar 2 straten verder te wonen. En met hem was ik zaterdag nog in Mettet ;-) Het leven zit vol verrassingen.
Plaats reactie