Zelf importeren - ervaringen en tips gevraagd

Plaats hier berichten die met Lotus te maken hebben, maar niet specifiek bedoeld is op een bepaald type/model.
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Zelf importeren - ervaringen en tips gevraagd

Bericht door Frederik »

Red Baron schreef:Ik ben vorig jaar in september om een S1'tje geweest naar Engeland.
Gewoon de platen verwisseld van m'n daily Volvo en doorgegeven aan m'n verzekeraar dat ik deze platen voor één dag ging gebruiken op het chassisnummer van de Elise.

Was geen enkel probleem !
In feite ben je dan wel niet 100% in orde ... een ongekeurde en (nog) niet ingeschreven wagen kan nooit (juist) verzekerd zijn.

Maar ... ik heb het zelf ook zo gedaan. :roll:

Denk dat ingeval van ongeval de verzekering wel es hun kakje kan inhouden, dsu zeer goed oppassen.

Ter info:
http://mijnboete.be/alle-boetes/rijden- ... ngsbewijs/
wettekst : http://mijnboete.be/alle-boetes/rijden- ... 19b37-7ec2

http://mijnboete.be/alle-boetes/rijden- ... chrijving/
wettekst: http://mijnboete.be/alle-boetes/rijden- ... fd3b7-8a54
Gebruikersavatar
Capitol
Berichten: 707
Lid geworden op: 06 nov 2009, 12:26
Naam: Bart
Auto: Lotus-loos
Locatie: Limburg

Re: Zelf importeren - ervaringen en tips gevraagd

Bericht door Capitol »

In Duitsland kan je ook transit platen kopen, dan ben je wel verzekerd. Er zijn 2 soorten, die met gele en die met een rode rand.
Voor een oudere auto, is de verkoopprijs in Duitsland gewoon wat er geadverteerd staat, voor een auto die minder dan 6000 km heeft OF minder dan 6 maanden oud is, ga je in België BTW moeten betalen omdat die auto als "nieuw" aanzien wordt. Dat is een Europese regel. Dan moet je dus rekening houden dat je het bedrag moet delen door 1,19 en dan 21% moet bijtellen.
M140i & GT3 Touring
Plaats reactie