Neen tegen het verdwijnen van de gepers. nummerplaten!

Plaats hier berichten die met Lotus te maken hebben, maar niet specifiek bedoeld is op een bepaald type/model.
Gebruikersavatar
Marnick
Berichten: 75
Lid geworden op: 05 jan 2009, 16:29
Naam: Marnick
Auto: nog geen Lotus
Locatie: Lier

Re: Neen tegen het verdwijnen van de gepers. nummerplaten!

Bericht door Marnick »

Ingevult en verstuurd
Goed initiatief!!!
Performance Through Light Weight @ Anthony Colin Bruce Chapman
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Neen tegen het verdwijnen van de gepers. nummerplaten!

Bericht door Frederik »

Marnick schreef:Ingevult en verstuurd
Goed initiatief!!!
Ben er al langer mee bezig ... www.gepersonaliseerdenummerplaat.be
Maar nu eindelijk die gasten kunnen wakkerschudden...

Hoemeer reacties hoe beter, dus overal doorsturen en laten weten!
Deadline 10 september!
Gebruikersavatar
Marnick
Berichten: 75
Lid geworden op: 05 jan 2009, 16:29
Naam: Marnick
Auto: nog geen Lotus
Locatie: Lier

Re: Neen tegen het verdwijnen van de gepers. nummerplaten!

Bericht door Marnick »

Was ook daar al lid en petitie getekent. Door actie heeft men er weet van.
Performance Through Light Weight @ Anthony Colin Bruce Chapman
Gebruikersavatar
ovi
Berichten: 3904
Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Locatie: Keerbergen

Re: Neen tegen het verdwijnen van de gepers. nummerplaten!

Bericht door ovi »

Ik vind het wel verkeerd dat je u alleen druk maakt om die gepers. nummerplaten en niet gewoon vraagt dat iedereen zich moet verzetten tegen de idiote beslissing om andere nr. platen in te voeren! :? Ik heb al gehoord dat er om deze rede veel mensen de petitie niet tekenen omdat ze toch geen gepers. nr. plaat hebben!

Het is gewoon belachelijk dat we nog maar net ons voorste nr. platen door een reflecterende moeten vervangen hebben en dat we nu weer andere platen zullen moeten aanschaffen. :evil:
Ook die nr. plaat voor de moto is een pure klucht maar hoor je niks van. :roll:
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Neen tegen het verdwijnen van de gepers. nummerplaten!

Bericht door Frederik »

Kijk es naar de titel van deze thread ...

Dat mijn normale nummerplaat (EYU.505) in de toekomst vervangen wordt dat kan me eigenlijk niet schelen, ik heb die dan ook gratis gekregen. Ok, ik ben er toch wat aan gehecht na al die jaren ... maar mijn andere (100.TUS) heb ik duur betaald en dat is geheel iets anders.
ovi schreef:Ook die nr. plaat voor de moto is een pure klucht maar hoor je niks van. :roll:
Dan moet MAG (Motorcycle Action Group) in gang schieten hé ...

Ik steek al erg veel tijd in de case "gepersonaliseerde nummerplaten", als ik dan nog es de motars & alle andere belgen moet gaan verdedigen en dat allemaal vrijwillig ...
Gebruikersavatar
ovi
Berichten: 3904
Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Locatie: Keerbergen

Re: Neen tegen het verdwijnen van de gepers. nummerplaten!

Bericht door ovi »

Frederik schreef:Kijk es naar de titel van deze thread ...

Dat mijn normale nummerplaat (EYU.505) in de toekomst vervangen wordt dat kan me eigenlijk niet schelen, ik heb die dan ook gratis gekregen. Ok, ik ben er toch wat aan gehecht na al die jaren ... maar mijn andere (100.TUS) heb ik duur betaald en dat is geheel iets anders.
ovi schreef:Ook die nr. plaat voor de moto is een pure klucht maar hoor je niks van. :roll:
Dan moet MAG (Motorcycle Action Group) in gang schieten hé ...

Ik steek al erg veel tijd in de case "gepersonaliseerde nummerplaten", als ik dan nog es de motars & alle andere belgen moet gaan verdedigen en dat allemaal vrijwillig ...
Ik heb al spijt dat ik uit sympathie getekend heb! :roll:
En ik heb vernomen dat we ook voor onze gewone nieuwe nr. plaat 20 euro zouden moeten betalen en ook voor vanvoor! :evil: Bij mij is dat dan 40 x 4 !!!

En de motars zijn er al lang voor in aktie geschoten en daar heb ik ook al voor getekend!

Ik wil maar zeggen dat we beter alles samen proberen aan te klagen dan dat je nu een hele hoop mensen hebt die het vertikken van uw petitie te tekenen omdat ze er toch geen hebben en er geen bal om geven. :?
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Neen tegen het verdwijnen van de gepers. nummerplaten!

Bericht door Frederik »

Opletten er is een petitie EN een enquête ... op deze moment is de enquête ZEER belangrijk.

Volgende week vrijdag moet ik deze indienen bij de kabinetsmedewerker.
Gebruikersavatar
Tom DC
Berichten: 301
Lid geworden op: 23 mei 2009, 17:37
Naam: Tom
Auto: (nog) geen Lotus
Locatie: Beveren-Leie

Re: Neen tegen het verdwijnen van de gepers. nummerplaten!

Bericht door Tom DC »

juist dit gelezen

http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... 100917_067

Heb jij nog nieuws Frederik?
Gebruikersavatar
Blue Darkness
Berichten: 3056
Lid geworden op: 12 aug 2008, 16:12
Naam: Gunther
Auto: Esprit GT3
Locatie: Linter (Belgium)
Contacteer:

Re: Neen tegen het verdwijnen van de gepers. nummerplaten!

Bericht door Blue Darkness »

Blijkbaar is de nieuwe regeling al van kracht vanaf 10/11?

Ik dacht het kenteken van mijn Esprit (EEP-999) over te zetten op mijn Elan en de Esprit voorlopig uit te schrijven, maar dan ga ik deze combinatie dus kwijt zijn?
Het kan dus perfect dat ik dan 1-ABC-357 in de plaats krijg... pfff, kl*teland! :evil:
Herman
Berichten: 4066
Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Locatie: Kortrijk / Altea.
Contacteer:

Re: Neen tegen het verdwijnen van de gepers. nummerplaten!

Bericht door Herman »

Blue Darkness schreef:Blijkbaar is de nieuwe regeling al van kracht vanaf 10/11?

Ik dacht het kenteken van mijn Esprit (EEP-999) over te zetten op mijn Elan en de Esprit voorlopig uit te schrijven, maar dan ga ik deze combinatie dus kwijt zijn?
Het kan dus perfect dat ik dan 1-ABC-357 in de plaats krijg... pfff, kl*teland! :evil:
Ik denk als ge dat per-se wilt dat het via een kleine omweg toch nog mogelijk is....
Er is een procedure beschikbaar voor overdracht van gewone nummerplaten tussen echtgenoten en samenwonenden, maar dan moet de wagen op uw partner komen te staan...

copy text DIV.
Enkel voor een gewone beschikbare kentekenplaat.

Een gewone kentekenplaat kan, mits het akkoord van de titularis ervan, overgedragen worden op naam van de echtgenoot, de wettelijk samenwonende partner of één van de kinderen van de titularis, voor zover dat het voertuig van de titularis of een ander voertuig tegelijkertijd ingeschreven wordt onder dit plaatnummer.
De nodige attesten moeten bijgevoegd worden bij het aanvraagformulier.

In geval van overlijden van de titularis kan een gewone kentekenplaat overgedragen worden op naam van de overlevende echtgenoot, de overlevende wettelijk samenwonende partner of één van zijn kinderen, voor zover dat het voertuig van de overleden titularis of een ander voertuig tegelijkertijd ingeschreven wordt onder dit plaatnummer.
De nodige attesten moeten bijgevoegd worden bij het aanvraagformulier.

IN DE PRAKTIJK:

Vul het aanvraagformulier in en vermeld in het vak U1: “Overdracht plaat van … naar …”
Bijvoorbeeld “Overdracht van een plaat tussen echtgenoten”.
Kleef een verzekeringsvignet op het formulier en voeg de 2 nodige bijlagen bij:

1e bijlage: een handgeschreven akkoord van de huidige titularis die zijn kentekenplaat wenst over te dragen OF een bewijs van overlijden afgeleverd door de gemeentelijke administratie.
2e bijlage:
voor een overdracht van plaat tussen gehuwden: ofwel een recent afschrift uit de huwelijksakte afgeleverd door de gemeente. Dit attest mag maximum 15 dagen oud zijn. Ofwel een recent attest van gezinssamenstelling afgeleverd door de gemeente. Dit attest mag maximum 15 dagen oud zijn.
Voor een overdracht van plaat tussen wettelijk samenwonenden: een attest van wettelijke samenwoning afgeleverd door de gemeente. Dit attest mag maximum 15 dagen oud zijn.
Voor een overdracht van plaat van ouder naar kind: ofwel een uittreksel uit de geboorteakte afgeleverd door de gemeente, ofwel een afschrift van de akte van wettelijke adoptie afgeleverd door de gemeente, ofwel een recent attest van gezinssamenstelling afgeleverd door de gemeente. Dit laatste attest mag maximum 15 dagen oud zijn.
Plaats reactie