Neen tegen het verdwijnen van de gepers. nummerplaten!

Plaats hier berichten die met Lotus te maken hebben, maar niet specifiek bedoeld is op een bepaald type/model.
Gebruikersavatar
Blue Darkness
Berichten: 3056
Lid geworden op: 12 aug 2008, 16:12
Naam: Gunther
Auto: Esprit GT3
Locatie: Linter (Belgium)
Contacteer:

Re: Neen tegen het verdwijnen van de gepers. nummerplaten!

Bericht door Blue Darkness »

Herman schreef:
Blue Darkness schreef:Blijkbaar is de nieuwe regeling al van kracht vanaf 10/11?

Ik dacht het kenteken van mijn Esprit (EEP-999) over te zetten op mijn Elan en de Esprit voorlopig uit te schrijven, maar dan ga ik deze combinatie dus kwijt zijn?
Het kan dus perfect dat ik dan 1-ABC-357 in de plaats krijg... pfff, kl*teland! :evil:
Ik denk als ge dat per-se wilt dat het via een kleine omweg toch nog mogelijk is....
Er is een procedure beschikbaar voor overdracht van gewone nummerplaten tussen echtgenoten en samenwonenden, maar dan moet de wagen op uw partner komen te staan...

copy text DIV.
Enkel voor een gewone beschikbare kentekenplaat.

Een gewone kentekenplaat kan, mits het akkoord van de titularis ervan, overgedragen worden op naam van de echtgenoot, de wettelijk samenwonende partner of één van de kinderen van de titularis, voor zover dat het voertuig van de titularis of een ander voertuig tegelijkertijd ingeschreven wordt onder dit plaatnummer.
De nodige attesten moeten bijgevoegd worden bij het aanvraagformulier.

In geval van overlijden van de titularis kan een gewone kentekenplaat overgedragen worden op naam van de overlevende echtgenoot, de overlevende wettelijk samenwonende partner of één van zijn kinderen, voor zover dat het voertuig van de overleden titularis of een ander voertuig tegelijkertijd ingeschreven wordt onder dit plaatnummer.
De nodige attesten moeten bijgevoegd worden bij het aanvraagformulier.

IN DE PRAKTIJK:

Vul het aanvraagformulier in en vermeld in het vak U1: “Overdracht plaat van … naar …”
Bijvoorbeeld “Overdracht van een plaat tussen echtgenoten”.
Kleef een verzekeringsvignet op het formulier en voeg de 2 nodige bijlagen bij:

1e bijlage: een handgeschreven akkoord van de huidige titularis die zijn kentekenplaat wenst over te dragen OF een bewijs van overlijden afgeleverd door de gemeentelijke administratie.
2e bijlage:
voor een overdracht van plaat tussen gehuwden: ofwel een recent afschrift uit de huwelijksakte afgeleverd door de gemeente. Dit attest mag maximum 15 dagen oud zijn. Ofwel een recent attest van gezinssamenstelling afgeleverd door de gemeente. Dit attest mag maximum 15 dagen oud zijn.
Voor een overdracht van plaat tussen wettelijk samenwonenden: een attest van wettelijke samenwoning afgeleverd door de gemeente. Dit attest mag maximum 15 dagen oud zijn.
Voor een overdracht van plaat van ouder naar kind: ofwel een uittreksel uit de geboorteakte afgeleverd door de gemeente, ofwel een afschrift van de akte van wettelijke adoptie afgeleverd door de gemeente, ofwel een recent attest van gezinssamenstelling afgeleverd door de gemeente. Dit laatste attest mag maximum 15 dagen oud zijn.
Het is niet enkel een overdracht, maar ook een verandering van voertuig... gaat dus niet lukken... :roll:
Gebruikersavatar
Peter D
Berichten: 1290
Lid geworden op: 03 aug 2009, 16:02
Naam: Peter
Auto: Elan M100
Locatie: Landen

Re: Neen tegen het verdwijnen van de gepers. nummerplaten!

Bericht door Peter D »

Blue Darkness schreef: Het is niet enkel een overdracht, maar ook een verandering van voertuig... gaat dus niet lukken... :roll:
Valt dat niet onder :
Een gewone kentekenplaat kan, mits het akkoord van de titularis ervan, overgedragen worden op naam van de echtgenoot, de wettelijk samenwonende partner of één van de kinderen van de titularis, voor zover dat het voertuig van de titularis of een ander voertuig tegelijkertijd ingeschreven wordt onder dit plaatnummer.
:?:
Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary… that’s what gets you.
VAN BELLE Jean Marc
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jan 2019, 20:58
Naam: VAN BELLE Jean Marc
Auto: Lotus van boekhoudklant

Re: Neen tegen het verdwijnen van de gepers. nummerplaten!

Bericht door VAN BELLE Jean Marc »

Dag Frederik,

Ik zie dat de videoclip van Man Bijt Hond die hierin besproken wordt, niet meer online staat, maar zo heb ik u dan toch eindelijk gevonden.

Het is inderdaad vreemd, wat er stond zeker een Frederik op de lijst van de mensen die ze wilden bezoeken. Maar er waren ook problemen met planningen van filmploegen en je weet nooit wat en wie ze uitzenden als ze op zo'n snelle opdrachten gezonden werden.

Ik vermoed dat ze enkel in West+Vlaanderen nog konden geraken en dit in Kortrijk moest verwerkt worden, want ik heb de naam Frederik/Frederick zeker horen vallen van de nieuwsmensen.

Ik was dus de bezitter van die IKW818 ofte ik wacht een nacht...

Intussen is die nacht misschien nog bezig, maar voor mij is ze voorbij...

Lang geleden dat ik echter nog met een (oude) Lotus gereden heb, was toch bangelijk toen in mijn jongere jaren, vond ik. Als je op dat staartje duwde...

Intussen rij ik ook met een Kawasaki 1400 GTR en dat is ook wel bijzonder, en heb ik het geluk dat nu te kunnen doen in Bulgarije, waar er wel nog vrijheid heerst.

Wat er in België nog te beleven is, daar stel ik me soms enrstige vragen bij. Het lijkt wel of ze in Rusland vrijer worden en hier communistischer dan ooit te voren.

Niettemin, rijden blijft nog altijd genieten, vermoed ik!

Groetjes van de camionette man en het was geen stunt, maar een boodschap aan mijn echtgenote. Ik voel me christelijk nog steeds gehuwd met haar, ook al liep ze na 15 jaar weg op 11/11/2004 zonder dat ik het zag aankomen en stal ze alles en werd ik geruïneerd, momenteel heb ik zo'n mooie vriendinnen en leven en een superzoon die gered werd van rilatine dankzij die vechtscheiding, dat alles mooi op zijn plooi gevallen is en ik eigenlijk heel die tegenslag best al een mooie meevaller begin te vinden.

Ik ben ook bezig met een verfilming daarover, maar België is nog niet rijp voor dit soort films, vrees ik. +je
Plaats reactie