Mijn M100 1991
Geplaatst: 29 sep 2020, 22:08
Sinds begin dit jaar ben ik een trotse eigenaar van deze bijzondere auto. Het is een Elan uit 1991.
Heb ondertussen het nodige onderhoud uitgevoerd. Alle riemen en vloeistoffen zijn vernieuwd.
Nieuwe waterpomp.
Ik heb niet veel geschiedenis van de auto. Ik weet dat hij ongeveer 1 jaar in Nederland is geweest, altijd buiten, dat is te zien aan de lak.
Lak is op een paar plaatsen gebarsten en de zon heeft zijn handtekening achtergelaten op het kofferdeksel en de spoiler door regendruppels.
Heb ook enkele verbeteringen aangebracht aan de elektrische verbindingen, omdat sommige massa's slecht waren. Doordat de snelheidsmeter op en neer ging was de afstelling van de motor niet correct, het bleek dat de kabel los zat in de behuizing van de meter.
Omdat de achterlichten niet origineel zijn, en ook het kofferdeksel van het dak, heb ik de auto kunnen vinden via Google-afbeeldingen op een Canadese veilingsite, 2018.
Er zullen natuurlijk verschillende meningen zijn over de niet-originele aanpassingen aan de auto, maar van de mensen die de auto in werkelijkheid zien, krijg ik tot nu toe alleen maar positieve reacties.
De auto rijdt geweldig, elke rit is gewoon een plezier en je voelt je veilig in elke bocht en bij elke snelheid.
Maar goed, ook al zijn er niet veel auto's geproduceerd, dankzij de vele enthousiaste eigenaren is er toch veel informatie en hulp te vinden.
Het verhaal van deze auto heeft me geïnspireerd om te zoeken en deze te vinden, maar het heeft ongeveer een jaar geduurd, maar ik heb er (tot nu toe) geen seconde spijt van gehad.
Heb ondertussen het nodige onderhoud uitgevoerd. Alle riemen en vloeistoffen zijn vernieuwd.
Nieuwe waterpomp.
Ik heb niet veel geschiedenis van de auto. Ik weet dat hij ongeveer 1 jaar in Nederland is geweest, altijd buiten, dat is te zien aan de lak.
Lak is op een paar plaatsen gebarsten en de zon heeft zijn handtekening achtergelaten op het kofferdeksel en de spoiler door regendruppels.
Heb ook enkele verbeteringen aangebracht aan de elektrische verbindingen, omdat sommige massa's slecht waren. Doordat de snelheidsmeter op en neer ging was de afstelling van de motor niet correct, het bleek dat de kabel los zat in de behuizing van de meter.
Omdat de achterlichten niet origineel zijn, en ook het kofferdeksel van het dak, heb ik de auto kunnen vinden via Google-afbeeldingen op een Canadese veilingsite, 2018.
Er zullen natuurlijk verschillende meningen zijn over de niet-originele aanpassingen aan de auto, maar van de mensen die de auto in werkelijkheid zien, krijg ik tot nu toe alleen maar positieve reacties.
De auto rijdt geweldig, elke rit is gewoon een plezier en je voelt je veilig in elke bocht en bij elke snelheid.
Maar goed, ook al zijn er niet veel auto's geproduceerd, dankzij de vele enthousiaste eigenaren is er toch veel informatie en hulp te vinden.
Het verhaal van deze auto heeft me geïnspireerd om te zoeken en deze te vinden, maar het heeft ongeveer een jaar geduurd, maar ik heb er (tot nu toe) geen seconde spijt van gehad.