De lotusliefde is niet uit

Gallerij van Ledenauto's en andere mooie Lotussen.
Wil je uw wagen voorstellen? Doe het dan hier!
WimC
Berichten: 1128
Lid geworden op: 16 nov 2008, 20:59
Auto: Elise S1

Re: De lotusliefde is niet uit

Bericht door WimC »

is zo een beetje "soit belle et tais-toi".
We zaten allemaal een beetje te spelen met andere dempers, veringen,...maar de ware roeping ligt (bij een spider) in het cruisen.
Ik vind de lijn een van de zuiverste die er zijn, maar het blijft een oude wagen. Je wil niet weten wat de voorruit allemaal doet op een slechte weg :? .
Die van mij stonden steeds 100% in orde, maar dat kost geld en ik heb steevast in wederverkoop (veel) geld verloren.
Tja, de Pininfarina badge doet me nog steeds dromen.
Mijn hart zal wel altijd bij Alfa blijven (heb ipv de Elise ook nog gedacht aan een Montreal of een RS/SZ).

Dé tovenaar op alfa vlak is Jan Steutel. Voor oude Alfa's moet je in nederland zijn. voor wie geïnteresseerd is: http://www.steutel.nl/

maar voor wie zich nu afvraagt waarom ik dan nu een Lotus neem...tja: "Le coeur a ses raisons, que la raison ne connaît point".

Wim
Herman
Berichten: 4066
Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Locatie: Kortrijk / Altea.
Contacteer:

Re: De lotusliefde is niet uit

Bericht door Herman »

nee, hij was op dat moment in bed danig dronken .... :lol:
Gebruikersavatar
electroshock
Berichten: 2983
Lid geworden op: 18 jan 2009, 22:01
Auto: nee, youngtimer Ridley

Re: De lotusliefde is niet uit

Bericht door electroshock »

't Is ook maar een kleine bevlieging.
Een spider van 1989 schaal 1:43.
Mooi te lezen dat er nog iemand twijfelde aan een Montreal, net een beetje zoals de Brera nu, met ongeloofelijke looks, maar wat zwaar en niet krachtig genoeg in vergelijking met haar klasgenootjes.
Bijlagen
blue tangos.jpg
Besser laufen, als faulen.
Better to run than to rot.

- J.W. von Goethe, Reineke Fuchs
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: De lotusliefde is niet uit

Bericht door Frederik »

Wat steek jij uit met die foto's? :o
Gebruikersavatar
electroshock
Berichten: 2983
Lid geworden op: 18 jan 2009, 22:01
Auto: nee, youngtimer Ridley

Re: De lotusliefde is niet uit

Bericht door electroshock »

Met die foto's heb ik nog niets uitgestoken. Ze zijn gewoon 'comic-gerasterd' ( helaas bestaat er geen beter nederlands woord voor) op een achtergrond van gepolijste noorse groene graniet.
Met al mijn andere foto's die ik niet gepost krijg zal ik iets moeten uitsteken, krimpen in de was of zo.

Die tegenstelling romaans-angelsaksisch kan niet krasser: de italiaanse designers die een mooie outfit bedenken, overhaast er een ingenieur bijhalen voor wat schroefjes en diens meer en het vervolgens 30 jaar aan de man/vrouw brengen versus de (meer) gedegen aanpak van het functioneel construeren van onderstel en straffe mechaniek om er vervolgens losjes een trenchcoat over te gooien en dan er véél te weinig van verkopen, terwijl de miata's massaal van de band rollen.

Elan en Spider broederlijk samen, ongeacht de taltijke stijl- & schaalverschillen.
Nog een allerlaatste om het Paolo Conte-hoofdstuk af te sluiten.
Bijlagen
fuga all' inglese.jpg
Besser laufen, als faulen.
Better to run than to rot.

- J.W. von Goethe, Reineke Fuchs
Gebruikersavatar
ovi
Berichten: 3904
Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Locatie: Keerbergen

Re: De lotusliefde is niet uit

Bericht door ovi »

WimC schreef:is zo een beetje "soit belle et tais-toi".
We zaten allemaal een beetje te spelen met andere dempers, veringen,...maar de ware roeping ligt (bij een spider) in het cruisen.
Ik vind de lijn een van de zuiverste die er zijn, maar het blijft een oude wagen. Je wil niet weten wat de voorruit allemaal doet op een slechte weg :? .
Die van mij stonden steeds 100% in orde, maar dat kost geld en ik heb steevast in wederverkoop (veel) geld verloren.
Tja, de Pininfarina badge doet me nog steeds dromen.
Mijn hart zal wel altijd bij Alfa blijven (heb ipv de Elise ook nog gedacht aan een Montreal of een RS/SZ).

Dé tovenaar op alfa vlak is Jan Steutel. Voor oude Alfa's moet je in nederland zijn. voor wie geïnteresseerd is: http://www.steutel.nl/

maar voor wie zich nu afvraagt waarom ik dan nu een Lotus neem...tja: "Le coeur a ses raisons, que la raison ne connaît point".

Wim
Ik had een mooie gele (natuurlijk ;) ) GTV V6 op het oog voor ik de Alpine 310 V6 kocht. Enkel het feit dat de Alpine niet roest heeft mij doen beslissen deze te nemen anders zeker de GTV. :) Alleen het lekker snerpende geluid is al voldoende om mij in vervoering te brengen! 8-)
Herman
Berichten: 4066
Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Locatie: Kortrijk / Altea.
Contacteer:

Re: De lotusliefde is niet uit

Bericht door Herman »

ik heb 2 alfa GTV gehad een rode 1.6 en een mauve (jawel) 1.8 of was dat een 2.0... probleem waren nogal veel de koppelingsplaten, en deze zaten gemonteerd tegen de achterbrug meen ik me te herinneren....en roest...
ik was dan toenertijd nogal verliefd op een montreal maar t'is er nooit van gekomen...
Herman
Berichten: 4066
Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Locatie: Kortrijk / Altea.
Contacteer:

Re: De lotusliefde is niet uit

Bericht door Herman »

Frederik schreef:Wat steek jij uit met die foto's? :o

denk dat ze uit de micro-golf oven komen.... ;)
Gebruikersavatar
electroshock
Berichten: 2983
Lid geworden op: 18 jan 2009, 22:01
Auto: nee, youngtimer Ridley

Re: De lotusliefde is niet uit

Bericht door electroshock »

Herman schreef:
Frederik schreef:Wat steek jij uit met die foto's? :o

denk dat ze uit de micro-golf oven komen.... ;)

Niks te microgolven, pure digital use of the PhotoBooth.
Maar stel je diezelfde italiaanse nu eens voor zonder vage glamour,
gewoon in koud tl-licht ? :?
Voilà . :shock:
De betovering is dan al meer dan half over. :lol:
Bijlagen
no microwave.jpg
Besser laufen, als faulen.
Better to run than to rot.

- J.W. von Goethe, Reineke Fuchs
Herman
Berichten: 4066
Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Locatie: Kortrijk / Altea.
Contacteer:

Re: De lotusliefde is niet uit

Bericht door Herman »

nee niks micro-golf--- komen uit een te warme wasmachine want ze zijn precies gekrompen.... :lol:
Plaats reactie