mijn huidige Schotse vriendin.. (+ mijn ex..)

Gallerij van Ledenauto's en andere mooie Lotussen.
Wil je uw wagen voorstellen? Doe het dan hier!
Plaats reactie
Cowan Scott
Berichten: 16
Lid geworden op: 16 feb 2009, 18:10
Naam: Cowan Scott
Auto: Elise 1.6 Persian Blue
Locatie: Castle Douglas
Contacteer:

mijn huidige Schotse vriendin.. (+ mijn ex..)

Bericht door Cowan Scott »

exige S.JPG
elise1-vi.jpg
Bijlagen
mijn ex..
mijn ex..
Gebruikersavatar
ovi
Berichten: 3904
Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Locatie: Keerbergen

Re: mijn huidige Schotse vriendin.. (+ mijn ex..)

Bericht door ovi »

Ik kom hier kompleet in extase makker! :shock:

Een gele Elise met een HONDA VTEC motor.

Gewoon een natte droom!!!!!!!!!!!!!!! 8-)
Cowan Scott
Berichten: 16
Lid geworden op: 16 feb 2009, 18:10
Naam: Cowan Scott
Auto: Elise 1.6 Persian Blue
Locatie: Castle Douglas
Contacteer:

Re: mijn huidige Schotse vriendin.. (+ mijn ex..)

Bericht door Cowan Scott »

...helaas heb ik de Honda elise niet meer :( .. Ze was al 10 jaar oud toen ik ze verkocht in begin 2007, en de kosten gingen enorm oplopen had ik dat niet gedaan. Ik wouw iets nieuws hebben en iets anders..
Maar.. ik ben toch van plan een standard S1 te kopen binnen een paar jaar (naast de Exige). Ik heb inmiddels mijn les geleerd.. als je een Lotus koopt.. laat ze zo standard mogelijk.. .Niet iedereen denkt er zo over, maar ik heb geen zin om konstant te moeten sleutelen.
De prijzen bij ons zijn ook een stuk gunstiger.. goeie S1 elises staan te koop aan minder dan £9000.. .

Grtz,

Cowan
Gebruikersavatar
JeanVM
Berichten: 193
Lid geworden op: 30 sep 2008, 21:58
Auto: Lotus Esprit S1

Re: mijn huidige Schotse vriendin.. (+ mijn ex..)

Bericht door JeanVM »

Erg interessant, als de prijzen hier ook zo gunstig waren dan zou ik denken aan een 3de Lotus.
De Honda motor moet daar ook veel aan gesleuteld worden? Ze staan toch bekend om hun duurzaamheid en kosten vriendelijkheid, niet?
Misschien zijn het de andere dingen (ophanging, remmer,...) waarmee veel problemen zijn.

BTW mooie Lotuses.

Groeten,

Jean
Mijn dagelijkse schot Lotus: Excel BRG
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: mijn huidige Schotse vriendin.. (+ mijn ex..)

Bericht door Frederik »

JeanVM schreef:Erg interessant, als de prijzen hier ook zo gunstig waren dan zou ik denken aan een 3de Lotus.
De Honda motor moet daar ook veel aan gesleuteld worden? Ze staan toch bekend om hun duurzaamheid en kosten vriendelijkheid, niet?
Misschien zijn het de andere dingen (ophanging, remmer,...) waarmee veel problemen zijn.
Ik denk dat de potentere Honda motor (snellere) andere slijtagekosten teweegbrengt. Zoals Cowan zelf zegt oa het subframe ...
Cowan Scott
Berichten: 16
Lid geworden op: 16 feb 2009, 18:10
Naam: Cowan Scott
Auto: Elise 1.6 Persian Blue
Locatie: Castle Douglas
Contacteer:

Re: mijn huidige Schotse vriendin.. (+ mijn ex..)

Bericht door Cowan Scott »

Met de motor zelf geen problemen ,alhoewel dat de VTEC nogal veel olie slikt, maar anderzijds zeer sterk. Ik denk sterker zelfs dan de Toyota/yamaha motor die in de Exige zit. Ik had Nitron ophanging, Limited slip diff., betere remmen.
Maar...
Mijn toenmalige elise was no. 538 (stuur links),en alles wat niet met de motor te maken had zoals het koetswerk, binnenbekleding, vloer (met gaten), deuren enz. ,was stilaan aan verniewing toe. Ik had al 4x de oorspronkelijke prijs van de elise aan veranderingen aangebracht tijdens 7 jaar als eigenaar.. Ik had er gewoonweg genoeg van.. In het begin (de eerste 5 jaar) werd ze als alledaagse vervoermiddel gebruikt met alle gevolgen nadien. Ik had beter toen der tijd een tweede auto gekocht i.p.v. een moto.. (zo had ik "the best of both worlds!"). Ik woon 5 min. te voet van mijn zaak, en dat was toen een reden om niet te investeren in een allerdaagse wagen.
Ik besloot toen om toch mijn moto te verkopen tesamen met de elise, en kocht in de plaats een ex-demo exige S met 1000km, en een Mazda 6 diesel. Zo blijft mijn exige proper en in goede staat.
Ik mis de elise toch.. de prestaties waren lachwekkend en merkelijk vlugger dan de exige, maar de exige S heeft een betere wegligging (zeker op onze wegen), en de spreiding van de versnellingen is veel beter. De elise had ook een kortere versnellingsbak dan die in de normale 197pk versie .Ik had de JDM (Japanese demostic market) motor met 215pk. Maar ja.. de exige.. 0-100 in 4.5sec.. als dat niet vlug genoeg is, dan weet ik het niet meer..
Nu ik wat verkalmt ben ...een azure blauwe of gele S1 elise met 118pk spreekt me enorm aan. Waar ik woon zijn er enkel bochtige wegen, waar grote pk's niet nodig zijn.. Het zou de ideale wereld zijn mocht ik ze allebei kunnen hebben.. blijven sparen dus...
Gebruikersavatar
Exploded
Berichten: 1163
Lid geworden op: 12 sep 2008, 09:57
Naam: Gert
Auto: Elise MK1
Locatie: Herselt

Re: mijn huidige Schotse vriendin.. (+ mijn ex..)

Bericht door Exploded »

Cowan,

Mooie wagen die je had en die je nu hebt. Je hebt gelijk in de UK zijn de prijzen echt schandalig laag voor alle Lotus.
Ik heb een jaar geleden in een gekke bui een ongeval Honda civic Type R gekocht, motor, versnellingsbak, shafts, katalysator en kabelboom er uit gehaald en de rest van het wrak verkocht. Uiteindelijk heeft het mij niet schandalig veel geld gekost.
Maar de motor ligt nog altijd op dezelfde plaats. Toch denk ik er aan om er op een blauwe maandag aan te beginnen. Of zou jij het mij afraden? Welke ombouwkit had jij en had jij die zelf omgebouwd?
Bedankt voor de info.
Cowan Scott
Berichten: 16
Lid geworden op: 16 feb 2009, 18:10
Naam: Cowan Scott
Auto: Elise 1.6 Persian Blue
Locatie: Castle Douglas
Contacteer:

Re: mijn huidige Schotse vriendin.. (+ mijn ex..)

Bericht door Cowan Scott »

Exploded schreef:Cowan,

Mooie wagen die je had en die je nu hebt. Je hebt gelijk in de UK zijn de prijzen echt schandalig laag voor alle Lotus.
Ik heb een jaar geleden in een gekke bui een ongeval Honda civic Type R gekocht, motor, versnellingsbak, shafts, katalysator en kabelboom er uit gehaald en de rest van het wrak verkocht. Uiteindelijk heeft het mij niet schandalig veel geld gekost.
Maar de motor ligt nog altijd op dezelfde plaats. Toch denk ik er aan om er op een blauwe maandag aan te beginnen. Of zou jij het mij afraden? Welke ombouwkit had jij en had jij die zelf omgebouwd?
Bedankt voor de info.
Ik heb de elise laten ombouwen door "Blink Motorsport". Trouwens, dat is dezelfde instalateur die Pascal Buyens heeft gebruikt.
Er zijn een aantal mensen op de "Scottish elises" (www.scottishelises.com) website die zelf hun instalaties hebben gedaan.
Het is zeker de moeite waard. Als uw elise verder in een goeie staat verkeerd ,dan zie ik geen enkel probleem. Ik heb nooit last gehad van elektrische problemen nog andere.. enkel met de k-serie motor.. maar die was eerst getuned met gebruik van een Kent cams kit en achteraf met pipercams ,andere kop ,uitlaat ,e.d. .
De persoon die uiteindelijk mijn elise gekocht heeft ,zette daarop nog eens een supercharger... Die kerel heeft er nu twee.. (allebei S1 elises met supercharged honda motor). Hij heeft 1 met stuur links en 1 met stuur rechts.. handig als je op reis will gaan.
Volgens mij heeft hij regelmatig problemen met de (ben het woord vergeten..) CV joints.. maar het moet gezegd worden dat deze kerel (inmiddels 68jaar) bijna uitsluitend op circuit rijd.. Motorisch bekeken heeft hij echter niet veel last gehad, en dat is bijna ongeloofelijk aangezien deze 290 a 300pk leveren..

Groeten,

Cowan
Plaats reactie