Dachero 2014 Elise Clubracer

Gallerij van Ledenauto's en andere mooie Lotussen.
Wil je uw wagen voorstellen? Doe het dan hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
dachero
Berichten: 1257
Lid geworden op: 05 sep 2009, 16:24
Naam: Danny
Auto: gene
Locatie: kwaadmechelen

Dachero 2014 Elise Clubracer

Bericht door dachero »

Voor degene die me niet kennen en afvragen wat voor ene ik ben die kunnen mijn Lotushistorie hier wel ergens terug vinden.
Nu een hoop leesvoer........

Nu de verkoop van de MK1 type 79 achter de rug is en de daarbij horende rompslomp is hier een korte verduidelijking waarom de MK1 mij niet lag.
De MK1 is een vinnig bakje en zeker waardevast naar de toekomst maar het is een tricky auto-ke en hij gaf mij minder vertrouwen dan mijn vorige MK2 elise.
De instap was ook al wat minder en dan was er nog het feit dat de vrouw er ook mee zou kunnen rijden en dat bleek in een MK1 zeer moeilijk te realiseren gezien mijn vrouw niet van de grootste is.Na onderling overleg met alle partijen zijn we overeengekomen om onze blacky te verkopen. De andere partij zal hier op termijn ook nog wel misschien een en het ander te vertellen hebben.

Dus nu de aankoop van een Lotus Elise clubracer met softtop en uitlaatpakket en in een kleur van de clubracer S met een normale voorzien levering in de maand April.

Gezien mijn onderschrift denk ik soms teveel na en durf wel eens van mening te veranderen.
De kleurkeuze heeft me een paar weken bezig gehouden tot jolijt van sommige hier.Op autogespot kom je meest de witte,rode en safran gele versie's tegen.

Wit was een trendy kleur een tijdje terug en is wel mooi maar wit is maar wit.
Niet dat ik iets tegen wit heb want ik heb onlangs nog een oude witte Lexus IS200 6 in lijn aangeschaft om rond de kerktoren te crossen.

Rood is een een kleur voor de elite hier waar ik me zeker niet toe reken.
Rood past volgens mij alleen op een Ferr.ri of er moet een witte bol op hangen :mrgreen: Rode kleur is de wens van mijn vrouw

Toxic green was mijn eerste keuze eigenlijk maar dan kan je niet meer low profile rondrijden. Bij mij vorige stoorde dat mij niet maar ik ben al wat ouder aan het worden.Volgens een bepaalde Hollander hier werd me verweten dat ik een oude zak was als ik deze kleur niet zou nemen :mrgreen: ;)

Dan toch maar eens gevraagd of Isotope green als kleur zou kunnen en waarachtig dat kon zonder problemen maar bij Lotus hadden ze het lumineuze idee om deze kleur tot de motorsport-kleuren te rekenen. Een kostenplaatje van 2500 euro extra daarvoor zie ik echt niet zitten.

Dan het Daytona-blauwe eens goed bekeken op foto en dat sprak me steeds meer en meer aan tot ik de kleur tegen kwam op foto's van Guillaume en dat was toch wel een domper in het volle daglicht. Lap ,ik begon weer te twijfelen!! :x :lol:

Nu ik de foto's van stekki bekijk moet ik bekennen dat het een mooie kleur is. 8-)

Vorige zaterdag ben ik bij FKM de kleurstalen gaan bekijken en vergelijken in de toonzaal en buiten in het daglicht en daar was er 1 bij die me aanstond en waar na ik direct die kleur definitief heb vastgelegd en waar ik NIET meer zal van afwijken.
Echt waar!!!

De kleur maak ik bekend in mijn volgende post...........
LOTUS heeft voor diegene die thuis niks te zeggen hebben ook wat gewone kleuren aan het pallet toegevoegd
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Dachero 2014 Elise Clubracer

Bericht door Frederik »

Proficiat met je nieuwe aankoop Danny! :)

Kleurtjes kiezen is moeilijk hé.
Gebruikersavatar
dachero
Berichten: 1257
Lid geworden op: 05 sep 2009, 16:24
Naam: Danny
Auto: gene
Locatie: kwaadmechelen

Re: Dachero 2014 Elise Clubracer

Bericht door dachero »

De gekozen kleur = Toxic Green
LOTUS heeft voor diegene die thuis niks te zeggen hebben ook wat gewone kleuren aan het pallet toegevoegd
Gebruikersavatar
dachero
Berichten: 1257
Lid geworden op: 05 sep 2009, 16:24
Naam: Danny
Auto: gene
Locatie: kwaadmechelen

Re: Dachero 2014 Elise Clubracer

Bericht door dachero »

dit is een voorbeeld van de kleur. Dit is wel een S,de mijne niet
Bijlagen
toxicgreen2.jpg
toxicgreen 1.jpg
LOTUS heeft voor diegene die thuis niks te zeggen hebben ook wat gewone kleuren aan het pallet toegevoegd
Gebruikersavatar
stekki
Berichten: 1250
Lid geworden op: 16 apr 2012, 15:34
Naam: Stijn
Auto: no lotus
Locatie: Potholecountry

Re: Dachero 2014 Elise Clubracer

Bericht door stekki »

Danny, ik ga speciaal undercover op gala avond met bijhorende ongemakken om voor u het blauwe exemplaar te gaan spotten en nu dit, lol!! Maar eh, toxic green is zeker ok! :P
Light is not right
Gebruikersavatar
Erwin
Berichten: 1812
Lid geworden op: 08 okt 2008, 19:26
Naam: Euh ... Erwin
Auto: Elise S CR, Donk D8
Locatie: Haasrode

Re: Dachero 2014 Elise Clubracer

Bericht door Erwin »

Man, man, man ...
Ik heb zelf ook lang getwijfeld in mijn geval.

Ik denk niet dat je er spijt van gaat krijgen.
Gewoon een coole kleur met ballen ...
... zeker voor uw leeftijd :D :D
I don't have a carbon footprint - I drive everywhere.
Gebruikersavatar
dachero
Berichten: 1257
Lid geworden op: 05 sep 2009, 16:24
Naam: Danny
Auto: gene
Locatie: kwaadmechelen

Re: Dachero 2014 Elise Clubracer

Bericht door dachero »

stekki schreef:Danny, ik ga speciaal undercover op gala avond met bijhorende ongemakken om voor u het blauwe exemplaar te gaan spotten en nu dit, lol!! Maar eh, toxic green is zeker ok! :P
Stijn ,echt bedankt voor de gedane moeite maar zaterdag bij FKM was de keuze gemakkelijk gemaakt. In het daglicht is het verschil met laserblue van op afstand niet verschillend genoeg volgens mij. Formula red toont van op afstand iets oranjer dan Ardent red. Daytona blauw is wel mooi maar een vlakke kleur.Moeilijk te beschrijven.

Toxic green is groen met een gele glinstering in het zonlicht door het metalic.

De keuze was direct gemaakt.

Je hebt toch iets te drinken gekregen op de lotusstand hoop ik??
LOTUS heeft voor diegene die thuis niks te zeggen hebben ook wat gewone kleuren aan het pallet toegevoegd
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Dachero 2014 Elise Clubracer

Bericht door Frederik »

Ik zou alvast nooit een kleur kopen dat ik niet in het echt heb gezien.
Zo wilde ik de B in het blauw bestellen.

Gelukkig was de demo ik kreeg van Mercedes in dat kleur, anders zou ik serieus teleurgesteld zijn geweest bij de levering.

Catalogus
mercedes-benz-b-class-w246_highlight_1000x340_07-2011.jpg
Werkelijkheid
2012-04-13 16.27.28.jpg
XLR8R
Berichten: 368
Lid geworden op: 03 mei 2013, 12:40
Auto: Elise 220 Cup
Locatie: Tielt

Re: Dachero 2014 Elise Clubracer

Bericht door XLR8R »

Zeer mooie kleur. Om low profile rond te rijden koop je beter wat meer straatjapanner rond je motorblok ;)
Gebruikersavatar
stekki
Berichten: 1250
Lid geworden op: 16 apr 2012, 15:34
Naam: Stijn
Auto: no lotus
Locatie: Potholecountry

Re: Dachero 2014 Elise Clubracer

Bericht door stekki »

dachero schreef:

Je hebt toch iets te drinken gekregen op de lotusstand hoop ik??
Ben pas laat op de avond daar aan gekomen, zat daarvoor de hele tijd op de Mercedes stand in de VIP ruimte hapjes en champagne te nuttigen :mrgreen: . Dus niet echt lang bijven plakken bij Nicolas en Frédéric. Die elise cup R is een echte tuningfoor, lol.
Light is not right
Plaats reactie