Tino ... ik ben vertrouwd met de BMW diesels en nog beter chiptuning, ik ken zelfs Stef van Power-Plus persoonlijk.zeldzame kanarie schreef:duw op youtube maar is in 325D LCI chip acceleration!! dan zie je eens hoe snel dat beest op de 200 zit
Stel dat de tuning niet 0.5sec maar 1 volle seconde afpierelt van je origineel ... dan zit je nog steeds op ~6sec en je RGB op ~4sec ...
Wetende dat het ZEER MOEILIJK is om de fabriekscijfers te benaderen in de realiteit mag je 0.5 a 1 seconde bovenop de fabrieksopgaves doen, (ik weet uit ervaring dat ik zelf altijd 5 tot 10 runs moet doen om fabrieksopgaves te kunnen benaderen...) dan komen we nog steeds op 6 (BMW) <tov> 4 sec (RGB).
De BMW diesel heeft een dijk van een motor met exteem veel koppel, (vooral van belang bij hernemingen) maar bij een 0-100km heeft je lichte Exige toch het overgrotere voordeel.
Je Exige is 700kg! lichter en je beemer heeft amper 20pk meer
Wat ik wel kan geloven aannemen is dat op hogere snelheid de BMW het overneemt gewoon op het feit dat hij enorm veel meer koppel heeft. (hernemingen)