EXIGE RGB nr 055

Gallerij van Ledenauto's en andere mooie Lotussen.
Wil je uw wagen voorstellen? Doe het dan hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Capitol
Berichten: 707
Lid geworden op: 06 nov 2009, 12:26
Naam: Bart
Auto: Lotus-loos
Locatie: Limburg

Re: EXIGE RGB nr 055

Bericht door Capitol »

Ik ben eens met RSR een trackday gaan doen op de Ring en heb de instructeur toen gevraagd wat hij de leukste auto's vond om mee te rijden. Lotus stond hoog in zijn lijstje hoor :)
En heb hem eens letterlijk gevraagd wat hij bv van een GT-R vond. Zijn antwoord: een GT-R is fantastisch om op 80% van zijn potentieel te rijden, dan is hij zeer snel en dat kan ook iedereen, want het is een gemakkelijke auto. MAAR als je hem op 90% of meer wil rijden, zijn de remmen en banden er onmiddellijk door! De auto is veel te zwaar voor circuit gebruik. En dan hebben we het nog niet over olie en bezineverbruik gehad ....
Voor stoplichtsprintjes is dat natuurlijk een echt beest! Maar iedereen moet voor zichzelf uitmaken wat hij het belangrijkste vind aan een auto.
M140i & GT3 Touring
Gebruikersavatar
Blue Darkness
Berichten: 3056
Lid geworden op: 12 aug 2008, 16:12
Naam: Gunther
Auto: Esprit GT3
Locatie: Linter (Belgium)
Contacteer:

Re: EXIGE RGB nr 055

Bericht door Blue Darkness »

zeldzame kanarie schreef:
type72 schreef:Ik ben het eens met capitool.
Het enige dat hier jammer is,is dat je zelf ook eigenaar van die bmw bent.

De vraag is niet of hij het begeeft maar alleen wanneer.

Ik zelf had mijn 530D ook gechipt.
Na het vervangen van zo'n beetje alles onder de motorkap nu niet meer.

En persoonlijk heb ik nog altijd meer plezier in het rijden met de elise 120pk rover dan met de bmw of wat dan ook.

Dus als je wat wilt verkopen doe dan de bmw weg nu hij nog rijdt!
ken iemand die 300.000km heeft gebold met een 330D e46 die stage2 gechipt is, het enigste wat kapot kan gaan is de turbo vanaf 200.000km .
Alles hangt van rijstijl af. altijd rustig warm rijden en enkele minuten laten draaien na het na een hels ritje. blok is trouwens hetzelfde als 335D die al bijna van zichzelf 300pk produceerd maar dan met 1 turbo. de mijne heeft trouwens nog maar 30.000km gelopen en is geherprogrameerd op 3000km
nog nooit stukken gehad. Wel preventief kopeling vervangen door sterker exemplaar.
Turbo kan kapot gaan vanaf 200.000km...? Volgens mij veel eerder ook al hoor... :oops:
Gebruikersavatar
Blue Darkness
Berichten: 3056
Lid geworden op: 12 aug 2008, 16:12
Naam: Gunther
Auto: Esprit GT3
Locatie: Linter (Belgium)
Contacteer:

Re: EXIGE RGB nr 055

Bericht door Blue Darkness »

PS: een 330d heeft ongeveer 6,7sec nodig van 0 tot 100km/u.
Hoe kan zo'n ding nu sneller zijn dan je Exige?? :oops: :roll:
Zelfs met heel veel 'chiptuning' gaat dat volgens mij niet lukken hoor...
KoenC
Berichten: 621
Lid geworden op: 27 sep 2010, 21:28
Auto: 997 GT3
Locatie: Hamme

Re: EXIGE RGB nr 055

Bericht door KoenC »

Blue Darkness schreef:PS: een 330d heeft ongeveer 6,7sec nodig van 0 tot 100km/u.
Hoe kan zo'n ding nu sneller zijn dan je Exige?? :oops: :roll:
Zelfs met heel veel 'chiptuning' gaat dat volgens mij niet lukken hoor...
Ik blijf met hetzelfde probleem zitten als Blue Darkness ...

Wil je trouwens een RGB met iets meer PK en koppel heb je maar 2 keuzes vlgs mij: Exige V6 of een platgestampte kever alla 997GT3 ... Maar beiden zijn dan ook een pak duurder in taks/verzekering/verbruik/onderhoud...
[color=#FF4000]Growing up is inevitable, Growing old is optional![/color]
[color=#00BFFF]Racing is life. Anything before or after is just waiting.[/color]
Gebruikersavatar
stekki
Berichten: 1250
Lid geworden op: 16 apr 2012, 15:34
Naam: Stijn
Auto: no lotus
Locatie: Potholecountry

Re: EXIGE RGB nr 055

Bericht door stekki »

KoenC schreef:
Blue Darkness schreef:PS: een 330d heeft ongeveer 6,7sec nodig van 0 tot 100km/u.
Hoe kan zo'n ding nu sneller zijn dan je Exige?? :oops: :roll:
Zelfs met heel veel 'chiptuning' gaat dat volgens mij niet lukken hoor...
Ik blijf met hetzelfde probleem zitten als Blue Darkness ...

Wil je trouwens een RGB met iets meer PK en koppel heb je maar 2 keuzes vlgs mij: Exige V6 of een platgestampte kever alla 997GT3 ... Maar beiden zijn dan ook een pak duurder in taks/verzekering/verbruik/onderhoud...
Of naar Komo-Tec, zij hebben een S300 kit, makkelijk upgrade-baar vanaf je RGB.
Light is not right
Gebruikersavatar
Blue Darkness
Berichten: 3056
Lid geworden op: 12 aug 2008, 16:12
Naam: Gunther
Auto: Esprit GT3
Locatie: Linter (Belgium)
Contacteer:

Re: EXIGE RGB nr 055

Bericht door Blue Darkness »

Of een rijcursus! Efficienter en veel goedkoper :P
Gebruikersavatar
zeldzame kanarie
Berichten: 275
Lid geworden op: 01 feb 2012, 00:29
Naam: Tino
Auto: Exige RGB
Locatie: een vergeten dorp waar de tijd heeft stilgestaan en miette de geit mascotte is verklaart

Re: EXIGE RGB nr 055

Bericht door zeldzame kanarie »

Blue Darkness schreef:PS: een 330d heeft ongeveer 6,7sec nodig van 0 tot 100km/u.
Hoe kan zo'n ding nu sneller zijn dan je Exige?? :oops: :roll:
Zelfs met heel veel 'chiptuning' gaat dat volgens mij niet lukken hoor...
denk dat je het oude model voor hebt, een e90 LCI 330D heeft in originele toestand 6.0 sec (manuele bak 6.2) nodig om naar 100kmpu te gaan dit met volle tank en testpiloot van 75kg volgens bmw's technische gegevens.
met herprogramatie kan men in 5.4 sec de 100kmpu bereiken afhankelijk van windrichting en inhoud brandstoftank. zelf getest met cronometer waar hij geherprogrameerd is geweest. door zijn 1600kg is hij in 1ste en 2de Vitesse niet extreem snel zoals de exige maar eens de 90kmpu gepasseerd speel het koppel een hoofdrol. 675nm is bijna zoals als een stuwraket die je vooruit blaast geen enkel vier cilindertje kan daar tegen op. behalve een Atom dan of caterham R500.
touring pack-sport pack-performance pack-Limited slip differential-moroso race carter-anti surge alloy fuel tank-alloy race radiator- TRD Airbox-Janspeed lotus stage3 exhaust-roadblock film on clamshell.
Gebruikersavatar
zeldzame kanarie
Berichten: 275
Lid geworden op: 01 feb 2012, 00:29
Naam: Tino
Auto: Exige RGB
Locatie: een vergeten dorp waar de tijd heeft stilgestaan en miette de geit mascotte is verklaart

Re: EXIGE RGB nr 055

Bericht door zeldzame kanarie »

Blue Darkness schreef:Of een rijcursus! Efficienter en veel goedkoper :P
kom maar is mee op franco rijden dan zal ik je eens een demonstratie geven wat een rijcursus is :P ;)
touring pack-sport pack-performance pack-Limited slip differential-moroso race carter-anti surge alloy fuel tank-alloy race radiator- TRD Airbox-Janspeed lotus stage3 exhaust-roadblock film on clamshell.
Gebruikersavatar
Blue Darkness
Berichten: 3056
Lid geworden op: 12 aug 2008, 16:12
Naam: Gunther
Auto: Esprit GT3
Locatie: Linter (Belgium)
Contacteer:

Re: EXIGE RGB nr 055

Bericht door Blue Darkness »

zeldzame kanarie schreef:
Blue Darkness schreef:PS: een 330d heeft ongeveer 6,7sec nodig van 0 tot 100km/u.
Hoe kan zo'n ding nu sneller zijn dan je Exige?? :oops: :roll:
Zelfs met heel veel 'chiptuning' gaat dat volgens mij niet lukken hoor...
denk dat je het oude model voor hebt, een e90 LCI 330D heeft in originele toestand 6.0 sec (manuele bak 6.2) nodig om naar 100kmpu te gaan dit met volle tank en testpiloot van 75kg volgens bmw's technische gegevens.
met herprogramatie kan men in 5.4 sec de 100kmpu bereiken afhankelijk van windrichting en inhoud brandstoftank. zelf getest met cronometer waar hij geherprogrameerd is geweest. door zijn 1600kg is hij in 1ste en 2de Vitesse niet extreem snel zoals de exige maar eens de 90kmpu gepasseerd speel het koppel een hoofdrol. 675nm is bijna zoals als een stuwraket die je vooruit blaast geen enkel vier cilindertje kan daar tegen op. behalve een Atom dan of caterham R500.
Zelfs met die 5,4sec moet je Exige toch nog steeds sneller zijn.
Tegen dat die BMW je dan toch ooit voorbij zou vliegen is een stoplichtsprintje toch al voorbij.
Gebruikersavatar
Blue Darkness
Berichten: 3056
Lid geworden op: 12 aug 2008, 16:12
Naam: Gunther
Auto: Esprit GT3
Locatie: Linter (Belgium)
Contacteer:

Re: EXIGE RGB nr 055

Bericht door Blue Darkness »

zeldzame kanarie schreef:
Blue Darkness schreef:Of een rijcursus! Efficienter en veel goedkoper :P
kom maar is mee op franco rijden dan zal ik je eens een demonstratie geven wat een rijcursus is :P ;)
Ik dacht dat je niet meer op circuit zou rijden? ;)
Plaats reactie