EXIGE RGB nr 055

Gallerij van Ledenauto's en andere mooie Lotussen.
Wil je uw wagen voorstellen? Doe het dan hier!
Gebruikersavatar
Blue Darkness
Berichten: 3056
Lid geworden op: 12 aug 2008, 16:12
Naam: Gunther
Auto: Esprit GT3
Locatie: Linter (Belgium)
Contacteer:

Re: EXIGE RGB nr 055

Bericht door Blue Darkness »

zeldzame kanarie schreef:
dachero schreef:Tino,laat die sprintjes maar. Binnenkort ga je niet alert genoeg meer zijn om bij groen te sprinten. De slapeloze nachten die je staan te wachten na de geboorte van uw 2 de kleine gaan uw reactiesnelheid vertragen :mrgreen: :mrgreen: :lol:
ik weet het Danny :) ben nog aan het twijfelen welke auto ik ga nemen voor zo snel mogelijk naar de maturiteit te razen. de lotus is op papier sneller maar dan verlies ik weer tijd om ons Evi daar uit te krijgen zonder er iets aan over te houden. en ook de textiel vloer van die bmw absorbeert nog wat vruchtwater, maar in de lotus zit je dan weer in een kuip gelijk een aquarium :lol:
Aqarium...?
Ik geloof nooit dat die Lotus waterdicht is... :lol:
Gebruikersavatar
StevenD
Berichten: 70
Lid geworden op: 16 apr 2011, 10:25
Naam: Steven
Auto: Elise s2 (2003)
Locatie: Kerkhove (Avelgem)

Re: EXIGE RGB nr 055

Bericht door StevenD »

Hmm, dit is een vraag waar ik zelf ook een tijd mee gezeten heb.

Ikzelf heb een elise met 120pk rover en een gechipte A4 als daily. Het chippen was vooral omdat ik regelmatig aanhangwagens trek en dan was de 136pk wat slapjes. Het resultaat was onverwachts, de 400Nm voel je wel degelijk. en blijf je ook wel voelen!

Als gevolg ging ik kijken wat er mogelijk was met de Elise, zeker toen een BMW in mijn gat bleef plakken... Nu, na het volgende rond punt, zag ik in mijn spiegel de BMW net niet in de vangrail gaan, en na een paar keer de 2 rijvakken + pechstrook gezien te hebben ging hij terug volle gas om mij toch maar voorbij te zijn. Dan denk je toch wel eens: waar zijn we mee bezig...

De elise is een prachtige wagen, vinnig, licht, basic, goede baanligging, cabrio,... Het is ZEKER niet de snelste, maar voor mij de perfecte wagen om in te ontspannen. Het gevoel met de auto, de motor, de weg en de buitenlucht is gewoon zaaaalig. Na elk ritje ben ik een nieuw mens, en telkens als ik de garage open doe krijg ik een zalig gevoel. Denk jij dat de eigenaar van die BMW dat zelfde gevoel heeft?

Je moet dus uitmaken wat je wil. De snelste zal je nooit zijn, er is altijd wel iets beter en het is aan kwestie van tijd voor je die tegenkomt. Kan je enkel genieten van de snelheid, dan is een Lotus wellicht niet de beste auto voor je. Geniet je daarentegen van alles wat de auto te bieden heeft, dan zullen er weinig auto's je datzelfde kunnen geven. Je kan niet alles willen ;)

Het feit dat je al verschillende keren overwogen hebt om hem weg te doen, maar toch gehouden hebt, zegt me dat iets je bindt met de auto. mss moet je zelf nog ontdekken wat dat precies is...
[color=#BF0000][b]Life's too short to drive boring cars[/b][/color]
Bart P
Berichten: 1021
Lid geworden op: 21 okt 2008, 20:54
Naam: Bart
Auto: Elise S2
Locatie: Maasmechelen

Re: EXIGE RGB nr 055

Bericht door Bart P »

Awel, da's schoon gezegd Steven !!!
Gebruikersavatar
Goor00
Berichten: 94
Lid geworden op: 31 okt 2009, 21:01
Naam: Tom
Auto: Elise Club Racer
Locatie: Hasselt

Re: EXIGE RGB nr 055

Bericht door Goor00 »

Ik kan me hier ook in vinden.

Ik heb zelf een Elise CR 1.8 136pk en een BMW 120d 184pk. De auto's zijn ongeveer even snel waarbij de BMW een voordeel heeft bij hernemingen vanaf +-100km/h.

Krachtige diesels hebben zo'n lineaire krachtontplooing dat je enkel op de teller kan zien dat je vlot vooruit gaat. In een Elise/Exige voel je de snelheid en dat is waar het om gaat. Vooral het hoogtoerige karakter spreekt me aan.

Ik heb al met veel krachtige berlines gereden zoals BMW V10 M5, BMW 760 en Merc. S600... De enige die ik plezant vind is een Maserati Quatroporte, niet omdat deze de snelste is, de M5 is waanzinnig snel, maar het gevoel mede door de Ferrari motorgeluid en de gerobotiseerde bak met paddels.

Geef mij maar een trage sportwagen die een smile op mijn gezicht tovert, dan een snelle diesel zonder snelheidsgevoel en stuurgevoel.
Gebruikersavatar
bartvdb
Berichten: 881
Lid geworden op: 15 sep 2008, 13:38
Naam: Bart
Auto: Elise S 2008
Locatie: Adinkerke

Re: EXIGE RGB nr 055

Bericht door bartvdb »

+1; heb een bmw e 90 18D, leuk, solide, stil ,vlot, comfort en voor al de rest is er: tante elise :D
Gebruikersavatar
Peter D
Berichten: 1290
Lid geworden op: 03 aug 2009, 16:02
Naam: Peter
Auto: Elan M100
Locatie: Landen

Re: EXIGE RGB nr 055

Bericht door Peter D »

+1; heb een E46 320d Touring die wat opgekieteld is.
Ook hier leuk, solide, stil ,vlot, comfort en ja, makkelijk wanneer ik eens wat onderdelen voor de Elan ga halen... :mrgreen:
Setje velgen, nieuw dakje, ... 't ging er allemaal in.

Wie van ons is met een andere wagen nog actief op een ander forum en rijdt er ritjes mee ?
Heb zelf wel ooit meetings gedaan (vanwege BDC), maar daar worden wagens enkel opgeblonken... :o
Ik kan me niet voorstellen dat op bimmerboard of dergelijke ritjes worden georganiseerd om eens samen van het rijplezier van de Beemer te genieten.
En een BMW is nu toch ook niet meteen de saaiste om mee te rijden...
Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary… that’s what gets you.
Gebruikersavatar
diego
Berichten: 393
Lid geworden op: 25 dec 2010, 12:38
Auto: Elan S2 - EXIGE S II
Locatie: Staden

Re: EXIGE RGB nr 055

Bericht door diego »

Ik snap het niet hoor , mijn vrouw heeft een Bmw x5 3.0d met 235pk . 2 weken geleden met de Elan sprintje getrokken en ze kon niet mee zelfs in sportstand:)

Denk dat het eerder aan de piloot dan aan de wagen zal liggen ;)
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: EXIGE RGB nr 055

Bericht door Frederik »

diego schreef:Ik snap het niet hoor , mijn vrouw heeft een Bmw x5 3.0d met 235pk . 2 weken geleden met de Elan sprintje getrokken en ze kon niet mee zelfs in sportstand:)

Denk dat het eerder aan de piloot dan aan de wagen zal liggen ;)
...misschien lag het eerder aan je vrouw ? :D

neen ... even wat cijfertjes:
BMW X5 = 235pk = 2.180kg & 0-100 : 8,3sec
Elan M100 = 165pk = 1.100kg & 0-100 : 7,9sec
325D = 204pk = 1.600kg & 0-100 : 7sec
325D + chip = ~280pk = 1.600kg & 0-100 : ?6.5sec?
Exige RGB = 260pk = 890kg & 0-100 : 4sec

En wat hebben we vandaag geleerd?
- ja, de Elan is sneller dan de X5 (de X5 heeft dan ook de stroomlijn van een baksteen - tov 325d/elan...)
- neen, de 325D met chip is niet sneller als de Exige RGB
- volgens mij zit de error eerder tussen de zetel en het stuur ;-)
Gebruikersavatar
zeldzame kanarie
Berichten: 275
Lid geworden op: 01 feb 2012, 00:29
Naam: Tino
Auto: Exige RGB
Locatie: een vergeten dorp waar de tijd heeft stilgestaan en miette de geit mascotte is verklaart

Re: EXIGE RGB nr 055

Bericht door zeldzame kanarie »

Frederik schreef:
diego schreef:Ik snap het niet hoor , mijn vrouw heeft een Bmw x5 3.0d met 235pk . 2 weken geleden met de Elan sprintje getrokken en ze kon niet mee zelfs in sportstand:)

Denk dat het eerder aan de piloot dan aan de wagen zal liggen ;)
...misschien lag het eerder aan je vrouw ? :D

neen ... even wat cijfertjes:
BMW X5 = 235pk = 2.180kg & 0-100 : 8,3sec
Elan M100 = 165pk = 1.100kg & 0-100 : 7,9sec
325D = 204pk = 1.600kg & 0-100 : 7sec
325D + chip = ~280pk = 1.600kg & 0-100 : ?6.5sec?
Exige RGB = 260pk = 890kg & 0-100 : 4sec

En wat hebben we vandaag geleerd?
- ja, de Elan is sneller dan de X5 (de X5 heeft dan ook de stroomlijn van een baksteen - tov 325d/elan...)
- neen, de 325D met chip is niet sneller als de Exige RGB
- volgens mij zit de error eerder tussen de zetel en het stuur ;-)
volgende keer neem ik het op videofilm op. of zou het komen dat ik in eerste versnelling niet hoger ging dan 6000tmin?
touring pack-sport pack-performance pack-Limited slip differential-moroso race carter-anti surge alloy fuel tank-alloy race radiator- TRD Airbox-Janspeed lotus stage3 exhaust-roadblock film on clamshell.
Gebruikersavatar
zeldzame kanarie
Berichten: 275
Lid geworden op: 01 feb 2012, 00:29
Naam: Tino
Auto: Exige RGB
Locatie: een vergeten dorp waar de tijd heeft stilgestaan en miette de geit mascotte is verklaart

Re: EXIGE RGB nr 055

Bericht door zeldzame kanarie »

duw op youtube maar is in 325D LCI chip acceleration!! dan zie je eens hoe snel dat beest op de 200 zit 8-)
touring pack-sport pack-performance pack-Limited slip differential-moroso race carter-anti surge alloy fuel tank-alloy race radiator- TRD Airbox-Janspeed lotus stage3 exhaust-roadblock film on clamshell.
Plaats reactie