Leuk ? Warm dat wel !

Gallerij van Ledenauto's en andere mooie Lotussen.
Wil je uw wagen voorstellen? Doe het dan hier!
Plaats reactie
Johan Inion
Berichten: 42
Lid geworden op: 02 mar 2010, 19:48
Auto: Elan +2

Leuk ? Warm dat wel !

Bericht door Johan Inion »

Verkeerd benzine darmpje gebruikt !!!
Bijlagen
21607140_1X.JPG
Gebruikersavatar
Didier
Berichten: 1596
Lid geworden op: 25 jul 2009, 11:20
Naam: Didier heeft Lotusitis ..
Auto: Elan Plus2S CN
Locatie: Geluwe W-VL
Contacteer:

Re: Leuk ? Warm dat wel !

Bericht door Didier »

OMG :o :?

m'n grootste schrik :(

Wil zoiets niet meemaken ...
--------------Greetz, Didier -------------The destination is irrelevant, when the journey is in a Lotus!
Gebruikersavatar
FastEleven
Berichten: 1925
Lid geworden op: 29 jan 2009, 11:38
Naam: Erik
Auto: 2-11 + Cup 250
Locatie: België-Brasschaat

Re: Leuk ? Warm dat wel !

Bericht door FastEleven »

Ik heb bij m'n vroegere Westfield 'Lotus' Eleven bij het starten ooit een backfire in de motor gehad. Dit kwam doordat ik te kort achtereen probeerde te herstarten. Het gevolg was dat er een steekvlam door de Weber carburator kwam, en die heeft de luchtfilter in brand gestoken. Deze luchtfilter was dus gewoon van mousse en los over de kelken van de weber geschoven.

Het was gelukkig putje winter en maar net boven de nul graden, waardoor ik niet alleen voorzien was van een warme pilotenvest met schaapsvacht, maar ook van dikke handschoenen. Voordat ik me ingeduffeld had, had ik de auto gelukkig al buitengeduwd. Omdat er bij het starten dus rook onder de motorkap vandaan kwam, ben ik snel terug uit de auto gesprongen, heb de motorkap geopend en na een korte analyse de brandende en smeltende luchtfilter met de hand weggehaald. Stoer hé !! 8-)

Nadien de afgekoelde smurrie van de smeltende mousse weggehaald, en de auto gestart zonder motorkap en zonder luchtfilter. Niks aan de hand en toch nog een prettig winterritje gehad, al was het toch wel met een iets klein hartje dan gewoonljik ... :oops:
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track
Afbeelding
Red Baron
Berichten: 1910
Lid geworden op: 09 dec 2009, 14:38
Naam: Stijn
Auto: Dax Rush, Elise S1
Locatie: Sijsele (Belgium)

Re: Leuk ? Warm dat wel !

Bericht door Red Baron »

FastEleven schreef:Ik heb bij m'n vroegere Westfield 'Lotus' Eleven bij het starten ooit een backfire in de motor gehad. Dit kwam doordat ik te kort achtereen probeerde te herstarten. Het gevolg was dat er een steekvlam door de Weber carburator kwam, en die heeft de luchtfilter in brand gestoken. Deze luchtfilter was dus gewoon van mousse en los over de kelken van de weber geschoven.
Daarmee dat ik ook geen zo'n mousse filters over m'n kelken zitten heb.
Heb al enkele keren bij het starten een steekvlam gezien en wil dit zeker zo vermijden.
Liever een beetje stof in de open luchtkelk dan zo'n zwarte...

't Is nu ook niet dat ik duizenden kilometers per jaar doe ;)
De kortste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn.
De mooiste verbinding tussen 2 punten is een bocht.
De snelste en mooiste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn door een bocht !
Gebruikersavatar
Didier
Berichten: 1596
Lid geworden op: 25 jul 2009, 11:20
Naam: Didier heeft Lotusitis ..
Auto: Elan Plus2S CN
Locatie: Geluwe W-VL
Contacteer:

Re: Leuk ? Warm dat wel !

Bericht door Didier »

heb van die brooddozen van K&N op, geen probleem van die kant :)
--------------Greetz, Didier -------------The destination is irrelevant, when the journey is in a Lotus!
Plaats reactie