Wie zet zijn LOTUS op stal tijdens de winter ?

Gallerij van Ledenauto's en andere mooie Lotussen.
Wil je uw wagen voorstellen? Doe het dan hier!
Herman
Berichten: 4066
Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Locatie: Kortrijk / Altea.
Contacteer:

Wie zet zijn LOTUS op stal tijdens de winter ?

Bericht door Herman »

ik zelfs maar half en half--
de Elise staat op het bedijf, mooi op de hefbrug met de wieltjes vd grond-- en met het kleine zeiltje (showercap) er op, tegen stof...
ik heb hem gisterenmorgen eens willen starten... maar nada...gisterenavond dan de druppellader aangelegd .....,, en hij starte deze morgen perfekt, een keertje laten op temperatur komen... staat nu gereed voor 7 december as. tour de sapins in Béthune fr. (nu reeds 46 deelnemers) daarna zal hij waarschijnlijk op stal staan tot de eerste tour in 2009.... Ruitenssproeier en koelvloeistof reeds gecontroleerd tegen vorst. idem voor de Europa...

de Europa staat bij mij thuis en wordt nog in het week-end gebruikt als het geen echt bereweer of sneeuw is (met uitzondering van mosselevents :D )
en hij zit onder een hoes voor bescherming tegen de kat die er altijd bovenop zit, en ik kan ze maar niet leren haar pootjes af te vegen...
Bijlagen
001.JPG
Gebruikersavatar
ovi
Berichten: 3904
Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Locatie: Keerbergen

Re: Wie zet zijn LOTUS op stal tijdens de winter ?

Bericht door ovi »

Ik zoek zo'n brugje Herman.
Is dat op 220 ?
Herman
Berichten: 4066
Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Locatie: Kortrijk / Altea.
Contacteer:

Re: Wie zet zijn LOTUS op stal tijdens de winter ?

Bericht door Herman »

yep, 220 volt. en met de compressor om de pneumatische veiligheids haak te (de-)activeren

op internet gevonden, ik was op zoek naar een goede okazie 4 palen brug, maar dan betaal je toch ook algauw 800 tot 1200 euro voor, en het grote probleem is dat ... eens je die dingen gedemonteerd hebt, je ze bijna niet perfect werkende nadien terug in elkaar kan steken, zodoende is het best die dingen te kopen, in de direkte onmiddelijke nabijheid,, en voor transport: brug omhoog--- trailer eronder, brugpalen los maken vd grond en brug zakken, zodoende komen de palen vd grond en kan men dit vervoeren, men is dan natuurlijk "te" breed voor de wet tijdens dit vervoer, daarom zeg ik in de direkte buurt-----

maar... ik vond er géén gepaste in de buurt, en ik kreeg een tip van iemand over de firma Matthijs in Vichte die deze dingen invoert, ik ben erom geweest met mijn bestelwagen (master) en de box waarin het hele ding zat kon er ineens mooi in geplaatst worden met de heftruck, ik heb dan thuis de box in de camionette opengebroken, (plywood) en de hefbrug eruit laten rollen..
voordeel van dit type is, als je het niet nodig hebt kan je het gemakkelijk naar een andere plaats verrollen.

ik denk dat ik iets van 1235 euro betaald heb + btw heft 2.8 ton.

http://www.ni-kit.com/pdf/cat_matthys_ndl.pdf

zie blz 24.

zo zie je maar dat je moet oppassen met okazie prijzen, en dat je soms nieuw kunt kopen voor de prijs van een gebruikte-

zie ook eerdere berichten hieromtrent op het forum...
in showroom/garages- bericht 20/9 en 16/10

ik heb dit jaar ook een prachtige autotrailer gloednieuw gekocht voor de prijs van een okazie. (ook gevonden op het net.) (= nu géén pakjes meer onder kerstboom voor mij :( )
Bart P
Berichten: 1021
Lid geworden op: 21 okt 2008, 20:54
Naam: Bart
Auto: Elise S2
Locatie: Maasmechelen

Re: Wie zet zijn LOTUS op stal tijdens de winter ?

Bericht door Bart P »

Op 23 december wordt de Elise volledig in de wax gezet en gaat ze tot het voorjaar op stal in de garage. Moet er trouwens iets voorzien worden als de Elise zo'n langere tijd stil gaat staan?
Gebruikersavatar
Exploded
Berichten: 1163
Lid geworden op: 12 sep 2008, 09:57
Naam: Gert
Auto: Elise MK1
Locatie: Herselt

Re: Wie zet zijn LOTUS op stal tijdens de winter ?

Bericht door Exploded »

Bart Paredis schreef:Op 23 december wordt de Elise volledig in de wax gezet en gaat ze tot het voorjaar op stal in de garage. Moet er trouwens iets voorzien worden als de Elise zo'n langere tijd stil gaat staan?
Als je een stofkap hebt, is dat ideaal; maar ik doe het met een paar lakens.
Eventueel is het beter om de banden op houten planken te zetten.
MLaar wat je zeker moet doen is de batterij loskoppelen of de druppellader aanhangen. Daar ga je veel plezier van hebben, oh ja en nog 1 ding; de elise goed voltanken.
WimC
Berichten: 1128
Lid geworden op: 16 nov 2008, 20:59
Auto: Elise S1

Re: Wie zet zijn LOTUS op stal tijdens de winter ?

Bericht door WimC »

ik probeer heel de winter door te rijden. Wél alleen bij droog weer. De druppellader staat ook steeds aangekoppeld.
mark986
Berichten: 170
Lid geworden op: 18 nov 2008, 17:09
Naam: Mark
Auto: elise mk2 JPS
Locatie: Antwerpen/Altea

Re: Wie zet zijn LOTUS op stal tijdens de winter ?

Bericht door mark986 »

ik probeer ook elke week de elise buiten te halen. Heb haar nog niet zolang en tja, ne kleine met speelgoed hé....
Zal wel minderen als het echt te is, met sneeuw bvb komt ze liefst niet buiten.
Als ze toch in de garage staat gaat het lotus kleedje erover.
Gebruikersavatar
fantaflesdopke
Berichten: 172
Lid geworden op: 13 aug 2008, 18:21

Re: Wie zet zijn LOTUS op stal tijdens de winter ?

Bericht door fantaflesdopke »

Staat ook op stal voor de winter ... we proberen er elke week eens mee te rijden ivm batterij, druppellader nog niet aangeschaft wegens eerste winter met een Elise in de garage.

Afdekken met een paar dekentjes, de katten vinden het een heel aangename zetel, en een hoes zou binnen de maand vol met gaatjes zitten vrees ik.
De snoodaards ...
Gebruikersavatar
ovi
Berichten: 3904
Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Locatie: Keerbergen

Re: Wie zet zijn LOTUS op stal tijdens de winter ?

Bericht door ovi »

Herman schreef:yep, 220 volt. en met de compressor om de pneumatische veiligheids haak te (de-)activeren

op internet gevonden, ik was op zoek naar een goede okazie 4 palen brug, maar dan betaal je toch ook algauw 800 tot 1200 euro voor, en het grote probleem is dat ... eens je die dingen gedemonteerd hebt, je ze bijna niet perfect werkende nadien terug in elkaar kan steken, zodoende is het best ik heb dit jaar ook een prachtige autotrailer gloednieuw gekocht voor de prijs van een okazie. (ook gevonden op het net.) (= nu géén pakjes meer onder kerstboom voor mij :( )
Sorrie Herman dat ik het u nog eens gevraagd heb! :oops:
Ik had dit antwoord niet gezien.
Heb het eens bekeken en ziet er deftig brugske uit.
Als ik geen smeerput mag maken in mijn huurgarage ga ik er mij zo één aanschaffen.
Herman
Berichten: 4066
Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Locatie: Kortrijk / Altea.
Contacteer:

Re: Wie zet zijn LOTUS op stal tijdens de winter ?

Bericht door Herman »

Ik heb intussen gevraagd aan onze webmaster om de geplaatste nieuwe berichten ietwat langer actueel te laten staan....

het maken van een deftige smeerput zal u weinig minder kosten dan de aanschaf van zulk een hefbrugske denk ik.... en het blijft altijd van u...
voordelen: de wielen zijn altijd vd grond en ge staat nooit met uw voeten in het water.. het is verrolbaar.... nadelen onder het middengedeelte vd auto kunt ge moelijk werken, maar over het algemeen is er daar weinig om aan te prutsen...
Plaats reactie