Welkom Erwin!
Mooie sloffen hoor! Staan 'm goed.
Een nieuwe trotse Lotus bezitter : Elise Mk1
-
- Berichten: 2153
- Lid geworden op: 09 sep 2008, 12:50
- Naam: Henk-Jan
- Auto: Elan M100 S2 Turbo '95
- Locatie: Delluf
Re: Een nieuwe trotse Lotus bezitter : Elise Mk1
If you always do what you always did, you always get what you always got.
- Erwin
- Berichten: 1812
- Lid geworden op: 08 okt 2008, 19:26
- Naam: Euh ... Erwin
- Auto: Elise S CR, Donk D8
- Locatie: Haasrode
Re: Een nieuwe trotse Lotus bezitter : Elise Mk1
Vorige week naar de keuring geweest in Tienen.
Met de nodige schrik in het hart voor:
- mijn BBS velgen
- mijn Larini uitlaat
- mijn spoorverbreders
- rode richtingaanwijzers achteraan
- mijn verlaagde tegelbare ophanging
- ...
en....
door de keuring zonder 1 enkele opmerking!
Ze durven zelfs de Elise niet opheffen om de ophanging na te kijken uit schrik dat de polyester dorpels zouden sneuvelen.
Allen naar Tienen voor de keuring!!
Het andere station bij mij in de buurt is Rotselaar.
Daar zijn het echt miereneukers die op elk detail dat niet in orde is een rode kaart geven. Zo ken ik iemand die voor een inox einddemper (niet gehomologeerd) op een BMW 3 maanden heeft rondgelopen om het geregeld te krijgen omdat een streverke in Rotselaar een rode kaart hiervoor gaf.
Met de nodige schrik in het hart voor:
- mijn BBS velgen
- mijn Larini uitlaat
- mijn spoorverbreders
- rode richtingaanwijzers achteraan
- mijn verlaagde tegelbare ophanging
- ...
en....
door de keuring zonder 1 enkele opmerking!
Ze durven zelfs de Elise niet opheffen om de ophanging na te kijken uit schrik dat de polyester dorpels zouden sneuvelen.
Allen naar Tienen voor de keuring!!
Het andere station bij mij in de buurt is Rotselaar.
Daar zijn het echt miereneukers die op elk detail dat niet in orde is een rode kaart geven. Zo ken ik iemand die voor een inox einddemper (niet gehomologeerd) op een BMW 3 maanden heeft rondgelopen om het geregeld te krijgen omdat een streverke in Rotselaar een rode kaart hiervoor gaf.
I don't have a carbon footprint - I drive everywhere.
-
- Berichten: 4066
- Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
- Auto: Europa S +Morgan 4/4
- Locatie: Kortrijk / Altea.
- Contacteer:
Re: Een nieuwe trotse Lotus bezitter : Elise Mk1
Toen ik onlangs met de Porsche naar de keuring ging, kroop er zo een jonge gast in de wagen, en wriemelde aan alle knopjes, en bleef er maar inzitten, t'werkte al serieus op mijn systeem,...tot hij plots op de ruit klopte, en.. toen ik de deur opende, vroeg hij mij doodleuk hoe ik het handschoenbakje opendeed, dit terwijl hij met zijn vingernagels verwoed probeerde de passagiers airbag open te krijgen...
-
- Berichten: 918
- Lid geworden op: 24 jan 2009, 15:12
- Naam: Stijn
- Auto: beemer
- Locatie: wommersom
Re: Een nieuwe trotse Lotus bezitter : Elise Mk1
TIENEN IS THE BEST
- Erwin
- Berichten: 1812
- Lid geworden op: 08 okt 2008, 19:26
- Naam: Euh ... Erwin
- Auto: Elise S CR, Donk D8
- Locatie: Haasrode
Re: Een nieuwe trotse Lotus bezitter : Elise Mk1
Ik woon net in het midden tussen het station in Rotselaar en het station in Tienen. Vroeger ging ik altijd naar Rotselaar, maar staat bekend als één van de strengste van België.
Sinds ik naar Tienen ga (reeds een paar jaar) geen enkel probleem meer. Die jongens zeggen ook al op voorhand dat ze een Elise niet willen opheffen, dus ze weten waarover ze spreken.
Sinds ik naar Tienen ga (reeds een paar jaar) geen enkel probleem meer. Die jongens zeggen ook al op voorhand dat ze een Elise niet willen opheffen, dus ze weten waarover ze spreken.
I don't have a carbon footprint - I drive everywhere.
- ovi
- Berichten: 3904
- Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
- Naam: Ivo
- Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
- Locatie: Keerbergen
Re: Een nieuwe trotse Lotus bezitter : Elise Mk1
Ik ben met de Elan naar Rotselaar geweest op afspraak en op 10 minuten terug buiten.(da valt daar goe mee dacht ik! )Erwin schreef:Ik woon net in het midden tussen het station in Rotselaar en het station in Tienen. Vroeger ging ik altijd naar Rotselaar, maar staat bekend als één van de strengste van België.
Sinds ik naar Tienen ga (reeds een paar jaar) geen enkel probleem meer. Die jongens zeggen ook al op voorhand dat ze een Elise niet willen opheffen, dus ze weten waarover ze spreken.
Met de Punto zelfde behalve dat ik inneens op het papier iets zag staan van tuning ??? Was er nen pipo die dat erop had gezet omdat hij een houten stuurtje had gezien? Ik heb nog de opmerking gemaakt dat dit een speciale uitvoering was in 1996 met dus ook een voledig houten dashboard en dus ook bijbehorend stuurtje en dat ze daar nog nooit geen "tuning" van gemaakt hadden maar kon geen kwaad dat dat er op stond wist hij mij te zeggen.
Toen ik aan de kassa kwam moest ik voor die "tuning" die die klojo erop had gezet dan wel ineens 7.5 euro extra betalen! Heb er nog aan gedacht om van mijn voeten te gaan maken maar heb maar zo gelaten.
- Frederik
- Site Admin
- Berichten: 11312
- Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
- Auto: Elan & Evora
- Locatie: Waregem
- Contacteer:
Re: Een nieuwe trotse Lotus bezitter : Elise Mk1
Dat "tuning" verhaal gat veel verder dan dat. Als er bepaalde zaken aangepast zijn (tuning) dan moeten ze daarvoor een extra document opmaken en enkele zaken extra controleren. Daarvoor vragen ze een kleine meerprijs.
Ergens begrijpelijk, maar soms erg moeilijk de lijn te trekken en om te weten of dat ene origineel nu origineel is of niet. Als al de mensen op de keuring alle speciale versies vanbuiten moeten blokken dan zijn ze er wel mee.
Een vriend van mij werd ooit teruggestuurd met rode kaart wegens het plaatsen van "verboden" ventilatieroosters in zijn motorkap.
Moraal van het verhaal : hij reed met een Ford Escort Cosworth
Dat ze niet weten dat er ooit een Puntoke was met een houten stuur in een speciale editie kan ik ergens nog begrijpen, maar dat een Escort Cosworth origineel luchtinlaten in de motorkap heeft zou toch wel parate kennis mogen zijn... niet?
Maar eigenlijk is dit allemaal off-topic.
(misschien es kijken om op te splitsen)
Ergens begrijpelijk, maar soms erg moeilijk de lijn te trekken en om te weten of dat ene origineel nu origineel is of niet. Als al de mensen op de keuring alle speciale versies vanbuiten moeten blokken dan zijn ze er wel mee.
Een vriend van mij werd ooit teruggestuurd met rode kaart wegens het plaatsen van "verboden" ventilatieroosters in zijn motorkap.
Moraal van het verhaal : hij reed met een Ford Escort Cosworth
Dat ze niet weten dat er ooit een Puntoke was met een houten stuur in een speciale editie kan ik ergens nog begrijpen, maar dat een Escort Cosworth origineel luchtinlaten in de motorkap heeft zou toch wel parate kennis mogen zijn... niet?
Maar eigenlijk is dit allemaal off-topic.
(misschien es kijken om op te splitsen)
9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic