Dirty (vuile) Lotussen & eventueel na (poetsbeurt) :)

Gallerij van Ledenauto's en andere mooie Lotussen.
Wil je uw wagen voorstellen? Doe het dan hier!
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Dirty (vuile) Lotussen & eventueel na (poetsbeurt) :)

Bericht door Frederik »

www.meguiars.be (je kan online bestellen)
Herman
Berichten: 4066
Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Locatie: Kortrijk / Altea.
Contacteer:

Re: Dirty (vuile) Lotussen & eventueel na (poetsbeurt) :)

Bericht door Herman »

Vandaag eindelijk na lange tijd eens een droge dag, k'heb van de gelegenheid eens gebruik gemaakt om ze eens in de wasmachiene te steken....
Bijlagen
003.JPG
004.JPG
WimC
Berichten: 1128
Lid geworden op: 16 nov 2008, 20:59
Auto: Elise S1

Re: Dirty (vuile) Lotussen & eventueel na (poetsbeurt) :)

Bericht door WimC »

kleurverschil bij de Lotus valt wel beetje op hé...neusje eens pijn gedaan?
Toch raar dat ondanks alle technologie die nu in lakkerijen beschikbaar is, dat ze dit nog steeds niet 100% op punt krijgen.

Desondanks blijft de Europa mijn hart stelen en denk ik wel ooit eentje in de garage te hebben.

goed gewerkt Herman!

Wim
Herman
Berichten: 4066
Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Locatie: Kortrijk / Altea.
Contacteer:

Re: Dirty (vuile) Lotussen & eventueel na (poetsbeurt) :)

Bericht door Herman »

WimC schreef:kleurverschil bij de Lotus valt wel beetje op hé...neusje eens pijn gedaan?
Toch raar dat ondanks alle technologie die nu in lakkerijen beschikbaar is, dat ze dit nog steeds niet 100% op punt krijgen.

Desondanks blijft de Europa mijn hart stelen en denk ik wel ooit eentje in de garage te hebben.

goed gewerkt Herman!
Wim

nee helemaal niet wim, er is geen kleurverschil, maar eigenaardig genoeg zie je dat soms op foto's, bij navraag komt dat doordat de deur dieper zit dan het voorsspatbord en komt het door een soort reflectie.... k'heb reeds bemerkt bij andere europa's ook in dezelfde kleur.... als ge nu eens kijkt naar bv mijn avatar ziet ge het gedeelte dat lichter is op de neus, dan tegenovergesteld daar wel donkerder....ook op de 2 fotos boven is het de ene keer donkerder en de ander foto lichter...
Bijlagen
005.JPG
Laatst gewijzigd door Herman op 18 feb 2009, 16:22, 2 keer totaal gewijzigd.
Herman
Berichten: 4066
Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Locatie: Kortrijk / Altea.
Contacteer:

Re: Dirty (vuile) Lotussen & eventueel na (poetsbeurt) :)

Bericht door Herman »

het hangt natuurlijk af in/uit welke hoek (gezichtshoek) je de dingen bekijkt hé, er kunnen nogal tint verschillen op zitten...
Bijlagen
aankijk hoek..jpg
aankijk hoek..jpg (14.78 KiB) 5830 keer bekeken
WimC
Berichten: 1128
Lid geworden op: 16 nov 2008, 20:59
Auto: Elise S1

Re: Dirty (vuile) Lotussen & eventueel na (poetsbeurt) :)

Bericht door WimC »

ja, idd op de avatar lijkt de deur in een andere tint. Strange...

(op die andere foto is het kleurverschil niet zooo duidelijk, heb je misschien een beter foto?...)

Wim
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Dirty (vuile) Lotussen & eventueel na (poetsbeurt) :)

Bericht door Frederik »

Van de Tieltste Tour Tocht was mijn Lotje weer erg vuil... Gezien het gisteren prachtig weer was heb ik de tijd genomen om Lotje te wassen.

Werkwijze:
- afspuiten met overvloedig regenwater
- wassen met de spons
- nog eens afspuiten
- afdrogen
- opblinken met Meguiar's NXT Speed Detailer
- ramen behandelen met RainX

VOOR
DSC_0508.jpg
DSC_0523.jpg
DSC_0524.jpg
NA
DSC_0529.jpg
DSC_0531.jpg
WimC
Berichten: 1128
Lid geworden op: 16 nov 2008, 20:59
Auto: Elise S1

Re: Dirty (vuile) Lotussen & eventueel na (poetsbeurt) :)

Bericht door WimC »

:( Ik ben hier niet fier op, maar vooruit :(

ik heb de nieuwe Elise vorige zondag ook gewassen. Eerst de auto afgespoeld, dan gewassen met de spons en dan weer overvloedig afgespoeld met water. Ondertussen aan de velgen begonnen. Na de velgen gedaan te hebben, viel het me op, dat er toch nog veel water op de Elise stond. Om het zaakje een beetje vooruit te laten gaan snel een aftrekkertje genomen om het meeste water eraf te doen.............. :cry: :cry: :cry: .......om vervolgens maandag een afspraak te maken in de carrosserie.
Zaterdag gaan ze de 6 à 7 grote krassen eruit polieren die ik gemaakt heb door de aftrekker (met steentje erin :? ) te gebruiken.
Haast en spoed is zelden goed (en dan te weten dat ik voor 300€ aan Meguiars spullen heb liggen).

Wim
Herman
Berichten: 4066
Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Locatie: Kortrijk / Altea.
Contacteer:

Re: Dirty (vuile) Lotussen & eventueel na (poetsbeurt) :)

Bericht door Herman »

Van jaren terug herinner ik mij nog de volgende anekdote... op het vliegveld na het maken van enkele vluchten waren onze vliegtuigen altijd smerig en in het bijzonder aan de aanvalsborden vd vleugels en neus ivm vliegskens, en opspattend vuil vanwege graspistes...dit verwijdert men best met eerst deze een tijdje te laten weken/inwerken met gewoon zeepsop .. het waswerk is te vergelijken met 5 a 6 smerige autos wassen voor één 4 persoons toestel..(is een enorme job) .. op een vliegveld hangen er altijd zo tieners rond die bij u komen een praatje maken in de hoop een keer te mogen meevliegen enzvt... nu had ik een kameraad die een deal sloot met zo een jongeman.. vliegtuig wassen voor vlucht enzvt...paar dagen later bij inspectie kwam naar voren dat de goedmenende jongeman het ganse vliegtuig met een yzeren sponsje afgeshuurd had..(inclusief de plexi ruiten enzvt). mijn vriend had een volledige repaintkost van toenertijd reeds ettelijke honderduizenden franken aan zijn frak... ook was er eens een vliegclub op ebkt die zijn leden opgetrommeld had om in de zomervakantie de verf te verwijderen (decapperen) van een trainingstoestel alvorens het om te lakken, (dit moet telkens volledig verwijderd worden voor nieuwe paint = 30 a 35 kg ) ze hadden niet beter gevonden dan met een zeer ruwe schuurmachine de verf weg te shuren, met het gevolg dat er duizenden nieuwe rivets moesten geplaatst worden voor een zeer aanzienlijke kost....
Gebruikersavatar
ovi
Berichten: 3904
Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Locatie: Keerbergen

Re: Dirty (vuile) Lotussen & eventueel na (poetsbeurt) :)

Bericht door ovi »

Ziet er schoon uit Frederik! :P
Ik ga de mijne niet meer kuizen voor mijn vertrek. Ik ga enkel de ramen met RainX insmeren zodat de vliegskes er niet te veel grip op hebben. ;)
Plaats reactie