Bart1407's Elise MKI

Gallerij van Ledenauto's en andere mooie Lotussen.
Wil je uw wagen voorstellen? Doe het dan hier!
Gebruikersavatar
Jelle
Berichten: 618
Lid geworden op: 27 jan 2009, 03:26
Naam: Jelle
Auto: speculoosje
Locatie: Vijfwegen
Contacteer:

Re: Bart1407's Elise MKI

Bericht door Jelle »

Bart1407 schreef:Hoe bedoel je het juist?

De afdekking van het instrumentengedeelte schuift over het zwarte deel zoals jij het noemt. Er is daar nergens materiaal weggenomen ofzo. Het stuurhuis met instrumentengedeelte schuif je gewoon over het zwarte deel aan de linkerzijde. Het is best een puzzel daar maar iemand met wat weet van techniek en elektriciteit geraakt er zeker uit.
Wees alleen voorzichtig met je contactslot, je dient dit te demonteren en hierin zitten een hoop veertjes en losse stukjes... Ik heb mezelf een nieuw contactslot moeten kopen omdat ik niet meer alle onderdelen terugvond. :oops:

Het enige wat je wel hebt is dat je een afdruk blijft zien van die afkapping aan de rechterzijde. Hoewel dit wel weg te krijgen is met de juiste cleaner denk ik.

Voor de rest zitten er in je chassis aan elke kant een gat, in het een zit je stuurhuis, in het ander je kabelboom. Die twee dienen dus van plaats te veranderen.

Het is inderdaad een erg leuk werk. Het is wel nodig om de parts manual en het garagehandboek van deze site te halen en afgedrukt klaar te hebben liggen. Verder een logisch verstand met wat (basis)kennis van mechanica en elektriciteit en je komt een heel eind.
Thnx voor je duidelijke antwoord, neen ik dacht dat de tellerpartij in een uitsparing in het dashboard zat, en daardoor vroeg ik me af waar dat gat naartoe was aan de rechter kant (de vroegere chauffeurkant dus) :mrgreen:

Maar ik snap het nu volledig! :)

nogmaals proficiat, geen mens die ziet dat het een ombouwproject is, professioneel gedaan! ;)
Plaats reactie