CTLB Fotowedstrijd (nieuwjaarskalender) inzendingen

Gallerij van Ledenauto's en andere mooie Lotussen.
Wil je uw wagen voorstellen? Doe het dan hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

CTLB Fotowedstrijd (nieuwjaarskalender) inzendingen

Bericht door Frederik »

Ik ben de laatste dagen in een erg creatieve bui en ik heb gisteren dan ook op "Flanders Lotus trip" enkele opnames gemaakt in functie van de fotowedstrijd van CTLB. Vandaag heb ik enkele foto's geselecteerd en bepaalde aldaniet bewerkt. Ik heb ook een aantal mooie opnames die niet in aanmerking komen voor de wedstrijd, maar ik zal in een andere threadplaatsen.

Het is mijn bedoeling jullie aan te zetten om ook foto's in te zenden, maar ook om jullie van mijn werk te laten meegenieten. Ik neem aan dat er maar 1 foto per inzender zal geselecteerd worden, dit om iedereen de kans te geven.
Dus wil ik je laten megenieten van mijn inzendingen.

Voor de mensen die ik op ideeën heb gebracht, plaats ik hieronder nog eens de bedoeling en reglementering van de fotowedstrijd.


CTLB Fotowedstrijd 2009

2010 wordt een jubileumjaar voor Club Team Lotus Belgium vzw, immers in 2010 vieren we het 25 jarige bestaan van onze club. Om 2010 als een echt Lotus jaar in te zetten, willen we eind 2009 samen met de Nieuwjaarswensen, een Club-muurkalender met klasse schenken aan ieder Club Team Lotus Belgium – lid. In feite wordt het een fotokalender waarbij er per maand een andere foto te zien is. Het wordt niet alleen een kalender gemaakt voor de CTLB leden maar ook door de CTLB leden.

Vandaar deze oproep om uw fotografische talenten uit te oefenen op onze passie namelijk Lotus.

Om één en ander in goede banen te leiden is het dan ook noodzakelijk om de verwachtingen in enkele regels te formuleren.

  • het gaat over exclusieve opnamen die in geen geval zomaar van het internet geplukt worden, noch van publiciteitsfolders, noch foto’s waar een copyright op zit, of officiële fabrieksfoto’s. Het is echt de bedoeling om prachtige foto’s te bekomen van enige kunstzinnige waarde die eigenlijk gemaakt zijn de onze leden en dit in 2008 en 2009.
  • Het onderwerp is duidelijk Lotus wagens in een decor en niet een Lotus wagen als decor. Foto’s genomen tijdens onze evenementen, uw reizen, bij u thuis, dat zijn de foto’s die we willen. Bewerkte foto’s komen eveneens in aanmerking, maar het is duidelijk dat het onderwerp Lotus is. Gezien de opvatting van de kalender kunnen enkel ‘horizontale’ foto’s in aanmerking komen.
  • het kunnen zowel ‘groepsfoto’s’ zijn als individuele Lotus foto’s, echter detailfoto’s van één bepaald onderdeel worden niet weerhouden. Foto’s van ongevallen worden evenmin weerhouden. Ook foto’s in een onfatsoenlijk kader komen niet in aanmerking.
  • de foto’s kunnen op elk moment verstuurd worden naar ons mailadres info@clubteamlotusbelgium.org. en dit tot uiterlijk 15 november 2009. De keuze voor de samenstelling van de kalender gebeurt door het bestuur van de Club samen met een beroepsfotograaf. Door het toesturen van uw foto ziet u automatisch af van alle vormen van auteursrechten.
  • de naam van de auteur mag niet op de opname vermeld staan. Wel is het de bedoeling om de inzender onder de foto te vermelden.
  • voor een eerste inzending is het niet noodzakelijk de foto in hoge resolutie te bezorgen, enkel van de uitgekozen beelden zal een hoge resolutie opgevraagd worden.
  • de uitgekozen foto’s zullen ook op onze internet site te zien zijn.
  • over het waarom of het waarom niet van een bepaalde keuze wordt niet gecorrespondeerd noch gediscussieerd.


Dus starten maar!

Bron : http://home.scarlet.be/sasspurters/htm/ ... jd2009.htm
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: CTLB Fotowedstrijd (nieuwjaarskalender)

Bericht door Frederik »

Inzending 001

Lotus 2-Eleven eigendom van Lotusbert
Foto genomen bij de start van Brabo Tour 2009

Uitspringende Lotus logo met daarbij regendruppels die zeer mooi effect geven op het storm titanium kleur van Bert zijn prachtige 2-Eleven.

(klikken om te vergroten & mooier effect)
fotowedstrijd-ctlb-fvc-001-.jpg
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: CTLB Fotowedstrijd (nieuwjaarskalender)

Bericht door Frederik »

Inzending 002

Lotus Elan
Foto genomen op de eerste kilometers van Flanders Lotus Trip 2009

Eigenlijk -idee van de moment- toen ik foto's stond te nemen in een weide stond de paal op een bepaald moment in de weg. Maar ik zal al snel een ideetje voor de fotowedstrijd in een vlaag om artistiek te willen doen :-)

Idee is goed, omgeving is goed, maar de belichting is niet optimaal. De zon zat op de foute plaats, maar ik waag toch een poging. Fotografisch is deze foto niet 100% correct maar door zijn unieke karakter toch een leuk eindresultaat.

(klikken om te vergroten & mooier effect)
fotowedstrijd-ctlb-fvc-002.jpg
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: CTLB Fotowedstrijd (nieuwjaarskalender)

Bericht door Frederik »

Inzending 003

Lotus Sprint Exige
Foto genomen op de parking bij de start van Flanders Lotus Trip 2009

Gezien de unieke en vooral opmerkelijke kleurenstelling in combinatie met een rustieke achtergrond komt de wagen zeer erg brut over.

(klikken om te vergroten & mooier effect)
fotowedstrijd-ctlb-fvc-003.jpg
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: CTLB Fotowedstrijd (nieuwjaarskalender)

Bericht door Frederik »

Inzending 004

Lotus 2-Eleven eigendom van Lotusbert samen met de Exige van Jef.
Foto genomen op de pakring van de middagstop van de Flanders Lotus Trip 2009

Beide stoere wagens op een erg ruwe en rommelige achtergrond, laten beide Lotussen tot hun recht komen in deze foto.

(klikken om te vergroten & mooier effect)
fotowedstrijd-ctlb-fvc-004.jpg
WimC
Berichten: 1128
Lid geworden op: 16 nov 2008, 20:59
Auto: Elise S1

Re: CTLB Fotowedstrijd (nieuwjaarskalender) inzendingen

Bericht door WimC »

@Frederik,

jij hebt ooit de allermooiste foto van mijn blauwe Elise gemaakt!

Wim
Bijlagen
forumrit 2.jpg
forumrit 2.jpg (70.37 KiB) 4633 keer bekeken
Plaats reactie