Elise vanuit UK

Gallerij van Ledenauto's en andere mooie Lotussen.
Wil je uw wagen voorstellen? Doe het dan hier!
smetjet
Berichten: 30
Lid geworden op: 03 aug 2009, 00:22
Auto: Porsche 944,MX-5

Elise vanuit UK

Bericht door smetjet »

Ben hem dus gaan halen te Hull en........WA NEN BAK :o !!!!!
On-ge-loofelijk :o , dat acceleratievermogen, die handling, dat ruwe rijplezier waar niets maar dan ook niets bekrachtigd is of voorzien van elektronische rommel......rijden pur sang, ik heb er voor mijnen eerste Elise dag al 900 kms opzitten (Hull-York-Dover-Calais-Zaventem) 8-) en ga morgen naar de zee ermee.
Btw t'is nen azuurblauwe Elise van 1998 met 62000 miles op de teller (zou je echt niet zeggen), is in zeer goede staat met onderhoudshistorie,Larini uitlaat....
Enigen demper op de vreugde was.....na drie uur rijden koelvloeistof dat eruit spoot, heb het bijgevuld en dan de dop verloren, liep snel terug leeg want heb dan een benzinedopje(beter dan niks) gekocht dat uiteraard niet goed afsloot..daarbovenop file's en warm weer.....daarna tussen die dop en de motorkap een lege fles evian geklemd en dan was't veel beter.
Denk dat het aan die dop lag( niet goed afgesloten), want sinds die fles evian is t'eigenlijk ok.
Die dop , is dat specifiek Lotus of past die nog op andere wagens (waarschijnlijk wel) zoals Rover,MG.....en, waar vind ik die? bij Lotus of zijn er nog andere bronnen, iemand van t'forum?
Foto's volgen ,maar ik kan nu wel stellen dat ik het erg te pakken heb voor de
Elise (en da's dan nog de braafste van de klas met"118 pk".)'
Gebruikersavatar
BelgianRally
Berichten: 194
Lid geworden op: 21 aug 2008, 21:52
Auto: taxi
Locatie: Kortemark

Re: Elise vanuit UK

Bericht door BelgianRally »

hmmm... vrees dat er wat meer kosten zullen aan zijn dan het koelvloeistof dopje :cry:
Gebruikersavatar
BelgianRally
Berichten: 194
Lid geworden op: 21 aug 2008, 21:52
Auto: taxi
Locatie: Kortemark

Re: Elise vanuit UK

Bericht door BelgianRally »

en toch proficiat met je aankoop!!
Gebruikersavatar
bAAx
Berichten: 351
Lid geworden op: 21 okt 2008, 11:51
Auto: 1.6 elise

Re: Elise vanuit UK

Bericht door bAAx »

Ik heb eigenlijk nog nooit gehoord van chronische problemen bij de elsie met koelvloeistofdopjes.. ? zal zoals je zegt wel gewoon dat dopje zijn.. dont worry ;)

leuk rijtuig anders eh ;) proficiat!
Obviously, youre not a golfer
Gebruikersavatar
BelgianRally
Berichten: 194
Lid geworden op: 21 aug 2008, 21:52
Auto: taxi
Locatie: Kortemark

Re: Elise vanuit UK

Bericht door BelgianRally »

van: http://uk.cars.yahoo.com/car-reviews/ca ... 05143.html
The Rover K Series engine is a hardy little beast, the main problem being that later cars leak coolant from the sealings around their plastic intake manifolds. Always ensure that the engine has been treated to frequent oil checks and changes. If the owner has receipts for frequent synthetic oil changes, you know youre onto a winner. Head gasket problems have materialised on some K Series engines but the engine was modified in March 2001 to rectify this issue.
en, dan dit nog: http://www.usedcarmart.co.uk/forum/show ... php?t=2852
smetjet
Berichten: 30
Lid geworden op: 03 aug 2009, 00:22
Auto: Porsche 944,MX-5

Re: Elise vanuit UK

Bericht door smetjet »

BelgianRally schreef:van: http://uk.cars.yahoo.com/car-reviews/ca ... 05143.html
The Rover K Series engine is a hardy little beast, the main problem being that later cars leak coolant from the sealings around their plastic intake manifolds. Always ensure that the engine has been treated to frequent oil checks and changes. If the owner has receipts for frequent synthetic oil changes, you know youre onto a winner. Head gasket problems have materialised on some K Series engines but the engine was modified in March 2001 to rectify this issue.
en, dan dit nog: http://www.usedcarmart.co.uk/forum/show ... php?t=2852
Thx, bruikbare lektuur, maandag effe bellen naar FKM om da effe te laten cheken, neem nu in 't meest extreme geval dat het de kopdichting is , heb ik dan een "verzwakte" of "verziekte" motor? of is de motor dan terug even robuust als hij zou moeten zijn?
Maar ik heb geen "mayonaise" in de olie en t'niveau is ok, is ook aantoonbaar dat de vorige eigenaar geregeld op onderhoud ging en op volsynthetische olie draaide.
Alle,we zien wel.
Bijlagen
Lotus%20Passenger%20Seat.jpg
Lotus%20Passenger%20Seat.jpg (28.72 KiB) 5915 keer bekeken
Lotus%20RH%20Side%202.jpg
Lotus%20RH%20Side%202.jpg (46.45 KiB) 5915 keer bekeken
Laatst gewijzigd door smetjet op 09 aug 2009, 22:02, 2 keer totaal gewijzigd.
smetjet
Berichten: 30
Lid geworden op: 03 aug 2009, 00:22
Auto: Porsche 944,MX-5

Re: Elise vanuit UK

Bericht door smetjet »

bAAx schreef:Ik heb eigenlijk nog nooit gehoord van chronische problemen bij de elsie met koelvloeistofdopjes.. ? zal zoals je zegt wel gewoon dat dopje zijn.. dont worry ;)

leuk rijtuig anders eh ;) proficiat!
Idd, effe gechekt bij elise shop.com om er eentje te bestellen en daar geeft men er een woordje uitleg bij, dopje kan dus wel degelijk de oorzaak zijn.
Alles ziet er goed uit nu (geen verlies meer) effe opvolgen en zien dat de radiator hier niet te fel onder geleden heeft.

Voila ,de foto's zijn er, ze staan wel niet allemaal samen maar van dat soort dingen ken ik nog minder dan van auto's , en da's al niet veel.
Bijlagen
Lotus%20RH%20Side.jpg
Lotus%20RH%20Side.jpg (45.86 KiB) 5917 keer bekeken
Lotus%20Rear.jpg
Lotus%20Rear.jpg (46.32 KiB) 5917 keer bekeken
Lotus%20Front%202.jpg
Lotus%20Front%202.jpg (35.27 KiB) 5917 keer bekeken
Lotus%20Engine.jpg
Lotus%20Engine.jpg (37.68 KiB) 5917 keer bekeken
Lotus%20Steering%20Wheel.jpg
Lotus%20Steering%20Wheel.jpg (28.63 KiB) 5923 keer bekeken
Laatst gewijzigd door smetjet op 09 aug 2009, 22:04, 7 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
JDV
Berichten: 716
Lid geworden op: 03 jan 2009, 13:22
Naam: Jonathan De Valck
Auto: eerstdromen,dankopen
Locatie: Meise->Vlaams-Brabant
Contacteer:

Re: Elise vanuit UK

Bericht door JDV »

smetjet schreef:
BelgianRally schreef:van: http://uk.cars.yahoo.com/car-reviews/ca ... 05143.html
The Rover K Series engine is a hardy little beast, the main problem being that later cars leak coolant from the sealings around their plastic intake manifolds. Always ensure that the engine has been treated to frequent oil checks and changes. If the owner has receipts for frequent synthetic oil changes, you know youre onto a winner. Head gasket problems have materialised on some K Series engines but the engine was modified in March 2001 to rectify this issue.
en, dan dit nog: http://www.usedcarmart.co.uk/forum/show ... php?t=2852
Thx, bruikbare lektuur, maandag effe bellen naar FKM om da effe te laten cheken, neem nu in 't meest extreme geval dat het de kopdichting is , heb ik dan een "verzwakte" of "verziekte" motor? of is de motor dan terug even robuust als hij zou moeten zijn?
Maar ik heb geen "mayonaise" in de olie en t'niveau is ok, is ook aantoonbaar dat de vorige eigenaar geregeld op onderhoud ging en op volsynthetische olie draaide.
Alle,we zien wel.
Proficiat en veel plezier ermee, welcome in the club :D
Back in action :-)
Gebruikersavatar
kevin_v
Berichten: 347
Lid geworden op: 07 dec 2008, 17:56
Naam: Kevin
Auto: Elise MK1
Locatie: Borgerhout

Re: Elise vanuit UK

Bericht door kevin_v »

welkom en veel plezier
Gebruikersavatar
BelgianRally
Berichten: 194
Lid geworden op: 21 aug 2008, 21:52
Auto: taxi
Locatie: Kortemark

Re: Elise vanuit UK

Bericht door BelgianRally »

knap kleur!!!
Plaats reactie