Lotus Elise / Europa / Alpine

Gallerij van Ledenauto's en andere mooie Lotussen.
Wil je uw wagen voorstellen? Doe het dan hier!
Alpinerik
Berichten: 28
Lid geworden op: 15 mei 2009, 07:36
Naam: Erik
Auto: Europe S2/Westfield 11
Locatie: Temse
Contacteer:

Re: Lotus Elise / Europa / Alpine

Bericht door Alpinerik »

Hallo Benny,
ik herken je Berlinette van op 1 of andere meeting(toen ik ook Berlinette reed). ook je Lotus meen ik te hebben gezien. zou het kunnen dat de Europa recent bij garage Verhulst (Benny) in Bazel stond?
Een vraagje: op 30 augustus organiseren wij (enkele classiccarfanatics) voor de vierde keer het classiccarevenement "De Zaat raast - Festival of Sportscars". Dit jaar zijn onze eregasten Michel Vaillant en Studio Graton. Wij zijn op zoek naar enkele race- en rallywagens om tentoon te stellen op de Markt van Temse, ter gelegenheid van - enerzijds - de vernissage van een tentoonstelling rond Michel Vaillant die wij opzetten en - anderzijds - op zondag 30 augustus ter gelegenheid van onze rally - tentoon te stellen in ht gezelschap van een Ford GT40, Laborghini Uraco, enz.? Mag ik je hierover eens contacteren? Meer info op http://www.dezaatraast.be.
Mocht iemand anders tips - of zelf een racewagen - hebben die wij in the picture zouden kunnen zetten, laat gerust iets weten. 0478/53.03.57
Gebruikersavatar
Benny
Berichten: 168
Lid geworden op: 30 mei 2009, 20:02
Naam: Benny
Auto: Exige S
Locatie: Melsele

Re: Lotus Elise / Europa / Alpine

Bericht door Benny »

Alpinerik schreef:Hallo Benny,
ik herken je Berlinette van op 1 of andere meeting(toen ik ook Berlinette reed). ook je Lotus meen ik te hebben gezien. zou het kunnen dat de Europa recent bij garage Verhulst (Benny) in Bazel stond?
Een vraagje: op 30 augustus organiseren wij (enkele classiccarfanatics) voor de vierde keer het classiccarevenement "De Zaat raast - Festival of Sportscars". Dit jaar zijn onze eregasten Michel Vaillant en Studio Graton. Wij zijn op zoek naar enkele race- en rallywagens om tentoon te stellen op de Markt van Temse, ter gelegenheid van - enerzijds - de vernissage van een tentoonstelling rond Michel Vaillant die wij opzetten en - anderzijds - op zondag 30 augustus ter gelegenheid van onze rally - tentoon te stellen in ht gezelschap van een Ford GT40, Laborghini Uraco, enz.? Mag ik je hierover eens contacteren? Meer info op http://www.dezaatraast.be.
Mocht iemand anders tips - of zelf een racewagen - hebben die wij in the picture zouden kunnen zetten, laat gerust iets weten. 0478/53.03.57
Hallo Erik,
De tentoonstelling rond Michel Vaillant en Graton interesseren mij zeker. Wist je dat mijn Berlinette ooit in een stripverhaal van hem heeft "meegedaan"? Het was een kortverhaal over een race op circuit zolder in 1974, welke echt heeft plaatsgevonden. In de strip werden echte foto's van die bewuste race verwerkt (voor seizoen 74 werd de originele gele kleur overspoten in oranje). Hieronder een voorbeeldje daarvan. Ik bel je nog hierover.

Ik heb mijn Europa in 2006 verkocht, dus die heeft recent niet bij verhulst gestaan, of het moest van de huidige eigenaar zijn.

Enkele weken geleden heeft de oranje Europa van een vriend daar wel even op de parking gestaan. (zie post van Europa van 1971 door DirkS3 in showroom)
Bijlagen
Vaillant 01 [Desktop Resolution].JPG
Vaillant 02 [Desktop Resolution].JPG
1974 022 [Desktop Resolution].JPG
WimC
Berichten: 1128
Lid geworden op: 16 nov 2008, 20:59
Auto: Elise S1

Re: Lotus Elise / Europa / Alpine

Bericht door WimC »

dit is met voorsprong de fijnste annekdote die ik ooit in autoland heb gehoord!
Enige trots is hier volledig op zijn plaats.
Ik ben ook opgegroeid met de strips van Vaillant en heb er toen ik jong was echt uuuuren van genoten.
Ik zak zeker met de Exige eens af naar de Zaat (ben van Hamme) om eens een kijkje te nemen.

Wim
Alpinerik
Berichten: 28
Lid geworden op: 15 mei 2009, 07:36
Naam: Erik
Auto: Europe S2/Westfield 11
Locatie: Temse
Contacteer:

Re: Lotus Elise / Europa / Alpine

Bericht door Alpinerik »

Hallo Benny,
da's nog eens een unieke auto, en meteen een uitgelezen gelegenheid om de wagen in contact te brengen met Graton, of Graton in contact met de wagen. Philippe Graton is een heel sympathieke man die in de wolken zal zijn als hij jouw verhaal hoort. Heb je het originele kortverhaal?
erik
Gebruikersavatar
Benny
Berichten: 168
Lid geworden op: 30 mei 2009, 20:02
Naam: Benny
Auto: Exige S
Locatie: Melsele

Re: Lotus Elise / Europa / Alpine

Bericht door Benny »

Alpinerik schreef:Hallo Benny,
da's nog eens een unieke auto, en meteen een uitgelezen gelegenheid om de wagen in contact te brengen met Graton, of Graton in contact met de wagen. Philippe Graton is een heel sympathieke man die in de wolken zal zijn als hij jouw verhaal hoort. Heb je het originele kortverhaal?
erik
yep, bezit het originele verhaal in het nederlands en in het frans.
Gebruikersavatar
Benny
Berichten: 168
Lid geworden op: 30 mei 2009, 20:02
Naam: Benny
Auto: Exige S
Locatie: Melsele

Re: Lotus Elise / Europa / Alpine

Bericht door Benny »

WimC schreef:dit is met voorsprong de fijnste annekdote die ik ooit in autoland heb gehoord!
Enige trots is hier volledig op zijn plaats.
Ik ben ook opgegroeid met de strips van Vaillant en heb er toen ik jong was echt uuuuren van genoten.
Ik zak zeker met de Exige eens af naar de Zaat (ben van Hamme) om eens een kijkje te nemen.

Wim
OK Wim, dan kan je gelijk mij eens meenemen voor een toerke in de Exige :roll:
Herman
Berichten: 4066
Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Locatie: Kortrijk / Altea.
Contacteer:

Re: Lotus Elise / Europa / Alpine

Bericht door Herman »

Dat is iets tofs, en fijn om te lezen.... ik was toen ook altijd een fan van Michel Vaillant (en anderen ;) ).... ik zal eens trachten af te komen, op die dag, geef tijdig alle info door op het forum over waar we met onze lotussen event. in groep kunnen parkeren, en wat het geheel inhoud.... dank Herman.
Bijlagen
LECTUUR.jpg
LECTUUR.jpg (16.03 KiB) 5854 keer bekeken
Gebruikersavatar
JDV
Berichten: 716
Lid geworden op: 03 jan 2009, 13:22
Naam: Jonathan De Valck
Auto: eerstdromen,dankopen
Locatie: Meise->Vlaams-Brabant
Contacteer:

Re: Lotus Elise / Europa / Alpine

Bericht door JDV »

WimC schreef:dit is met voorsprong de fijnste annekdote die ik ooit in autoland heb gehoord!
Enige trots is hier volledig op zijn plaats.
Ik ben ook opgegroeid met de strips van Vaillant en heb er toen ik jong was echt uuuuren van genoten.
Ik zak zeker met de Exige eens af naar de Zaat (ben van Hamme) om eens een kijkje te nemen.

Wim
Exige?
Back in action :-)
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Lotus Elise / Europa / Alpine

Bericht door Frederik »

JDV schreef:
WimC schreef:dit is met voorsprong de fijnste annekdote die ik ooit in autoland heb gehoord!
Enige trots is hier volledig op zijn plaats.
Ik ben ook opgegroeid met de strips van Vaillant en heb er toen ik jong was echt uuuuren van genoten.
Ik zak zeker met de Exige eens af naar de Zaat (ben van Hamme) om eens een kijkje te nemen.

Wim
Exige?
Ja, Exige -> http://www.lotusforum.be/viewtopic.php?f=16&t=1224
WimC
Berichten: 1128
Lid geworden op: 16 nov 2008, 20:59
Auto: Elise S1

Re: Lotus Elise / Europa / Alpine

Bericht door WimC »

@ Benny => met veel plezier
@ Herman => vorig jaar echt strontweer, koud en regen, waren wel enkele mooie wagens, waaronder enkele Donkervoorts. Dus zeker iets waar we ons even kunnen laten zien...prima initiatief. Ik blijf deze tread alvast volgen.

Wim
Plaats reactie