Frederiks '14 Lotus Evora S SR

Gallerij van Ledenauto's en andere mooie Lotussen.
Wil je uw wagen voorstellen? Doe het dan hier!
Gebruikersavatar
mindp0wer
Berichten: 2226
Lid geworden op: 05 aug 2009, 23:01
Naam: Koen
Auto: Elise Sport160 - 2006 S
Locatie: Kermt

Re: Frederiks '14 Lotus Evora S SR

Bericht door mindp0wer »

Prachtige wagen en mooi verhaal!
AfbeeldingLotus Tour Limburg 2011-2012-2013-2014-2015

I have no idols. I admire work, dedication and competence.
Ayrton Senna
Gebruikersavatar
Coen
Berichten: 1907
Lid geworden op: 19 apr 2011, 10:23
Naam: Coen
Auto: Elise S2 111S
Locatie: Amsterdam

Re: Frederiks '14 Lotus Evora S SR

Bericht door Coen »

Erg mooi hoor!!
Lotus Elise S2 111S & Porsche 997.2
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Frederiks '14 Lotus Evora S SR

Bericht door Frederik »

Dank voor de lovende woorden ... we zijn er dan ook zeer blij mee.

Ga es werk maken om "deel 4" af te werken ;-)

Ondertussen vorig weekend al een (status) event gedaan ook :shock: :shock: :shock:
NAFT (statisch) event voor sportwagens, oldtimers, tuning, custom ...
69575745_10219140644534194_4610202218895769600_n.jpg
69575745_10219140644534194_4610202218895769600_n.jpg (103.4 KiB) 63378 keer bekeken
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Frederiks '14 Lotus Evora S SR

Bericht door Frederik »

OPHALEN/LEVERING

Kort voor onze zomervakantie in Zuid-Frankrijk hadden we dus definitief beslist. Maar ik wilde alles geregeld zien voor we vertrokken, geen zin in zorgen op vakantie. Maar het belangrijkste moest nog beslist/geregeld woeden ... "hoe krijg ik de wagen hier". Bell & Colvill is linksonder Londen gelegen op een dikke 4u rijden. Ergens haalbaar, maar ik had nog nooit in Engeland gereden én dan met je nieuwe wagen direct zo'n vuurdoop ... hmm, dat zag ik niet direct zitten. Aansluitende vraag was dan, "terug rijden of met een trailer naar ginder". Transferplaten? verzekering? douane? legaliteit? ... allemaal zaken waar ik vanuit Engeland geen kaas had gegeten. Toen ik duidelijkheid begon te krijgen van de prijzen heen en terug met de trein of boot tikte dat toch snel de €1.000 aan.

Een andere manier was zoals ikzelf zeg "the american way" ... de wagen laten leveren voor de deur. Deze piste ben ik snel gaan bewandelen. Geen zorgen over transport, douane, platen, rechts rijden ... Voor de ombouw van mijn daily (Mercedes-Benz) had ik een jaar geleden een AMG bumperset gekocht in Engeland en via https://www.shiply.com (een online broker voor transport) een betaalbare transporteur gevonden. Shiply is een veilingsite voor transportjobs, je geef je opdracht in en dan kunnen transporteurs een bod doen met een prijs. Mogelijks kon ik weer via Shilpy de juiste oplossing vinden om de Lotus hier te krijgen. Dus snel een "quote request" gepost met alle details en foto's. Binnen de 2 dagen liepen een 6-tal biedingen binnen. 4-tal van louche niet-Engelse namen met aftandse trailers en baggere trucks en ook vreemde resume's en vooral normale wagens (je kan hun vorig jobs zien) maar toch wel 2 biedingen die mijn aandacht kregen. Engels klinkende namen, degelijk materiaal, deftige resume en begeleidende bericht én ervaring met lage/speciale wagens. Van die twee sprong Tony (The Tow Man) er het meeste uit. Zijn resume was lang en zeer uitgebreid en gaf me onmiddellijk vertrouwen, hij was niet de goedkoopste van de biedingen, maar ook niet de duurste. Na wat heen en weer berichten sturen wist ik het zeker, dit wordt de man waarmee ik wil werken. Toch niet onbelangrijk, je vertrouwd toch een serieus kapitaal toe aan iemand wat je niet kent. Maar via Shiply en Paypal was ik toch wel deels gecoverd, maartoch ... zal de wagen uiteindelijk aankomen? Maar wie een wagen uit Engeland wil halen kan ik zeker Tony aanraden, contactgegevens via mij te verkrijgen dan kan je direct met hem in contact komen. Als ik er ooit nog een koop uit Engeland dan bel ik Tony!

Uiteindelijk zou ik £328 betalen waarvan ik £83 voorschot betaalde (mogelijks de Shiply fee) en het saldo cash moest betalen bij levering aan hem. Voor die prijs kan je 'm zelf toch niet halen?

Om toch wat veiligheid in te bouwen had ik Jamie (de verkoper bij Bell & Colvill) gevraagd om foto's te maken bij het ophalen van de Lotus. Enerzijds leuk om hebben, omdat ik toch de "thrill van het in ontvangst nemen van een nieuwe wagen" moest missen, maar ook een beetje uit zekerheid wat betreft de transporteur. Ik had ook aangegeven "als er ook maar 1 iets niet klopt, de wagen niet meegeven!". Jamie is echt top voor z'n klanten, hij heeft me hierin goed geassisteerd en geholpen. Prompt respons via telefoon én mail en denkt ook graag mee voor de klant. Bell & Colvill = aanrader!

We kwamen op zaterdagochtend 3 augustus terug thuis, dus ik wilde graag de wagen bij me thuis geleverd zien maandag 5 augustus. Maar Tony gaf aan liever niet 1 dag op en af te rijden en vroeg of hij op donderdag 1 augustus in de late namiddag de Lotus mocht halen om die dan pas de maandag af te leveren bij mij thuis. Hij vond het fijner om 's morgens zonder haast te kunnen vertrekken en eigenlijk zonder stress zijn job doen. Ik was eerst sceptisch over zijn voorstel, dat wilde zeggen dat hij de wagen van donderdag tot maandag bij hem zou staan. Maar hij gaf aan op een volledig afgesloten farm te wonen, de wagen op de trailer bleef in zijn beveiligde schuur én zijn drie shepherds wel de wacht zouden houden. Met een klein hartje zei ik OK.

Alles was dus geregeld ... we konden met een gerust hart op vakantie vertrekken.

Een leuke sidenote tijdens onze vakantie was dat mijn oog op een vitrine van een krantenwinkel viel in het winkelcentrum waar we vaak inkopen deden. Mijn oog viel op de vitrine omdat er een 1:24 schaalmodel stond van een gele Lotus Evora. Na twee keer voorbijlopen had ik zoiets van "die moet ik nu toch wel kopen". Mijn verjaardag was enkele dagen later, dus was het een leuke hint naar de nieuwe aankoop want nog maar weinig mensen waren er van op de hoogte.

2019-07-21 18.49.15.jpg
2019-07-21 18.49.15.jpg (3.65 MiB) 19811 keer bekeken

Eigenlijk nog nooit een zomervakantie gehad waarbij ik zo uitkeek naar de moment we weer naar België zouden komen, is normaal toch anders. :smiley:

Ondertussen was het donderdag 1 augustus, en we zaten lekker te dineren op één van de hippe bars op privéstranden van Saint-Tropez (Pampelonne) tot ik onverwachts een mail binnenkrijg van Bell & Colvill. Mailtje van Jamie: "Fred, de Evora is serviced en afgeleverd door onze detailer... de Evora is klaar voor ophaling. Hier een reeks foto's (12 stuks!)". BAM! OMG-OMG! Nu komt het wel heel erg dichtbij.

Evora.8.jpg
Evora.8.jpg (983.66 KiB) 19811 keer bekeken
001.jpg
001.jpg (872.16 KiB) 19811 keer bekeken

Op vrijdagavond zijn we dan zoals voorzien van de Côte d'Azur naar huis vertrokken.
Mijn enthousiasme groeide met de moment, was me toch zwaar aftellen...

Op maandagochtend zat ik 8u50 te ontbijten aan onze salontafel en keek mijmerend door het raam naar buiten ... "wanneer zou hij arriveren" dacht ik nog, en op die eigenste moment zag ik een trailer met een geel autootje voorbij rijden. -exited- Hij was opzoek naar ons huisnummer en te ver gereden. ;-) Snel naar buiten dus!

Rond 9u10 werd de Lotus afgeladen en voelde hij voor het eerst Belgische grond (al was dat niet waar - ik kom hierop terug later) en kon ik 'm in ontvangst nemen. Na het afladen nog een goede babbel gehad met Tony samen met een tas koffie. Bleek dat hij serieus liefhebber was en zelf een F430 had staan.

2019-08-05 09.10.12.jpg
2019-08-05 09.10.12.jpg (6.14 MiB) 19811 keer bekeken

... dus ja, de Evora stond veilig in zijn shed. :laughing:

Vervolg van het verhaal volgt binnenkort ... HET LEVEN MET EEN EVORA

Shortcuts:
Deel 1 : WIE/WAT/WAAROM
Deel 2 : DE ZOEKTOCHT
Deel 3 : THE UNICORN (dit deel)
Deel 4 : OPHALEN/LEVERING
Deel 5 : LEVEN MET EEN EVORA
Bijlagen
2019-08-01 14.52.21.jpg
2019-08-01 14.52.21.jpg (6.26 MiB) 19811 keer bekeken
2019-08-01 14.00.16.jpg
2019-08-01 14.00.16.jpg (5 MiB) 19811 keer bekeken
2019-08-01 13.51.20.jpg
2019-08-01 13.51.20.jpg (5.92 MiB) 19811 keer bekeken
2019-08-01 13.35.12.jpg
2019-08-01 13.35.12.jpg (5.89 MiB) 19811 keer bekeken
Gebruikersavatar
Coen
Berichten: 1907
Lid geworden op: 19 apr 2011, 10:23
Naam: Coen
Auto: Elise S2 111S
Locatie: Amsterdam

Re: Frederiks '14 Lotus Evora S SR

Bericht door Coen »

Leuk verhaal om te lezen. Kan me voorstellen dat je weer naar huis wilde. Nog mooier was met de Evora rijden bij de Côte d'Azur. Jammer dat ie niet op kenteken stond, anders had je 'm daar mooi af kunnen laten leveren en je vakantie verlengen ;-)

Prachtige Discovery ook!
Lotus Elise S2 111S & Porsche 997.2
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Frederiks '14 Lotus Evora S SR

Bericht door Frederik »

Coen schreef: 10 apr 2020, 10:20 Leuk verhaal om te lezen. Kan me voorstellen dat je weer naar huis wilde. Nog mooier was met de Evora rijden bij de Côte d'Azur. Jammer dat ie niet op kenteken stond, anders had je 'm daar mooi af kunnen laten leveren en je vakantie verlengen ;-)

Prachtige Discovery ook!

thx ... er komt nog meer ;-)

Was van plan om die dit jaar mee te nemen naar de Côte d'Azur, helaas hebben de Chinezen er een stokje voorgestoken...
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Frederiks '14 Lotus Evora S SR

Bericht door Frederik »

Moet eens -dringend- werk maken van het nieuwe onderdeel LEVEN MET EEN EVORA.

Tussentijds toch nog steeds zeer happy met de Evora, bijna 2j in mijn bezit nu.
Alleen zorgde COVID-19 ervoor dat er beperkt is mee gereden, jammerlijk weinig rondritten kunnen doen vorig jaar. Gelukkig wel een paar kleine lokale MiniCruises. 8-)

Sinds de aankoop heeft de Evora al een reeks (vooral carbon) upgrades gekregen én zijn z'n strepen verdwenen. Aan dat strepen-verhaal hangt ook nog "een story", die zal ik ook eens uitschrijven hier.

Momenteel staan ze nog beiden te slapen, maar normaal haal ik deze week nog de Elan M100 uit z'n winterslaap. :mrgreen:

Zo staan ze te slapen in mijn "Lotus Dungeon" ;-)
winterslaap.png
winterslaap.png (1.25 MiB) 7273 keer bekeken
winterslaap1.png
winterslaap1.png (1.25 MiB) 7273 keer bekeken

Es naast elkaar gezet voor leuker shot.
winterslaap2.png
winterslaap2.png (1.35 MiB) 7273 keer bekeken
Gebruikersavatar
bartvdb
Berichten: 881
Lid geworden op: 15 sep 2008, 13:38
Naam: Bart
Auto: Elise S 2008
Locatie: Adinkerke

Re: Frederiks '14 Lotus Evora S SR

Bericht door bartvdb »

Cool .
Gebruikersavatar
Coen
Berichten: 1907
Lid geworden op: 19 apr 2011, 10:23
Naam: Coen
Auto: Elise S2 111S
Locatie: Amsterdam

Re: Frederiks '14 Lotus Evora S SR

Bericht door Coen »

Prachtig zo in het geel.
Lotus Elise S2 111S & Porsche 997.2
Plaats reactie