Elan M100: Interessepeiling groepsaankoop SAMCO hose kit

Op zoek naar Lotus onderdelen en/of accessoires? Stel je vraag dan hier.
HJ2
Berichten: 2153
Lid geworden op: 09 sep 2008, 12:50
Naam: Henk-Jan
Auto: Elan M100 S2 Turbo '95
Locatie: Delluf

Re: Elan M100: Interessepeiling groepsaankoop SAMCO hose kit

Bericht door HJ2 »

Collega's,

Er lijkt inmiddels een oplossing door de mist heen te komen:

* De slang tussen Turbo en Filterhuis wordt vervangen door een aangepaste variant.
* De slang tussen filterhuis en aanzuigbuis komt te vervallen en wordt vergoed.

Zodra ik een contactpersoon heb bij Amber Performance zal ik opgaaf doen voor zover de groepsaankoop gaat.

Personen die op individuele basis een set hebben gekocht: graag melden bij mij.
We zijn er nu bijna!

Meer info hier:
If you always do what you always did, you always get what you always got.
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Elan M100: Interessepeiling groepsaankoop SAMCO hose kit

Bericht door Frederik »

Is hier nu al een oplossing voor?
Gebruikersavatar
vic
Berichten: 371
Lid geworden op: 08 feb 2009, 12:27
Naam: Jean-Marc
Auto: Elan- Exige - Evora
Locatie: Wavre

Re: Elan M100: Interessepeiling groepsaankoop SAMCO hose kit

Bericht door vic »

Bij mij is de doos nog dicht ! :roll:
HJ2
Berichten: 2153
Lid geworden op: 09 sep 2008, 12:50
Naam: Henk-Jan
Auto: Elan M100 S2 Turbo '95
Locatie: Delluf

Re: Elan M100: Interessepeiling groepsaankoop SAMCO hose kit

Bericht door HJ2 »

Ik krijg geen enkele reacties meer van SAMCO. En de telefoniste heeft blijkbaar opdracht alle telefoontjes te verbreken.
If you always do what you always did, you always get what you always got.
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Elan M100: Interessepeiling groepsaankoop SAMCO hose kit

Bericht door Frederik »

HJ2 schreef:Ik krijg geen enkele reacties meer van SAMCO. En de telefoniste heeft blijkbaar opdracht alle telefoontjes te verbreken.
Dit kunnen we toch zo niet laten??

Dit is toch een andere versie?
https://www.merlinmotorsport.co.uk/p/sa ... -3-tcs-563
Kunnen ze dan niet gewoon deze leveren?

Gezien we gekocht hebben bij Amber Performance moet je daar klacht indienen en een oplossing eisen, niet bij Samco rechtstreeks.

Dit kunnen we toch niet zo laten? Dit gaat om +-150€ per persoon, en hoeveel hebben we er gekocht een 8-tal? Zou het niet interessant zijn om onze krachten te bundelen eventueel allemaal x€ in een pot te leggen om een advocaat eens een brief te laten sturen naar Amber Performance?

Met de verandering van Elan wil ik die onderdelen es gaan plaatsen de komende winter.
Samen met die vacum-dinges en de nieuwe ignition coils enzo.
Gebruikersavatar
Blue Darkness
Berichten: 3056
Lid geworden op: 12 aug 2008, 16:12
Naam: Gunther
Auto: Esprit GT3
Locatie: Linter (Belgium)
Contacteer:

Re: Elan M100: Interessepeiling groepsaankoop SAMCO hose kit

Bericht door Blue Darkness »

Ik deel de mening dat je dit absoluut niet zo kan laten. :evil:
HJ2
Berichten: 2153
Lid geworden op: 09 sep 2008, 12:50
Naam: Henk-Jan
Auto: Elan M100 S2 Turbo '95
Locatie: Delluf

Re: Elan M100: Interessepeiling groepsaankoop SAMCO hose kit

Bericht door HJ2 »

Helaas Frederik,

De set die je linkt is een andere. Hier zit de bewuste slang niet bij tussen luchtfilter en turbo. Tot mijn schrik zie ik dat ze die wel gewoon aanbieden op eBay! :roll: Ik hoop maar dat een ieder goed is geïnformeerd en geen motorschade oploopt door deze slang aan te schaffen. De rest van de kit is overigens prima te gebruiken, dus het gaat niet om 180 Euro.

Peter is ooit de groupbuy gestart. vanwege mijn (toen nog goede) contacten met Samco heb ik op zijn verzoek onderhandeld over de prijs en zijn de zaken netjes voor een mooie korting geleverd.

Toen begon de ellende met Peter's wagen en bleek dat de bewuste slang de boosdoener was. hoewel ik verder geen enkele binding meer heb ben ik er wel ingedoken om het op te lossen. Tegelijkertijd heb ik op LEC, op het Lotus Forum Nederland en alhier een waarschuwing doen uitgaan de slangen vooral niet te gebruiken. Mogelijk heb ik daarmee enkelen of misschien zelfs velen schade aan de turbo, intercooler of erger bespaard. Ik hoop het iig.

Toen startte een lange mailwisseling en vele telefoongesprekken met Amber en later Samco. Samco heeft uiteindelijk een aantal prototypes gemaakt waar ik echt heel veel werk in heb gestoken. Door de prototypes te maken erkent Samco indirect schuld natuurlijk. Door de betroffen slangen terug te vragen precies hetzelfde. Ook BCN (Brit Car Nut van LEC) heeft nog een poging gewaagd om voor ALLE betroffen mensen van de groupbuy van LEC EN die van het Lotus forum een oplossing te forceren bij SAMCO. maar door zijn ongelukkige communicatiestijl is dit na enkele weken al weer gestrand. Ik ben toen alleen voor deze groupbuy verder gegaan met de gesprekken met SAMCO

Juridisch sta je sterk inderdaad en heb je absoluut gelijk! In de praktijk zit je met internationaal recht en een 'small claims procedure'. De kans dat je je gelijk ook haalt is echt minimaal en ik zou er dan ook zelf geen cent in steken, maar dat is geheel mijn persoonlijke mening.

Zelf heb ik niets aangeschaft bij de groupbuy, ik heb er verder geen belang bij, behalve dat ik het wel chique zou vinden om alle verzendkosten naar de UK retour te zien. (ook dat had Samco toegezegd gelijk te zullen vergoeden) De design uurtjes aan de vervanger die nooit in productie is gegaan alsmede alle tijd in het contact heb ik al afgeschreven.

Laat me maar weten als je wat van mij nodig hebt! Als het helpt: ik heb 1 slang achtergehouden, namelijk mijn eigen exemplaar welke ik al voor de groupbuy had aangeschaft. Ik moet even kijken of deze ook lijdt aan de-bonding, mogelijk dat het nl. een probleem is geweest met slechts een enkele batch (de group buy)

Ik heb verder alle openstaande vragen van Samco beantwoord en aan alle verzoeken van hen voldaan. Er is als resultaat van mijn inspanningen een adequaat prototype wat technisch zo in productie kan. Ik heb alle betroffen slangen opgestuurd alsmede de gegevens (email en naam) van alle betroffen kopers. Ik heb ook de toezegging van Samco dat ze de koper de keuze geven: de bewuste slang crediteren, of een nieuwe (in de herziene variant).

Laat me maar weten wie de handschoen oppakt, dan stuur ik het dossier toe.
Nogmaals, je hebt gelijk, zelfs juridisch (imho) maar ik verwacht niet dat je het krijgt.
If you always do what you always did, you always get what you always got.
HJ2
Berichten: 2153
Lid geworden op: 09 sep 2008, 12:50
Naam: Henk-Jan
Auto: Elan M100 S2 Turbo '95
Locatie: Delluf

Re: Elan M100: Interessepeiling groepsaankoop SAMCO hose kit

Bericht door HJ2 »

@ jean marc, kan het zijn dat jij alleen de coolant set hebt en uberhaupt geen inductie set?

Dan is er geen probleem, de 'koelwaterdarmen' kunnen zonder bedenkingen worden geplaatst en zijn Perfect! Het gaat echt alleen om de aangezogen lucht (inductie) slang tussen turbo en luchtfilter!
If you always do what you always did, you always get what you always got.
Gebruikersavatar
vic
Berichten: 371
Lid geworden op: 08 feb 2009, 12:27
Naam: Jean-Marc
Auto: Elan- Exige - Evora
Locatie: Wavre

Re: Elan M100: Interessepeiling groepsaankoop SAMCO hose kit

Bericht door vic »

HJ2 schreef:@ jean marc, kan het zijn dat jij alleen de coolant set hebt en uberhaupt geen inductie set?

Dan is er geen probleem, de 'koelwaterdarmen' kunnen zonder bedenkingen worden geplaatst en zijn Perfect! Het gaat echt alleen om de aangezogen lucht (inductie) slang tussen turbo en luchtfilter!
Het is lang geleden, en ik heb de doos nog niet open gedaan :oops:
Ik heb de Silicone Hose Kit met referte TCS330C (yellow) - serial BX99898/3 :roll:
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Elan M100: Interessepeiling groepsaankoop SAMCO hose kit

Bericht door Frederik »

@HJ : toch nog es mijn dank voor de nieuwe poging! Hopelijk krijgen we ze wakker.

Eigenlijk "wat ik wilde hebben" (visuele weetjewel) kan ik niet gebruiken en dat zijn de luchtleidingen, de water konden me weinig schelen eigenlijk.
Plaats reactie