rijvaardigheids cursus

Hier kan je praten over alles wat niet met Lotus auto's te maken heeft.
Funny, auto-related en andere items kunnen uiteraard aan bod komen.
Gebruikersavatar
stekki
Berichten: 1250
Lid geworden op: 16 apr 2012, 15:34
Naam: Stijn
Auto: no lotus
Locatie: Potholecountry

Re: rijvaardigheids cursus

Bericht door stekki »

zeldzame kanarie schreef:
raven14 schreef:http://www.maitriseduvolant.be

Baas is Philippe Menage. Zijn vrouw Isabelle handelt de praktische dingen af...
Thanks ;) hopelijk krijg ik terug wat vertrouwen in mezelf door daar aan mee te doen. heb schrik van mijne eigen auto gekregen ondertussen :oops: erg he
zou leuk zijn om met een aantal forum leden af te spreken en met ons lotje samen er aan deel nemen.
Heb daar ook wel zin in!
Light is not right
Gebruikersavatar
X-ian
Berichten: 1179
Lid geworden op: 19 mei 2010, 11:27
Naam: Christian
Auto: Ik had Elise Type 25
Locatie: Bornem

Re: rijvaardigheids cursus

Bericht door X-ian »

zeldzame kanarie schreef:Thanks ;) hopelijk krijg ik terug wat vertrouwen in mezelf door daar aan mee te doen. heb schrik van mijne eigen auto gekregen ondertussen :oops: erg he
zou leuk zijn om met een aantal forum leden af te spreken en met ons lotje samen er aan deel nemen.
Niks erg. Een heel natuurlijke reactie. En het feit dat je nu zo'n cursus wil doen geeft ook alleen maar aan dat je er op de goede manier mee omgaat. :roll:
Gebruikersavatar
Capitol
Berichten: 707
Lid geworden op: 06 nov 2009, 12:26
Naam: Bart
Auto: Lotus-loos
Locatie: Limburg

Re: rijvaardigheids cursus

Bericht door Capitol »

raven14 schreef:Nee je kan daar ook met wagens van ginder rijden, of met je eigen wagen. Je dient eerst een 'stage defensif' + stage 'feeling' volgen en vervolgens kan je erna vrij komen trainen in een abonnementsformule. De trainers zijn steeds piloten van hoog niveau, op vraag met kennis van het Nederlands, en je kan er echt een pak van leren. Ik moet zeggen dat die sessies daar mij een pak extra vertrouwen hebben gegeven on track maar ook in het dagelijks gebruik van de (sport-)wagens...

Dit is een recent videootje van daar met Jokke (Exige) en ikzelf (wel met de GT3):
https://vimeo.com/56209713

Achter het stuur:
En ik ben de gelukkige bestuurder in de 2e helft van het filmpje :D

Zeer interessant voor de algemene car-controle! Zeker aan te raden.
M140i & GT3 Touring
raven14
Berichten: 80
Lid geworden op: 12 jun 2012, 18:46
Auto: Exige Brit GT SE-997GT3

Re: rijvaardigheids cursus

Bericht door raven14 »

Idd! En met heel veel progressie voor nog geen uur te spelen met die GT3.
Gebruikersavatar
Yves
Berichten: 671
Lid geworden op: 12 aug 2008, 14:50
Naam: Yves
Auto: Elise Sprint 220 2019
Locatie: Roeselare
Contacteer:

Re: rijvaardigheids cursus

Bericht door Yves »

Zal hier nu nog werk van gemaakt worden?

http://voc-brugge.com/auto/opleidingen
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: rijvaardigheids cursus

Bericht door Frederik »

Als iemand dit wil in handen nemen, be my guest, u krijgt mijn volledige ondersteuning, en over een samenwerking met het forum kan gepraat worden.

Zelf alles in handen nemen is voor mij niet haalbaar.

Mensen met interesse, geef maar seintje.
Gebruikersavatar
Spykerforce
Berichten: 445
Lid geworden op: 17 nov 2011, 20:50
Naam: Alex
Auto: Elise S CR MY14
Locatie: Leuven
Contacteer:

Re: rijvaardigheids cursus

Bericht door Spykerforce »

Ik heb zelf een hele dag een anti-slipcursus gevolgd in Eindhoven. Daarbij gaat het dus o.a. om een auto uit de slip te halen, niet om de auto in een slip te brengen en te houden :mrgreen: Kan er dus niet bij helpen..

Wel had ik het gedaan met de auto van het instituut zelf, aangezien je niet verzekerd bent als er wat met je eigen auto gebeurd. Ook rij ik nooit in dezelfde auto, waardoor het beter voor mij was om een autootje van daar te nemen. Maar als je het expliciet wilt met de Lotus, dan moet je dat zeker doen!
Gebruikersavatar
jokke_vlo
Berichten: 1100
Lid geworden op: 30 mar 2010, 22:24
Auto: Exige Cup 2xx (2010)
Locatie: Tussen Oostende en Arlon

Re: rijvaardigheids cursus

Bericht door jokke_vlo »

Raven, Capitol en ikzelf gaan regelmatig en ik kan het alleen maar aanraden. Het is wel iets dat je wat moet onderhouden en niet te duur.

Je volgt een volledige dag cursus met auto's van bij hen (fwd en awd). Voormiddag is defensief, namiddag is sportief.

All in (auto, les, eten) dacht ik dat het iets was van een 280 euro (don't shoot me if wrong).

Daarna kan je voor 400 euro een abonnement kopen. Daarmee kan je per halve uurtjes met je eigen wagen, op afspraak gaan oefenen. Dat komt dus neer op 40 euro voor een half uur en dat is INCLUSIEF een instructeur. Echte aanrader die me al een keer of drie voor een crash op circuit heeft behoed.......

Een je de dagcursus hebt gevolgd en je wil gaan "oefenen" laat zeker iets weten, wij spreken regelmatig af onder vrienden, kan dat alleen aanraden !

Het is evenveel fun als een trackday, veilig, het komt je eigen veiligheid ook tegoed en veel goedkoper !
Plaats reactie