rijvaardigheids cursus

Hier kan je praten over alles wat niet met Lotus auto's te maken heeft.
Funny, auto-related en andere items kunnen uiteraard aan bod komen.
Gebruikersavatar
zeldzame kanarie
Berichten: 275
Lid geworden op: 01 feb 2012, 00:29
Naam: Tino
Auto: Exige RGB
Locatie: een vergeten dorp waar de tijd heeft stilgestaan en miette de geit mascotte is verklaart

rijvaardigheids cursus

Bericht door zeldzame kanarie »

ga op 26 januari een dagje slipcursus volgen bij slipway.
maar wat ik me afvraag is of iemand hier ervaring heeft met een rijvaardigheids cursus waar je met je eigen wagen mag aan deelnemen en die echt training geeft op het corrigeren van overstuur?
touring pack-sport pack-performance pack-Limited slip differential-moroso race carter-anti surge alloy fuel tank-alloy race radiator- TRD Airbox-Janspeed lotus stage3 exhaust-roadblock film on clamshell.
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: rijvaardigheids cursus

Bericht door Frederik »

Heb via het forum iets willen organiseren, maar er kwamen teveel factoren bij kijken om zoiets te doen wat voor iedereen ideaal zou zijn.

Thiva heeft iets gevonden wat blijkbaar goed en betaalbaar is/was.
Misschien kan hij wat meer info geven.

Veel dergelijke cursussen is met voertuigen van de school wat nu net niet de bedoeling is/was.

Andere tips zijn natuurlijk ook welkom.
Gebruikersavatar
claudevdvd
Berichten: 467
Lid geworden op: 12 dec 2010, 19:42
Auto: Exige v6 LF1
Locatie: België

Re: rijvaardigheids cursus

Bericht door claudevdvd »

Ik ben daar een tijdje naar op zoek.
Je moet eens naar enkele filmpjes kijken van jokkevlo!!
Om jaloers van te zijn.
Moet wel met eigen wagen zijn .
raven14
Berichten: 80
Lid geworden op: 12 jun 2012, 18:46
Auto: Exige Brit GT SE-997GT3

Re: rijvaardigheids cursus

Bericht door raven14 »

Nee je kan daar ook met wagens van ginder rijden, of met je eigen wagen. Je dient eerst een 'stage defensif' + stage 'feeling' volgen en vervolgens kan je erna vrij komen trainen in een abonnementsformule. De trainers zijn steeds piloten van hoog niveau, op vraag met kennis van het Nederlands, en je kan er echt een pak van leren. Ik moet zeggen dat die sessies daar mij een pak extra vertrouwen hebben gegeven on track maar ook in het dagelijks gebruik van de (sport-)wagens...

Dit is een recent videootje van daar met Jokke (Exige) en ikzelf (wel met de GT3):
https://vimeo.com/56209713

Achter het stuur:


Zuignap op de sexy flank:
Laatst gewijzigd door raven14 op 29 dec 2012, 08:15, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
HJW
Berichten: 278
Lid geworden op: 10 nov 2012, 22:09
Naam: Hendrik-Jan
Auto: Elise S2
Locatie: Paleis 't Loo

Re: rijvaardigheids cursus

Bericht door HJW »

Ik wil in het voorjaar een rijvaardigheidscursus op Zandvoort organiseren. Cursus verhoogde rijvaardigheid. Ideale lijn, op tijd remmen en controle over je auto. Kost circa € 165,00.
In 2006 en 2007 heb ik dat georganiseerd voor de Opel Speedster en Lotus Elise. In 2011 hetzelfde met TVR's.
Voor 2013 heb ik nog een belofte openstaan op het TVR forum. Doel is deze keer met om 10 TVR's en 10 Lotussen het circuit op te gaan.
Ik zal het zsm op dit forum zetten maar dan moet ik eerst een datum hebben.
Op www.speedsterclub.nl en www.tvrforum.nl kan je de ervaringen lezen van voorgaande edities.
Lotus Elise S2 2005
Gebruikersavatar
patje
Berichten: 57
Lid geworden op: 14 feb 2009, 15:40
Auto: speedster 2.2

Re: rijvaardigheids cursus

Bericht door patje »

Ik kan Gp-elite van harte aanbevelen, ze hebben een programma waar je als je wil enkele jaren zoet bent. Tevens uitstekende faciliteiten en omkadering met zeer ervaren instructeurs.

Vele Nederlandse merkenclubs (porsche, tvr, donkervoort, enz) gaan daar op stage, de prijs in nog te doen volgens mij en als club krijg je normaal een korting.


Andere optie car-limits met Andrew Whalsh of bij Lotus zelf maar dan gaat het budget snel de hoogte in.

Waarom niet gewoon afspreken en met een aantal samen inschrijven? :)


greetz patje
Gebruikersavatar
claudevdvd
Berichten: 467
Lid geworden op: 12 dec 2010, 19:42
Auto: Exige v6 LF1
Locatie: België

Re: rijvaardigheids cursus

Bericht door claudevdvd »

raven14 schreef:Nee je kan daar ook met wagens van ginder rijden, of met je eigen wagen. Je dient eerst een 'stage defensif' + stage 'feeling' volgen en vervolgens kan je erna vrij komen trainen in een abonnementsformule. De trainers zijn steeds piloten van hoog niveau, op vraag met kennis van het Nederlands, en je kan er echt een pak van leren. Ik moet zeggen dat die sessies daar mij een pak extra vertrouwen hebben gegeven on track maar ook in het dagelijks gebruik van de (sport-)wagens...

Dit is een recent videootje van daar met Jokke (Exige) en ikzelf (wel met de GT3):
https://vimeo.com/56209713

Achter het stuur:
http://www.youtube.com/watch?v=HtPd7oW_SCM

Zuignap op de sexy flank:
http://www.youtube.com/watch?v=UzlHAhNGNXg


Zoiets staat dus hoog op mijn verlanglijstje voor 2013 tesamen met een trackday(s)
Ik denk ook dat het ene niet kan zonder het andere!
Respect voor jullie!!
Gebruikersavatar
zeldzame kanarie
Berichten: 275
Lid geworden op: 01 feb 2012, 00:29
Naam: Tino
Auto: Exige RGB
Locatie: een vergeten dorp waar de tijd heeft stilgestaan en miette de geit mascotte is verklaart

Re: rijvaardigheids cursus

Bericht door zeldzame kanarie »

super!! dat is juist waar ik naar op zoek ben! als ik daar aan had meegedaan
had ik geen mischien geen nieuwe exige neus nodig gehad.
Adress alstublieft :)
touring pack-sport pack-performance pack-Limited slip differential-moroso race carter-anti surge alloy fuel tank-alloy race radiator- TRD Airbox-Janspeed lotus stage3 exhaust-roadblock film on clamshell.
raven14
Berichten: 80
Lid geworden op: 12 jun 2012, 18:46
Auto: Exige Brit GT SE-997GT3

Re: rijvaardigheids cursus

Bericht door raven14 »

http://www.maitriseduvolant.be

Baas is Philippe Menage. Zijn vrouw Isabelle handelt de praktische dingen af...
Gebruikersavatar
zeldzame kanarie
Berichten: 275
Lid geworden op: 01 feb 2012, 00:29
Naam: Tino
Auto: Exige RGB
Locatie: een vergeten dorp waar de tijd heeft stilgestaan en miette de geit mascotte is verklaart

Re: rijvaardigheids cursus

Bericht door zeldzame kanarie »

raven14 schreef:http://www.maitriseduvolant.be

Baas is Philippe Menage. Zijn vrouw Isabelle handelt de praktische dingen af...
Thanks ;) hopelijk krijg ik terug wat vertrouwen in mezelf door daar aan mee te doen. heb schrik van mijne eigen auto gekregen ondertussen :oops: erg he
zou leuk zijn om met een aantal forum leden af te spreken en met ons lotje samen er aan deel nemen.
touring pack-sport pack-performance pack-Limited slip differential-moroso race carter-anti surge alloy fuel tank-alloy race radiator- TRD Airbox-Janspeed lotus stage3 exhaust-roadblock film on clamshell.
Plaats reactie