mini cruise Noord Antwerpen 2016

Plaats hier info, foto's en nabesprekingen van de Lotus evenementen.
Van Trackdays, trips, uitstappen, bijeenkomsten in binnen & buitenland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hugo
Berichten: 934
Lid geworden op: 08 nov 2009, 09:47
Naam: Hugo
Auto: Europa Special
Locatie: Stabroek

mini cruise Noord Antwerpen 2016

Bericht door Hugo »

het plan om nog eens een mini cruise ten noorden van Antwerpen te organiseren neemt toch een serieuze vorm aan

heb al een mooie route in gedachte die voor een groot deel in Zeeland Nederland zal zijn, een ander gedeelte is Noorderkempen Belgie en Noord Brabant Nederland

het gedeelte in Zeeland is in zulk een weids polderlandschap
003.JPG
003.JPG (282.67 KiB) 9908 keer bekeken
001.JPG
001.JPG (356.06 KiB) 9908 keer bekeken
en langs kreken en dijken
002.JPG
002.JPG (141.01 KiB) 9908 keer bekeken
het andere deel zal Noorder Kempen, Kalmthout, Essen , Wouw (Nl) en omgeving zijn, bos en heide gebied

denk van een rit van een 120 a 150 km te maken, zit zo goed als in mijn hoofd, moet ze nog wel op kaart uittekenen, daarna de moeilijke punten eens bekijken met Google Earth, pas daarna de route afrijden, eventueel wat aanpassen, en dan ter plaatse afstanden opmeten en bolleke pijl van maken

omdat ik in vogelvlucht nooit verder dan 35 km vanuit Stabroek ga, doe ik dat op verschillende dagen, als ik goesting heb om nog eens met Lotje te rijden :D

toen ik nog zelfstandig vrachtvoerder was had ik voor er GPS was, straten atlassen van zowel België als Nederland , Nederland is één boek zo dik als telefoonboek 1600 pagina's, stratenatlas van Belgie zijn twee boeken van een 800 tal bladzijden, één van Vlaanderen en één van Wallonië
atlas.jpg
atlas.jpg (544.77 KiB) 9908 keer bekeken
omdat het veel draaien en keren is kan ik de route gemakkelijk op een 10 tal A4 bladen tekenen, schaal is 1:25000, m a w 4 cm op de kaart is 1 km in werkelijkheid

op dit kopietje staat 18,3 km in het rood al een stuk van de route getekend
kaart is wel van 1990 er is ondertussen een autostrade bijgekomen ( staat er al wel gearceerd tussen) maar wegen die op de kaart nog als onverhard staan zijn nu geasfalteerd, er zullen trouwens geen onverhard of slechte stukken tussen zitten

het begin van het stukje route op dit blad is aan rechterkant, we vallen wel een paar keer van dit blad :( dit stuk is zo goed als 100 % af, andere stukken die hier op passen zijn nog niet definitief klaar
tussenin staan veel cijfertjes bv 1,4, dit is de hoogt boven de zeespiegel in dit geval 1,4 meter, boven de 2 m is op een dijk, één plaats ( niet op de route) is zelfs onder de zeespiegel ;)
zee50001.jpg
zee50001.jpg (935.24 KiB) 9908 keer bekeken
er kan 'Follow the leader ' gereden worden of aan de hand van een roadboek ( bolleke pijl) voor liefhebbers

er zal voorzien worden in een vertrek- en aankoms plaats en stopplaats waar iets kan gedronken worden of gegeten, maar ieder moet dat maar met de plaatselijke uitbater zelf regelen

de rit is wel bedoeld voor Lotussen, maar enkele andere sportieve auto's mogen ook meerijden

een tweetal jaar terug toen ik nog eens bij het motor-revisiebedrijf was die de cilinderkop van de motor van Lotje heeft gedaan, heb ik eens gevraagd of we tijdens een rit eens langs mochten komen om het bedrijf te bezichtigen, de baas was toen daar direct voor te vinden, is trouwens geïnteresseerd in autosport en doet ook aan opvoeren van motoren, hij heeft ook een rollentestbank, moet daar nog wel eens langs om af te spreken , maar zal zeker lukken

hieronder in elk geval al zijn web site

http://www.motorenrevisie-deckers.be/

streefdatum een zondag of zaterdag tussen half april en begin juni

maar voor het ogenblijk nog niks officieel, is nog altijd maar plan :)
coeronny
Berichten: 143
Lid geworden op: 13 mar 2013, 15:42
Naam: rony
Auto: Evora S sportracer
Locatie: kessel

Re: mini cruise Noord Antwerpen 2016

Bericht door coeronny »

Geweldig plan Hugo.
Als t doorgaat vlug een datum prikken...
If i cannot drive a Lotus in heaven... I shall NOT go!
Gebruikersavatar
wimvanbeeck
Berichten: 1615
Lid geworden op: 01 sep 2008, 14:14
Naam: Wim
Auto: Elise S 220
Locatie: Lommel

Re: mini cruise Noord Antwerpen 2016

Bericht door wimvanbeeck »

IK rij mee, klinkt plezant !
Gebruikersavatar
Milton1
Berichten: 163
Lid geworden op: 03 nov 2013, 18:39
Auto: Exige V6

Re: mini cruise Noord Antwerpen 2016

Bericht door Milton1 »

da's eentje die me ook interesseert! Bedankt al Hugo!
Gebruikersavatar
PascalM
Berichten: 449
Lid geworden op: 02 aug 2013, 12:33
Naam: Pascal
Auto: Elise S MY2015
Locatie: Oostende

Re: mini cruise Noord Antwerpen 2016

Bericht door PascalM »

Strak plan Hugo.

Het stukje Zeeland ziet er alvast tof uit. Benieuwd naar de rest!
De Lotus Drivers Meeting is een eenvoudige manier om andere Lotus gepassioneerden te ontmoeten. De meeting gaat maandelijks door op zaterdag en dit van 16u tot 18u. Ontmoetingsplaats: Lotus Verhiest in Oostende.
Voor meer info: Lotus Drivers Meeting Belgium
HiRez
Berichten: 148
Lid geworden op: 24 mei 2015, 20:46
Naam: Derrick
Auto: Elise 111R met SC
Locatie: Zuidelijk Nederland

Re: mini cruise Noord Antwerpen 2016

Bericht door HiRez »

Maak ik graag een plekje voor vrij in de agenda.

Met Dave een 1,5 maand geleden een gelijksoortig rondje gereden. Begonnen in Lillo via Zeeuw Vlaanderen door de tunnel (uitlaat concert) en binnenwegen naar Vlissingen voor lunch op het strand en afgesloten in Westkapelle.

Hij had de route ook via Google Maps en Streetview bepaald. Buitengewoon goed toeren en je valt er weinig mensen mee lastig daar in de polders.

Het stukje West Brabant ken ik goed. Opgegroeid daar in de buurt :-)
2006 Elise Magnetic Blue | BOE REV300tvs SC kit met 85mm pulley, ITG airbox, Exedy Sport Clutch, 2bular 8x22 Oval Tip uitlaat, Zwarte Exige Diffuser, Zwarte Forged 7 spaaks lichtgewicht wielen, BOE Uprated Rear Engine Mount, Exige V6 spiegel mounts en Exige Alcantara sportstoelen met meer upgrades in de toekomst.
Gebruikersavatar
FastEleven
Berichten: 1925
Lid geworden op: 29 jan 2009, 11:38
Naam: Erik
Auto: 2-11 + Cup 250
Locatie: België-Brasschaat

Re: mini cruise Noord Antwerpen 2016

Bericht door FastEleven »

Hugo,

Het merendeel van die wegen rij ik regelmatig met de Exige of de oldie, want gewoon in de achtertuin vanuit Brasschaat. Stuk voor stuk toppers !

Count me in !

Er!k
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track
Afbeelding
Gebruikersavatar
Escape
Berichten: 204
Lid geworden op: 21 dec 2011, 09:51
Auto: Esprit turbo SE
Locatie: Holsbeek

Re: mini cruise Noord Antwerpen 2016

Bericht door Escape »

Prachtig initiatief Hugo! Klinkt allemaal heel goed, bedankt voor het (uit)werk(en).
Ik hoop dat ik er bij zal kunnen zijn. April lijkt nog ver...
Stefke_Elan
Berichten: 24
Lid geworden op: 11 aug 2014, 22:11
Naam: Stefan
Auto: Elan M100
Locatie: Brasschaat 2930

Re: mini cruise Noord Antwerpen 2016

Bericht door Stefke_Elan »

Ik doe mee met de rit afhankelijk de datum,.. ;)
HJ2
Berichten: 2153
Lid geworden op: 09 sep 2008, 12:50
Naam: Henk-Jan
Auto: Elan M100 S2 Turbo '95
Locatie: Delluf

Re: mini cruise Noord Antwerpen 2016

Bericht door HJ2 »

Leuk Hugo! Count me in!
Eindelijk eens een rit dicht(er) bij huis :lol:

Als ik je ergens mee kan helpen, let me know!
If you always do what you always did, you always get what you always got.
Plaats reactie