20/10/2009 : Vroemdag 2009 (Circuit Zolder) [comments / foto's]

Plaats hier info, foto's en nabesprekingen van de Lotus evenementen.
Van Trackdays, trips, uitstappen, bijeenkomsten in binnen & buitenland.
Gebruikersavatar
ovi
Berichten: 3904
Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Locatie: Keerbergen

Re: 20/10/2009 : Vroemdag 2009 (Circuit Zolder) [info]

Bericht door ovi »

HJ2 schreef:Aha!

Ivo heeft de roemruchte fuelcut (inertia switch) ontdekt. Bij een ongeval knipt deze de brandstoftoevoer af. Dat is inderdaad wel ff zoeken als je dat niet weet!

Dat ziet er uit als een mooie dag mannuh!
Ivo, bedankt voor het verdedigen van de Elanners onder ons, ik zie dat je ze een poepie hebt laten ruiken. Daar moet op gedronken worden :-)
Daar hou ik u aan hé poike! ;)
We gaan binnenkort wel eens een weekendje met de camper Nederland onveilig maken en dan springen we wel eens binnen! :D
Gebruikersavatar
lotusbert
Berichten: 233
Lid geworden op: 08 sep 2008, 18:19
Auto: 2-11 / Elan Sprint

Re: 20/10/2009 : Vroemdag 2009 (Circuit Zolder) [comments / foto

Bericht door lotusbert »

De Vroemdag was inderdaad een fantastische dag. Frederik nochmaals bedankt om dit voor ons te organiseren !

zo 's morgens in het donker bij een graad of 6 in de file gaan staan op weg naar Brussel met een 2-eleven heeft wel iets moet ik zeggen.
Na 160km begon het toch wat frisjes te worden en was ik toch blij een kop koffie te kunnen gaan drinken met een goede koffiekoek geprestenteerd door ??( sorry naam vergeten)

De sessies met de kinderen waren heel leuk. Het was zoals Fred vooraf had gezegd : die smile op hun gezicht daar doe je het voor... En die van mij toen we weer een porsche, M3, M5, M6, jag of DB8 enz het nakijken gaven.

Op de VAB days was ik er af gegooid wegens 95,2 en 95,5 dB na de Bianchi. Toen wist ik dat ding niet goed staan, nu wel ! Wat inhouden na de Bianchi is natuurlijk wel vervelend maar toch leuker dan niet rijden! De laatse 5 minuten heb ik er niet meer naar gekeken en kreeg zowaar in de laatste ronde nog een verwittiging op 95,5 dB :D

Op een paar hollanders en porsches na die ofwel rare manieren hadden of zeer bijzondere rijlijnen vond ik dat er deftig werd gereden. Als het effe kan ben ik er volgende jaar graag weer bij.

Hierbij nog enkele fotos met de gsm genomen op de parking Ovi, kben wel benieuwd wat er van je filmke is geworden !

Bedankt aan iedereen voor de leute en het gezelschap !

Bert
20102009137.jpg
20102009138.jpg
20102009139.jpg
20102009141.jpg
20102009143.jpg
20102009145.jpg
20102009145.jpg (137.24 KiB) 3736 keer bekeken
20102009151.jpg
20102009152.jpg
20102009155.jpg
Laatst gewijzigd door Frederik op 21 okt 2009, 20:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: foto's toegevoegd ...
Gebruikersavatar
ovi
Berichten: 3904
Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Locatie: Keerbergen

Re: 20/10/2009 : Vroemdag 2009 (Circuit Zolder) [comments / foto

Bericht door ovi »

Juist gedaan met mijn tegelkes in te voegen en Kristel is nu wat aant poetsen dus ik mag effe op den computer! Toch een goe vrouwke hé! ;)

Hé Bert, ik zet zodra ik wat meer tijd heb de filmpkes erop zenne maar hier thuis niet veel tijd dus effe geduld! :oops:
Wel spijtig dat door de wind het prachtige geluid van de motor maar af en toe te horen is. :( Als het nog eens past maken we nog wel eens een filmke maar dan plak ik de micro gewoon af!
Ongelooflijk hoe dat ding sleurd en remt! :o Nogmaals bedankt om onzen Jeffry ook eens mee te nemen. Ook Frederik bedankt om Jeffry dan toch eens met een Elan over het circuit te sleuren hé makker! s'Avonds echt wel gevloekt dat ik het vrij rijden moeten missen heb! :evil:
Gelukkig heb ik toch nog wat kindjes kunnen meenemen in de 2° sessie voor hij het liet afweten en daar hebben we het uiteindelijk toch voor gedaan! 8-)
Spijtig dat Jeffry nog veel huiswerk had anders waren we zeker eens mee naar dien luster gaan kijken! ;)
Bart P
Berichten: 1021
Lid geworden op: 21 okt 2008, 20:54
Naam: Bart
Auto: Elise S2
Locatie: Maasmechelen

Re: 20/10/2009 : Vroemdag 2009 (Circuit Zolder) [comments / foto

Bericht door Bart P »

@ Bert : de koffiekoeken waren van Bakkerij Vangronsveld maar dat kon je niet weten natuurlijk :lol:

Ondanks de twijfels vooraf is me de vroemdag enorm bevallen. Het rijden in 2 sessies waarbij rekening werd gehouden met het soort wagen, bleek echt wel te werken.
Aan iedereen : bedankt voor het gezelschap en de plezante babbel.
Aan Frederik : inderdaad bedankt voor de organisatie :!: Als het even kan, mag je volgend jaar ook op mij(n Elise) rekenen.
Aan Pascal: merci voor de indrukwekkende rit !!
Aan Elfje : prettige kennismaking :twisted:
Gebruikersavatar
devilxtreme
Berichten: 52
Lid geworden op: 23 okt 2008, 13:52
Auto: BMW M3

Re: 20/10/2009 : Vroemdag 2009 (Circuit Zolder) [comments / foto

Bericht door devilxtreme »

Hier nog een link met een knappe foto van de 2 - eleven 8-)
http://picasaweb.google.com/berts.webalbum/Vroemdag2009#
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: 20/10/2009 : Vroemdag 2009 (Circuit Zolder) [comments / foto

Bericht door Frederik »

lotusbert stuurde mij wat foto's die hij niet op het forum kreeg, heb ze even toegevoegd in zijn post :)
Gebruikersavatar
dachero
Berichten: 1257
Lid geworden op: 05 sep 2009, 16:24
Naam: Danny
Auto: gene
Locatie: kwaadmechelen

Re: 20/10/2009 : Vroemdag 2009 (Circuit Zolder) [comments / foto

Bericht door dachero »

ook al een paar van mij

Nogmaals merci mannen voor de toffe ontvangst en het gevoel er direct bij te mogen horen :!: ;)

Er zijn daar wel een paar wandelende enceclopedieen bij die alles weten over Lotus en techniek.
vroemdag 002.JPG
vroemdag 007.JPG
vroemdag 057.JPG
Bijlagen
vroemdag 061.JPG
vroemdag 039.JPG
LOTUS heeft voor diegene die thuis niks te zeggen hebben ook wat gewone kleuren aan het pallet toegevoegd
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: 20/10/2009 : Vroemdag 2009 (Circuit Zolder) [comments /

Bericht door Frederik »

Iedereen bedankt om zich kosteloos in te zetten voor het goede doel, maar het is natuurlijk ook wel erg leuk om doen. :mrgreen:

Los daarvan moet ik toch zeggen dat wij als Lotusrijders ons voorbeeldig hebben gedragen. Ik ben fier om zo een groep te mogen vertegenwoordigen, want als jullie het bont maken dan ben ik de persoon die het in eerste instantie zal moeten bekopen en/of het zal mogen uitleggen. Maar met een groep als jullie hoef ik me helemaal geen zorgen te maken! Bedankt!

Ikzelf was vorig jaar om 5u35 vertrokken thuis en kwam dik na 8u15 aan in Zolder, erg gefrustreerd en fel opgefokt van de files dat ik moest doorworstelen besliste ik toch dit jaar weer zo vroeg te vertrekken. Eigenlijk een beetje absurd als je weet dat Waregem -> Zolder in normale omstandigheden amper anderhalf uur rijden is. :?

Echter dit jaar kwam ik in geen meter file terecht, bijgevolg ik veel te vroeg het circuit opgereden kwam. Opt gemakste de Lotus gaan voltanken en een plasje gaan doen maar na een kleine 10 minuten wachten kwam de eerste Lotus al de parking opgereden. En dan terwijl we een praatje maakten kwamen eigenlijk alle andere deelnemers druppelsgewijs aan.

2 sessies gedaan zonder problemen, de Lotus deed goed zijn werk. Blijkbaar kon ik wel enkele straffere wagens inhalen al ging niet iedereen volluit. Allez dat zeggen ze toch als je ze voorbij ging. Toen ik enkele gasten op het porscheforum aansprak en vroeg hoeveel pk / kg ze hadden kreeg ik spontaan de opmerking "jamaar wij gingen niet voluit" grappig :)

Stel je voor, je zit in een recente Porsche, Aston Martin DBS, of Ferrari en je ziet op het rechte stuk een 16 jarige Lotus Elan afkomen. Dan trap je toch uw gaspedaal in??? Nuja, ik vind het best grappig. Mensen die ingehaald worden hebben altijd een uitleg klaar :p Ik ben verschillende keren gepakt door de CSL van mijn kennis, normaal, want dat ding is veel sneller en Stephane heeft hopen meer circuit ervaring dan ikzelf. Die Porsche 993 Turbo ging me vlot voorbij... vrij logisch want dat kraap braakt meer dan het dubbele in pk's uit. Ik hoef daar toch geen foef rond te gaan vertellen dat ik op dat moment niet voluit ging, of het kind naast mij half hyperventileerde of ik op dat moment aan mijn laptimer aan het prullen was. Ik was/ben gewoon te traag in vergelijk met die bepaalde auto(s) :)

soit dit gezegd zijnde ...

Na de 2 sessies met kinderen nog enkele toertjes gedaan in de vrije sessie, die naar mijn mening toch wel iets te snel afgevlagd is geweest. Ik denk dat het amper 16u30 was terwijl er normaal tot 17 - 17u30 gereden werd de voorbije jaren.

Na het rijden met de -bijna- voltallige groep iets gaan eten, want de meesten hadden nu wel al goed honger gekregen. We zijn weer naar De Val geweest met de tette-luchter. Dit is ons Lotus stam-restaurant aan het worden precies. :-)

Vroemdag heb ik ook deels gebruikt om mijn datalogger nu eens echt te gaan (leren) gebruiken, omdat ik vrij veel ge-pit heb krijg je natuurlijk wel een vreemd beeld maar toch... Het was leerzaam :)

Oja misschien handig om weten, de beste tijd ik heb neergezet is 2:10:00, dit in de voormiddag sessie. Nu hebben we een maatstaf en kunnen we gaan werken. Een kennis van mij (was er ook met zijn CSL - "PPE-001") rijdt 1:52:00 dus ik moet 18 seconden gaan zoeken. Eigenlijk weet ik wel waar ik die zal moeten gaan zoeken, in de kanaalbocht en sterrenwacht heb ik nog geen comfortabele lijn gevonden... ;-)

Hier wat grafische output van mijn performancebox. (klikken om te vergroten)
vroemdag001.jpg
vroemdag002.jpg
vroemdag003.jpg
molleke

Re: 20/10/2009 : Vroemdag 2009 (Circuit Zolder) [comments / foto

Bericht door molleke »

de eerste fotoos
Bijlagen
Afbeelding 010.JPG
Afbeelding 014.JPG
Afbeelding 016.JPG
Afbeelding 021.JPG
Afbeelding 023.JPG
Plaats reactie