Iedereen bedankt om zich kosteloos in te zetten voor het goede doel, maar het is natuurlijk ook wel erg leuk om doen.
Los daarvan moet ik toch zeggen dat wij als Lotusrijders ons voorbeeldig hebben gedragen. Ik ben fier om zo een groep te mogen vertegenwoordigen, want als jullie het bont maken dan ben ik de persoon die het in eerste instantie zal moeten bekopen en/of het zal mogen uitleggen. Maar met een groep als jullie hoef ik me helemaal geen zorgen te maken! Bedankt!
Ikzelf was vorig jaar om 5u35 vertrokken thuis en kwam dik na 8u15 aan in Zolder, erg gefrustreerd en fel opgefokt van de files dat ik moest doorworstelen besliste ik toch dit jaar weer zo vroeg te vertrekken. Eigenlijk een beetje absurd als je weet dat Waregem -> Zolder in normale omstandigheden amper anderhalf uur rijden is.
Echter dit jaar kwam ik in geen meter file terecht, bijgevolg ik veel te vroeg het circuit opgereden kwam. Opt gemakste de Lotus gaan voltanken en een plasje gaan doen maar na een kleine 10 minuten wachten kwam de eerste Lotus al de parking opgereden. En dan terwijl we een praatje maakten kwamen eigenlijk alle andere deelnemers druppelsgewijs aan.
2 sessies gedaan zonder problemen, de Lotus deed goed zijn werk. Blijkbaar kon ik wel enkele straffere wagens inhalen al ging niet iedereen volluit. Allez dat zeggen ze toch als je ze voorbij ging. Toen ik enkele gasten op het porscheforum aansprak en vroeg hoeveel pk / kg ze hadden kreeg ik spontaan de opmerking "jamaar wij gingen niet voluit" grappig
Stel je voor, je zit in een recente Porsche, Aston Martin DBS, of Ferrari en je ziet op het rechte stuk een 16 jarige Lotus Elan afkomen. Dan trap je toch uw gaspedaal in??? Nuja, ik vind het best grappig. Mensen die ingehaald worden hebben altijd een uitleg klaar :p Ik ben verschillende keren gepakt door de CSL van mijn kennis, normaal, want dat ding is veel sneller en Stephane heeft hopen meer circuit ervaring dan ikzelf. Die Porsche 993 Turbo ging me vlot voorbij... vrij logisch want dat kraap braakt meer dan het dubbele in pk's uit. Ik hoef daar toch geen foef rond te gaan vertellen dat ik op dat moment niet voluit ging, of het kind naast mij half hyperventileerde of ik op dat moment aan mijn laptimer aan het prullen was. Ik was/ben gewoon te traag in vergelijk met die bepaalde auto(s)
soit dit gezegd zijnde ...
Na de 2 sessies met kinderen nog enkele toertjes gedaan in de vrije sessie, die naar mijn mening toch wel iets te snel afgevlagd is geweest. Ik denk dat het amper 16u30 was terwijl er normaal tot 17 - 17u30 gereden werd de voorbije jaren.
Na het rijden met de -bijna- voltallige groep iets gaan eten, want de meesten hadden nu wel al goed honger gekregen. We zijn weer naar De Val geweest met de tette-luchter. Dit is ons Lotus stam-restaurant aan het worden precies.
Vroemdag heb ik ook deels gebruikt om mijn datalogger nu eens echt te gaan (leren) gebruiken, omdat ik vrij veel ge-pit heb krijg je natuurlijk wel een vreemd beeld maar toch... Het was leerzaam
Oja misschien handig om weten, de beste tijd ik heb neergezet is 2:10:00, dit in de voormiddag sessie. Nu hebben we een maatstaf en kunnen we gaan werken. Een kennis van mij (was er ook met zijn CSL - "PPE-001") rijdt 1:52:00 dus ik moet 18 seconden gaan zoeken. Eigenlijk weet ik wel waar ik die zal moeten gaan zoeken, in de kanaalbocht en sterrenwacht heb ik nog geen comfortabele lijn gevonden...
Hier wat grafische output van mijn performancebox. (klikken om te vergroten)