Nieuwe Lotus Esprit Turbo '85 bezitter - Wing

Ben je hier nieuw? Stel je hier eventjes voor.
Uw Lotus kan U voorstellen in Showroom!
Plaats reactie
Wing
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 dec 2017, 15:27
Naam: Wing Tang
Auto: Esprit Turbo S3 1985

Nieuwe Lotus Esprit Turbo '85 bezitter - Wing

Bericht door Wing »

Hallo allemaal,

Hierbij even een voorstelronde. Mijn naam is Wing (Chinese afkomst), 53 jaar, getrouwd en twee kinderen (15 en 17). We zijn woonachtig op de Veluwe in Nederland. Zowel mijn vrouw als ik zijn liefhebbers van bijzondere auto's. Wel een voorkeur voor open auto's als het om onze hobbyauto's en de auto van mijn vrouw gaat. Als daily drivers rijden we een BMW 320D station en een 120i cabrio. Ons hobby wagenpark telt inmiddels 4 auto's: een Mercedes 450 SL uit 1972, een Porsche 911 Carrera 4 cabrio, een Ferrari F430 F1 Spider en sinds kort is daar een Lotus Esprit Turbo uit 1985 bijgekomen.

De Lotus heb ik zo'n 25 jaar geleden al eens overwogen. Maar dat werd mij toen afgeraden. Een tijdje geleden stond bij ons in de buurt eentje te koop. Ik besloot om toch maar naar deze auto te gaan kijken en een proefrit mee te maken. Dat was een non-turbo uitvoering. 2e eigenaar. Maar hij was niet mooi. Maar, de weder kennismaking met deze auto heeft mijn interesse toch gewekt. Het is een prachtige lijn en hij rijdt eigenlijk ook nog best leuk.

Toen besloot ik toch maar op zoek te gaan. Ik wilde wel perse het model van voor 1988. Bij voorkeur met turbo. Links gestuurd En, hij moet absoluut wit zijn. Via wat zoeksites ben ik uiteindelijk uitgekomen op een auto dat in de VS te koop stond. Origineel 18.000 mijlen gereden.

Ik was erg gecharmeerd van deze auto. Om iets meer zekerheid te krijgen over wat ik ging kopen heb ik een inspecteur in de VS ingeschakeld die de auto voor mij kon beoordelen. Een paar kleine dingetjes gevonden, maar de auto was verder bijna in nieuwstaat. De knoop daarom doorgehakt en de auto naar NL laten vervoeren.

Pas bij aflevering voor de deur wist ik wat ik precies gekocht heb. En hij blijkt inderdaad erg mooi te zijn. Ongelofelijk hoe mooi de originele lak nog is. Ook het voorruim ziet er geweldig mooi uit. Ik ben er blij mee. Op dit moment ben ik nog in afwachting van andere rij/knipperlichtglaasjes voor in de voorbumper (ik ben nu al zeker 3 weken bezig met de Lotus importeur om aan de juiste glaasjes te komen ...), maar nu zijn ze dan onderweg.

Als de glaasjes binnen zijn, dan ga ik ergens in maart/begin april de auto bij het RDW aanbieden voor een keuring voor het NL-kenteken (ik wil niet in de wintermaanden het kenteken aanvragen omdat ik dan mijn toekomstige apk's ook in deze maanden zou moeten laten uitvoeren). Dus, even geduld en ik ga ervan uit dat de eerste ritjes in maart/april gemaakt gaan worden.

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Wing op 25 dec 2017, 11:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Lvb
Berichten: 101
Lid geworden op: 30 aug 2017, 17:53
Auto: Exige 06 krypton green

Re: Nieuwe Lotus Esprit Turbo '85 bezitter - Wing

Bericht door Lvb »

Hey
welkom hier .
Mooie collectie ..
-Die F1 spider :roll: is zo een wagen die je niet int rood hoeft te hebben (en zelfs mooier is int zwart of geel )

-Van welk jaar is de 911?


Ps:Mooi lotus .
Gebruikersavatar
LievensPeter
Berichten: 54
Lid geworden op: 30 nov 2013, 12:51
Naam: Peter
Auto: Evora S/EspritGT/ElanS2
Locatie: Moorsel(Aalst)

Re: Nieuwe Lotus Esprit Turbo '85 bezitter - Wing

Bericht door LievensPeter »

Proficiat met je aankoop!
Dit is een wagen waar je geen spijt van zal krijgen, ESPRIT is en blijft een topper.
Wacht niet te lang voor een keuring, dezer dagen zijn super leuk om te touren! ;)
Ik weet niet hoe het verloopt in Nederland met de keuringen maar in België kan je gerust op een latere datum bij de keuringscentra binnen lopen (voor de volgende jaren).
Gebruikersavatar
PascalM
Berichten: 449
Lid geworden op: 02 aug 2013, 12:33
Naam: Pascal
Auto: Elise S MY2015
Locatie: Oostende

Re: Nieuwe Lotus Esprit Turbo '85 bezitter - Wing

Bericht door PascalM »

Mooie Esprit, Wing!
Proficiat.
De Lotus Drivers Meeting is een eenvoudige manier om andere Lotus gepassioneerden te ontmoeten. De meeting gaat maandelijks door op zaterdag en dit van 16u tot 18u. Ontmoetingsplaats: Lotus Verhiest in Oostende.
Voor meer info: Lotus Drivers Meeting Belgium
Wing
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 dec 2017, 15:27
Naam: Wing Tang
Auto: Esprit Turbo S3 1985

Re: Nieuwe Lotus Esprit Turbo '85 bezitter - Wing

Bericht door Wing »

Bedankt voor jullie welkom en complimenten. Om op de 911 terug te komen: deze is van 2002. Een 3,6. type II. Zwart met cognac lederen bekleding. Een hele fijne auto om te rijden. Hij heeft bijna 100.000 km's gereden. Dus het is nog een hele frisse auto.

En wat de F430 betreft: ik had zwart overwogen.Geel is relatief slecht vindbaar. Maar rood is toch wel de meest passende kleur . Dus ik heb voor een rode gekozen. Ook hier heb ik gezocht naar een auto met een relatief lage km-stand. Deze auto is van 2008 en bij de koop stond er 35.000 km's op de teller.

Met de Esprit zou ik graag een keer een toertocht willen maken in Engeland/Schotland. Terug naar de roots :roll:
Lvb
Berichten: 101
Lid geworden op: 30 aug 2017, 17:53
Auto: Exige 06 krypton green

Re: Nieuwe Lotus Esprit Turbo '85 bezitter - Wing

Bericht door Lvb »

Oke toch top :D
Over kleur is het ieder zen goesting ...
maar kijk eens wat een bak 8-)
Past ook nog eens goed op zo een NL plaat :lol:
Afbeelding
Gebruikersavatar
PascalM
Berichten: 449
Lid geworden op: 02 aug 2013, 12:33
Naam: Pascal
Auto: Elise S MY2015
Locatie: Oostende

Re: Nieuwe Lotus Esprit Turbo '85 bezitter - Wing

Bericht door PascalM »

Geel is zeker ook een kleur dat ik zou overwegen.

Geel, het nationale kleur van België ;) en door Jacques Swaters van het bekende Ecurie Francorchamps gebruikt.
De Lotus Drivers Meeting is een eenvoudige manier om andere Lotus gepassioneerden te ontmoeten. De meeting gaat maandelijks door op zaterdag en dit van 16u tot 18u. Ontmoetingsplaats: Lotus Verhiest in Oostende.
Voor meer info: Lotus Drivers Meeting Belgium
Gebruikersavatar
Coen
Berichten: 1907
Lid geworden op: 19 apr 2011, 10:23
Naam: Coen
Auto: Elise S2 111S
Locatie: Amsterdam

Re: Nieuwe Lotus Esprit Turbo '85 bezitter - Wing

Bericht door Coen »

Prachtige Esprit in de mooiste kleur! (al ben ik ook een groot fan van de Essex kleur en de rode kleur uit de James Bond film)
Lotus Elise S2 111S & Porsche 997.2
Plaats reactie