Pagina 4 van 13

Re: PJH - Lotus Exige S240

Geplaatst: 16 mei 2018, 18:47
door Frederik
PJH schreef: 16 mei 2018, 08:35 Grappig :D Bas heeft precies zijn best gedaan om het virus te verspreiden :D

- knip -

Donderdag dan meegedaan aan de Ypres Lotus Days:

Super om die diversiteit van wagens en rijders te zien. Echt mensen en wagens van alle leeftijden. Ik had er fameus naar uitgekeken omdat YLD één van de beste rondritten zou zijn volgens velen. Ik ben het daar niet mee eens nu ik heb meegedaan. Het is fantastisch om de vele wagens te zien, de organisatie was goed (timing, alles is duidelijk, je weet waar je moet zijn, je weet wat je kunt verwachten, tussenstops zijn voldoende, er is rekening gehouden met een groot deelnemersveld, diner achteraf was zeer goed, bonnetjes waren duidelijk enz enz) alleen het roadbook vond ik persoonlijk echt minder. Voor mij maakt of breekt dat het event, gezien ik echt kom om te rijden, en dit vond ik toch wel minder. Met wegen die enkel voor plaatselijk verkeer zijn kan ik nog leven, hoewel ik dat zelf nooit doe, maar de kwaliteit van het wegdek was echt erbarmelijk met momenten. Nog nooit zo veel oneffen wegen, slechte betonbanen, bol liggende banen en verzakkingen gezien in mijn hele leven denk ik :D Het was dus al duidelijk dat ik hard ging moeten opletten, maar blijkbaar zie je niet altijd alles liggen. De eerste schade aan de Lotus is dus een feit :(

Blijven hangen aan de grond op de zoveelste onzichtbare zonk in het wegdek :( Gaat echt door merg en been als je dat allemaal hoort kraken en breken :( En ik was ook lang niet de enige, want op de parking van het zwembad heb ik nog iemand gesproken met een andere Exige die zijn plaat in twee gereden had, en dan nog een Elise die ze ook kwijt was. Ik reed dan nog niet eens rap :(

PJ, het spijt ons dat je schade hebt gereden tijdens Ypres Lotus Day. Kan je mij zeggen waar dat ongeveer was?

Om nu te zeggen dat je heel de dag op slecht wegdek moest rijden vind ik wel een beetje overdreven, en spijtig dat je uw mening over het event 360° keert met dit voorval.

We gaan niet ontkennen dat er hier en daar een slecht stuk tussenzat. Soms konden we niet anders, het is de westhoek en niet de ardennen. Toch heeft Dirk dit beperkt proberen te houden, en hebben we de slechte stukken vermeld in het roadbook. Heeft je co-piloot je daarvan wel op de hoogte gebracht tijdens de rit? Vergeet niet dat het roadbook een indicatie is want als je daar op 'n zonnige zondag met je vriendin richting zee rijdt, moet je ook die ene listige put gezien hebben hé... dan hebben wij nog ons best gedaan om het te vermelden in het roadbook. Maar ik begrijp je frustratie, ik zou ook niet happy lopen als mijn wagen beschadigd was.

Dirk probeert altijd aandacht te geven aan de staat van het wegdek. Maar eerlijkheidshalve moet ik bekennen dat er inderdaad een heel slecht stuk inzat, een stuk die we 3 dagen voor het event hebben moeten gebruiken omdat de weg die we normaal zouden volgen onderbroken was en we onze route op de laatste moment nog hebben moeten aanpassen. 't zal nu wel weer lukken dat het net daar moest gebeuren zeker.

Hopelijk valt de schade mee en kan je het voorval snel vergeten.

Trouwens bij Elises en Exiges worden de nummerplaten iets lager gehangen om zo een buffer te maken bij het raken van de baan. Heb je dat ook gedaan? Vraag maar es aan de andere ... :)

Re: PJH - Lotus Exige S240

Geplaatst: 16 mei 2018, 20:15
door PascalM
Tijdens mijn eerste YLD deelname ben ik ook mijn voorste nummerplaat verloren. Zo wist ik meteen dat de Elise een lage wagen is en ik meer aandacht voor voor het wegdek moest hebben. Wat je hier in Vlaanderen trouwens wel altijd moet hebben :(

Als ik het goed voor heb hebben we na de diner nog samen op de ring van Roeselare gereden. Aan de E403 splitste onze wegen. Ik de autostrade op en jij rechtdoor richting Tielt. Het was me niet opgevallen dat je nummerplaat er niet meer was.

Vorige zomer eveneens in de Ardennen rondgereden. Via Rochefort, Marche-en-Famenne, Hotton en Stoumont naar Stavelot. Omgeving van het circuit Spa-Francorchamps ontdekt. Zalige baantjes die er heel netjes bij liggen. Daar ga je je zeker amuseren :)

Re: PJH - Lotus Exige S240

Geplaatst: 16 mei 2018, 22:05
door FastEleven
Jammer van de schade. Wat ik deed met mijn Exige : nummerplaat vastplakken met velcro op de frontsplitter en een enkele milimeters lager hangen dan de splitter. Daardoor beschadig je eerst de nummerplaat en bovendien hoor je dat je raakt, waardoor de splitter onbeschadigd blijft.

Overigens is dat geen garantie, want opritten van tankstations of parkings, maar vooral verkeersdrempels bleven een probleem.

Velcro is the way forward :)

Re: PJH - Lotus Exige S240

Geplaatst: 17 mei 2018, 08:22
door PJH
Frederik schreef: 16 mei 2018, 18:47
PJ, het spijt ons dat je schade hebt gereden tijdens Ypres Lotus Day. Kan je mij zeggen waar dat ongeveer was?

Om nu te zeggen dat je heel de dag op slecht wegdek moest rijden vind ik wel een beetje overdreven, en spijtig dat je uw mening over het event 360° keert met dit voorval.

We gaan niet ontkennen dat er hier en daar een slecht stuk tussenzat. Soms konden we niet anders, het is de westhoek en niet de ardennen. Toch heeft Dirk dit beperkt proberen te houden, en hebben we de slechte stukken vermeld in het roadbook. Heeft je co-piloot je daarvan wel op de hoogte gebracht tijdens de rit?

een stuk die we 3 dagen voor het event hebben moeten gebruiken omdat de weg die we normaal zouden volgen onderbroken was en we onze route op de laatste moment nog hebben moeten aanpassen. 't zal nu wel weer lukken dat het net daar moest gebeuren zeker.

Hopelijk valt de schade mee en kan je het voorval snel vergeten.

Trouwens bij Elises en Exiges worden de nummerplaten iets lager gehangen om zo een buffer te maken bij het raken van de baan. Heb je dat ook gedaan? Vraag maar es aan de andere ... :)
Ergens tussen de lunch en de Kattestraat in Langemark-Poelkapelle. Om nauwkeuriger te kunnen zijn zou ik het opnieuw moeten rijden :D

Nu, we moeten wel wat nuanceren. Het is absoluut niet de bedoeling om YLD door het slijk te trekken dat het niet schoon meer is. Dit topic is eerder een samenvatting van wat er met de auto gebeurt, niet zozeer een topic waarin ik ga klagen over alles. Dat kan niet de bedoeling zijn, want Lotus rijden is net een sterke vermindering van stress :D

Als ik even objectief naar jullie event kijk, dan heb ik onthouden:

Voor verbetering vatbaar:
- Staat van het wegdek
- Precisie van het roadbook
- Frequentie van stopplaatsen (maar dat is 100% subjectief en eigenlijk het vermelden niet waard)

Positief:
+ Animo rond het event
+ Communicatie rond het event
+ Ontvangst op het event
+ Deelnemers
+ Tussenstops zijn bemeten op grote groepen (dus ook parking, plaats, ...). Je zou er van verschieten hoe vaak dat soms niet het geval is.
+ Duidelijk bonnetjessysteem
+ Prijs/kwaliteit is zeer goed, de rondrit is niet de goedkoopste, maar je krijgt enorm veel voor je centen. Zeker het einddiner is meer dan de moeite waard en eigenlijk economisch niet haalbaar voor de meerprijs die jullie vragen tov een inschrijving zonder diner
+ Extra's zijn super (de foto bij aankomst, rallyplaat, talloze fotografen, ...)
+ De dag is goed gevuld, zonder dat het gaat vervelen
+ De hoeveelheid detail in de symbolen in het roadbook is hoog, daar moet gewoon veel werk in zitten
+ Lotus Dealers zijn aanwezig. Dat lijkt een raar voordeel, maar ik vond dat wel tof. Dan kon ik kleine vragen stellen :p
+ ...

Mijn indruk over het event is dus al bij al zeer positief, maar het viel me gewoon op dat ik vaak ben blijven haperen, en één keer dus ook serieus. Dat het niet altijd eenvoudig is om een roadbook te maken in de Westhoek, daar weet ik alles van. Ook het fenomeen van last-minute wegenwerken of vlaamse kermissen is me zeker bekend. Ik organiseer namelijk zelf 10+ rondritten per jaar, en het valt me op dat dat moeilijker en moeilijker wordt elk jaar opnieuw. Het wegdek blijft slecht op de boerenwegen, maar er komen wel continue drempels, paddenstoelen, bloembakken, ... bij. Om nog maar te zwijgen van trajectcontroles, flitspalen, uitgezonderd plaatselijk verkeer, .... Ze maken het ons inderdaad erg moeilijk. Ik heb er dus zeker begrip voor als er ergens een slechter stukje bij zit :) Het was me gewoon opgevallen dat ik fameus aan de grond was blijven hangen, en lang niet de enige was.

Die fantastische westhoek toch, een sfeerbeeld van een verkenning van gisteren:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
De rand ligt 40cm lager dan het midden van de baan. Ongelofelijk eigenlijk. En dat is al JAREN zo. Ze zouden dat beter eens fixen met mijn belastingsgeld, ipv er een bordje naast te zetten die aangeeft dat de baan kapot is om dan 500 meter verder een drempel te leggen :D

Dus nogmaals, alle begrip :) Ik weet zelf hoe moeilijk het is, ik weet ook dat mensen in de verste verte niet beseffen hoeveel werk het is om een roadbook te maken, laat staan uit de kosten te komen. Het is dus zeker niet mijn bedoeling om jullie publiekelijk aan de schandpaal te nagelen, daar was het event te goed voor :)

Ik zou zeggen: zie het als constructieve commentaar, en maak het "probleem" zeker niet groter dan het is. Aan de andere kant wel goed dat jullie het weten, want ik heb zelf een hekel aan commentaar die enkel positief is, tot ze achter je rug bezig zijn. Op die manier kun je nooit beter worden in wat je doet.

Wat de plaat betreft:
Die hing inderdaad een 2-tal centimeter lager dan de onderkant van de splitter. Niet met velcro, maar wel met bouten spijtig genoeg. Die zijn dus compleet uit de splitter getrokken en samen met de plaathouder gaan vliegen. Volgende plaat zal dus een kleiner exemplaar worden en vasthangen met velcro inderdaad.

Hier is de hoogte nog te zien :)
Afbeelding

Nu dus gewoon een oplossing zoeken, en hopen dat de zwarte verf niet verder af de splitter begint te bladeren, want die hing er nog maar een maandje op :(
PascalM schreef: 16 mei 2018, 20:15 Als ik het goed voor heb hebben we na de diner nog samen op de ring van Roeselare gereden. Aan de E403 splitste onze wegen. Ik de autostrade op en jij rechtdoor richting Tielt. Het was me niet opgevallen dat je nummerplaat er niet meer was.

Vorige zomer eveneens in de Ardennen rondgereden. Via Rochefort, Marche-en-Famenne, Hotton en Stoumont naar Stavelot. Omgeving van het circuit Spa-Francorchamps ontdekt. Zalige baantjes die er heel netjes bij liggen. Daar ga je je zeker amuseren :)
Klopt :) Dat was ik. Iets later nog een combi van politie Tielt voorbij gereden, die had het ook niet gezien :D

In de Ardennen zijn er trouwens ook een pak slechte wegen. Als je echt gewoon goed asfalt wil, dan heb je in België niks te zoeken. Zeeland, de Eifel en Luxemburg zijn de plaatsen waar je wil zijn dan :)

Re: PJH - Lotus Exige S240

Geplaatst: 07 jun 2018, 06:54
door PJH
Afbeelding

Dikzak :D 910kg met een net niet volle tank

Re: PJH - Lotus Exige S240

Geplaatst: 10 jun 2018, 22:25
door Lvb
de Orginele uitlaat weegt gewoon veel te veel :D .

Re: PJH - Lotus Exige S240

Geplaatst: 12 aug 2018, 21:46
door PJH
Het zal dit jaar niet meer lukken om er een dikke roadtrip mee te doen, wegens te druk met mijn bijberoep (rondritten maken :D)

Maar, volgend jaar wil ik absoluut naar schotland of de alpen. Ik rij er te graag mee om er enkel lokaal mee te rijden.

Heerlijke auto :)

Afbeelding

Re: PJH - Lotus Exige S240

Geplaatst: 22 sep 2018, 20:35
door PJH
Wat een auto :D :D :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nu de winter begint te naderen toch eens nadenken over welke banden ik in 2019 ga steken. De auto wordt voornamelijk gebruikt voor rondritten voor mijn bijberoep, en dat betekend dus dat hij ook soms in de regen moet kunnen rijden. Aan de ene kant zou je dus denken aan een sportieve zomerband... maar ik rijd eigenlijk wel graag rond op semi-slicks.

Stof tot nadenken :o

Re: PJH - Lotus Exige S240

Geplaatst: 22 sep 2018, 20:37
door PJH
Mijn allereerste rondje, de rest heb ik helaas niet op video wegens lege batterij.

https://www.youtube.com/watch?v=3purfxndHcU

Gereden zoals een oudere dame :lol: Ik moet de auto duidelijk nog gewoon worden.

Re: PJH - Lotus Exige S240

Geplaatst: 23 sep 2018, 09:50
door PascalM
Knap man!

Als jij je eerste ronde “als een oude dame” bestempelt, tjah, dan weet ik. Iet goed hoe ik mijn ooit eerste ronde zal moeten noemen. Heb ooit als proevertje 3 rondes om het circuit in Hethel gereden... man man man. :lol:
Ik wil er wel bij zeggen dat het in een rechtsgestuurde Elise was en dus de eerste keer dat ik links moest schakelen. :roll: Niet goed.

Wat niet wil zeggen dat ik het nog wel eens wil proberen. Maar dan wel met eigen Elise en met begeleiding om inderdaad de Elise goed te leren kennen.

Met wat heb je het filmpje gemaakt?

Ik heb al filmpjes gezien die met een Garmin Virb zijn genomen in combinatie met een ODB2 adapter. Voordeel hierbij is dat je dan ook een app heb om de film te editeren en de bijkomende telemetrie data toe te voegen.

Ober de Virb ben ik al zeker. Vraag is alleen, welke is een goeie ODB2 adapter.

Greetz.